وبلاگ

/

/

سایت ای بی (eBay)|بزرگ‌ترین سایت خرید و فروش کالا در دنیا

سایت ای بی (eBay)|بزرگ‌ترین سایت خرید و فروش کالا در دنیا

۶ فروردین ۱۴۰۲

سایت ای بی: همواره سایت‌های بسیاری در سراسر دنیا فعالیت دارند که فروش کالا را به‌صورت آنلاین انجام می‌دهند و افراد به‌جای اینکه به فروشگاه‌ها به‌صورت حضوری مراجعه کنند، از این سایت‌ها به‌راحتی خرید خود را در خانه انجام می‌دهند و کالا را درب منزل دریافت می‌کنند. تعداد این سایت‌ها بسیار زیاد است اما بهترین و تقریبا یکی از اولین‌ها در بین آنها ای بی است. برای این نوع‌ خریدها نیاز به پرداخت ارزی خواهید داشت اما با استفاده از خدمات خرید از سایت های خارجی در کافه ارز به آسانی می‌توانید نسبت به خرید از ای بی اقدام کنید. در ادامه این متن با کافه ارز همراه باشید تا با هم بخوانیم ای بی چیست ، مزایای خرید و فروش در سایت eBay چیست و به طور کلی با این پلتفرم به‌صورت تخصصی آشنا شوید و اطلاعات زیادی را درباره آن به دست آورید.

سایت ای بی چیست و در چه زمینه ای فعالیت می کند؟

سایت ای بی (eBay) مکانی برای خریداران و فروشندگان جهت خرید و فروش اجناس بدون واسطه و به صورت مستقیم است. امروزه افراد زیادی هستند که در سرتاسر جهان به خرید و فروش و تجارت در eBay مشغول هستند و از این راه درآمد کسب می کنند. eBay محصولات خود را به نمایش نمی‌گذارد و نمی‌فروشد، اما فضایی را برای فروشندگان فراهم می‌کند تا اقلام خود را به نمایش بگذارند، با خریداران ارتباط برقرار کنند و فروشگاه‌های خود را مدیریت کنند. شرکت ای بی با دریافت هزینه برای لیست اقلام و با پردازش تراکنش‌های بین خریداران و فروشندگان، درآمد کسب می‌کند و از هر تراکنش کارمزدی را برای خود برمی‌دارد. سیستم حراج منحصربفرد این سایت به خریداران این فرصت را می‌دهد که بر روی اقلام پیشنهاد دهند و اغلب آن‌ها را با قیمتی کمتر از قیمت خرده‌‌فروشی دریافت کنند.

سایت ای بی چیست

داستان تاسیس سایت ای بی

سايت ايبي با نام AuctionWeb در سال 1995 توسط پیر امیدیار برای به حراج گذاشتن اشیا متفرقه خود مانند نشانگرهای لیزری راه‌اندازی شد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید که پیر امیدیار یک فرد ایرانی تبار است که در فرانسه متولد شده و به صورت خیلی اتفاقی این شرکت را تاسیس کرده است. امیدیار در سال 1995 یک اشاره‌گر لیزری خود را به صورت آنلاین برای فروش گذاشت و آن را به فروش رساند. در این زمان او متوجه شد که فروش هر چیزی به صورت آنلاین می‌تواند امکان‌پذیر باشد. او با گرفتن مبلغ ناچیزی از فروشنگان اجازه می‌داد تا اجناس خود را به مزایده بگذارندو درصدی از این خرید فروش به او می رسید.

در سال 1997 عنوان کوتاه شده از گروه فناوری اکو بی، نام شرکت مشاوره امیدیار، به ای بی تغییر نام پیدا کرد. درواقع مؤسس این سایت یکی از موفق‌ترین و ثروتمندترین ایرانی‌های دنیا است. فروشگاه اینترنتی eBay از آن زمان به یک بازار آنلاین چند میلیارد دلاری تبدیل شده است. در ابتدا این سایت بر حراج‌ها متمرکز بود، اما به‌تدریج قابلیت‌های جدیدی به سایت ارائه شد.

بیشتر بخوانید: فروش در سایت ebay

آیا ایرانیان می توانند از فروشگاه ای بی خرید داشته باشند؟

آیا ایرانیان هم می‌توانند از این فروشگاه اینترنتی جهانی که یک ایرانی آن را تاسیس کرده است خرید داشته باشند؟! در اینجا پاسخ هم بله است و هم خیر. تعداد بسیار زیادی ایرانی در کشورهای دیگر دنیا زندگی می‌کنند که همگی حساب‌های خارجی دارند. تمام این افراد به‌راحتی می‌توانند جنس خود را در ای بی بفروشند و یا کالایی را از این سایت خریداری کنند؛ اما ایرانیانی که در ایران زندگی می‌کنند، نمی‌توانند این کار را انجام دهند. اگر به فروشگاه ایبی مراجعه کنیم، مشاهده خواهیم کرد که بعد از انتخاب کالا به درگاه پرداخت انتقال داده می‌شویم. در این صفحه امکان پرداخت با انواع کارت‌های اعتباری مانند ویزا کارت، مستر کارت، حساب‌های پی پال و دیگر امکانات است.

تمامی این راه‌ها در ایران مسدود است و یک ایرانی هیچ‌کدام از این حساب‌ها را ندارد. به همین دلیل کافه ارز در اینجا وارد عمل می‌شود. ایرانی‌ها نمی‌توانند حساب خارجی داشته باشند. اما کافه ارز خدمات خرید از سایت های خارجی را ارائه می‌دهد که شما با استفاده از آن می‌توانید به‌راحتی خرید از ای بی را انجام دهید. اما باید این موضوع را در نظر داشته باشید که برای خرید از ایبی نیاز به یک آشنا یا فامیل خارج از کشور دارید تا جنس خریداری شده به آدرس آنها ارسال شود. زیرا ای بی مانند سایر فروشگاه‌های آنلاین خارجی ارسال به ایران ندارد. همچنین برای خرید گیفت کارت ای بی بی می‌توانید از طریق سایت کافه ارز اقدام کنید و از خدمات خرید گیفت کارت استفاده کنید.

خرید از ای بی

کار با ای بی چه مزایایی دارد؟

همان‌طور که در بالا بیان کردیم، ای بی یک سایت خرید و فروش است. یعنی شما می‌توانید اجناس خود را نیز در این سایت به فروش برسانید. به همین دلیل این سایت بسیار معروف شده است. همچنین حراجی‌های بزرگی در این سایت انجام می‌شود که معمولا قیمت آنها بسیار پایین‌تر از بازار است. پس اگر نیاز دارید جنسی را ارزان‌تر خریداری کنید می‌توانید آن را از سایت ای بی (ebay)و با قیمت بسیار کمتر بگیرید. فقط باید زمان حراجی‌ها را بدانید و با دید باز نسبت به خرید اقدام کنید. بااین‌حال خرید از ای بی برای ایرانیانی که داخل ایران هستند ممکن است مقرون‌به‌صرفه نباشد.

نحوه ثبت نام در ebay

برای ثبت نام در ای بی ، وارد سایت آن به نشانی ebay.com شوید و به قسمت (Sing In) مراجعه کنید.
روی گزینه ثبت نام کلیک کنید و مراحل آن را کامل کنید.

اطلاعاتی که سایت ای بی برای تکمیل فرم ثبت نام از شما می خواهد شامل: آدرس ایمیل، رمز عبور، نام شما و شماره تلفن شما است.

یک گزینه در این فرم وجود دارد که نحوه پراخت شما است که خودتان انتخاب می‌کنید.

روش‌های پرداختی که می‌خواهید از یک خریدار دریافت کنید را انتخاب کنید.

هنگامی که مراحل ثبت نام در ایبی به پایان رسید می‌توانید برای خرید و فروش در سایت اقدام کنید.

خرید و فروش در ebay

همانطور که می‌دانید برای خرید و دریافت کالای مورد نظرتان در هر وب‌سایتی ابتدا باید در آن حساب کاربری ایجاد کرده و عضو شوید. همچنین برای خرید باید امکان پرداخت آنلاین و آدرس پستی معتبر داشته باشید. متاسفانه به دلیل وجود موانع امکان انجام این کار برای ایرانی‌ها وجود ندارد اما نگران نباشید کافی است محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید و برای پرداخت به کافه ارز مراجعه کنید.

برای خرید از سایت ebay چندین راه حل وجود دارد اما بهترین و آسان‌ترین راه برای شما سرچ کردن کالای مورد نظرتان در قسمت جستجو است. مثلا برای پیدا کردن کفش مورد نظرتان در قسمت موتور جستجو کلمه Shoes را تایپ کنید موارد زیادی را برای شما پیدا می‌کند. هر کدام را به دلخواه انتخاب کرده و خرید خود را کامل کنید.

بیشتر بخوانید: خرید از سایت eBay

خرید و فروش در ای بی

نکته های مهم و قابل توجه در خرید

در هنگام خرید از این وب‌سایت حتما به شرایط کالا و نو یا دست دوم بودن کالا، سلامت بودن کالا، نحوه بسته‌بندی آن، سال تولید کالا و تمام مواردی که برای شما مهم است؛ توجه کنید. در صورتی که سایت ای بی متوجه شود کالایی که فروشنده‌ای در این وب‌سایت برای فروش گذاشته است اورجینال نیست اکانت آن فروشنده را مسدود می‌کند زیرا تعهد فروشندگان در سایت ایبی به اصالت کالا و اورجینال بودن کالا است. پس حتما در موقع خرید کالا از این سایت به موارد ذکر شده توجه کنید. در غیر این صورت مسئولیت تمام اتفاقات پیش آمده به عهده شما است.

سایت ebay

شرکت های زیر مجموعه ایبی

در این قسمت به بزرگی این شرکت و شرکت‌های زیرمجموعه‌های آن می پردازیم. شرکت eBay دارای زیر مجموعه‌های زیادی است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به پی پال و اسکایپ اشاره کرد. پی پال زیر مجموعه ایبی و شرکتی بزرگ برای پرداخت پول به صورت امن و مطمئن است. پی پال این امکان را برای پرداخت‌کنندگان فراهم می‌کند که با داشتن یکی از کارت‌های اعتباری مشهور مانند ویزا یا مستر کارت به حساب خود پول منتقل کنند. تا به حال 100.000 سایت از پی پال استفاده می‌کنند. از دیگر زیرمجموعه‌های ای بی می‌توان به Craigslist اشاره کرد.

آشنایی با سیستم حراجی اتوماتیک ebay

شرکت ebayبه کاربران خود خدمات زیادی را ارائه می‌دهد که سیستم حراجی اتوماتیک یکی از آن‌ها است. در سایت ای بی دو فهرست اصلی برای کالاها وجود دارد. لیست کالاهایی که قیمت ثابت دارند و کالاهایی که در حراجی قرار می‌گیرند. کافی است دکمه هر کدام از این محصولات را بزنید تا به قسمت خرید هدایت شوید.

در حالت کلی اجناس سایت ایبی به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  • اجناس با قیمت ثابت: برای خرید اجناسی که قیمت ثابتی دارند کافیست که دکمه (Buy it Now) را کلیک و قیمت کالا در کنار آن نوشته شده است را پرداخت کنید.
  • کالاهای حراجی: برای رفتن به قسمت کالاهای حراجی باید به قسمت Place Bid بروید در کنار این دکمه یک باکس می‌بینید که قیمت حراجی فعلی آن را نوشته است و قسمت دیگری در کنار آن وجود دارد که می‌توانید قیمت پیشنهادی خود را وارد کنید. کالاهای حراجی برای زمان مشخصی و در یک بازه زمانی در دسترس شما خواهند بود. وقتی که زمان حراجی تمام شود آن کالا به بالاترین قیمت پیشنهادی به فروش می‌رسد.
بیشتر بخوانید: کسب درآمد از eBay

خرید از Ebay

گیفت کارت ebay چیست؟

در هنگام پرداخت کالایی که از سايت eBay خریداری شده است چندین روش وجود دارد. در بالا نیز این موضوع را بیان کردیم که احتیاج به ویزا کارت یا مستر کارت برای پرداخت داریم و کافه ارز بهترین خدمات را در این زمینه برای ما فراهم کرده است. اما یک روش دیگر نیز برای پرداخت وجود دارد که گیفت کارت نام دارد. گیفت کارت همان کارت هدیه‌ای است که مبلغ خرید را به یک فرد هدیه می‌دهد. معمولا قیمت این کارت از مبلغ خرید پایین‌تر است به همین خاطر بسیاری از افراد سعی می‌کنند تا آن را خریداری کنند.

خرید گیفت کارت eBay نیز از طریق سایت‌های مختلف انجام می‌شود. اما می‌توان از طریق کافه ارز به صورت آنی و اتوماتیک این گیفت کارت‌ها را خرید. برای خرید این گیفت کارت وارد حساب کافه ارز خود شوید و از قسمت خرید انواع گیفت کارت گزینه خرید گیفت کارت ای بی را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: سایت بنگ گود (Banggood)

جمع بندی

ای بی یکی از بزرگ‌ترین سایت‌های دنیا در زمینه خرید و فروش آنلاین است که افراد بسیاری می‌توانند از تمام دنیا در آن کار کنند. شما نیز می‌توانید با خدمات خرید از سایت های خارجی کافه ارز نسبت به خرید از ایبی اقدام کنید و یا با خرید گیفت کارت ای بی این خرید را خود مستقیم انجام دهید. فقط باید این مورد را توجه داشته باشید که کسی خارج از ایران باید وسایل را تحویل بگیرد و برای شما بفرستد.

5/5 - (6 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *