وبلاگ

/

/

همه چیز درباره سفر به ارمنستان

همه چیز درباره سفر به ارمنستان

۱۸ فروردین ۱۴۰۲

به دنبال مقصدی جذاب برای سفر می‌گردید که مقرون به صرفه هم باشد؟ پیشنهاد ما به شما ارمنستان است. مطمئنا اگر یکبار سفر به ارمنستان را تجربه کنید، جذابیت‌های این کشور باعث می‌شود که بخواهید مجددا این تجربه را تکرار کنید. ارمنستان کشوری زیبا در نزدیکی مرز ایران، هر ساله میزبان گردشگرانی از سراسر دنیا است.

اگر شما هم قصد سفر به این کشور و یا هر کشور دیگری را دارید ممکن است به خاطر محدودیت‌های موجود برای پرداخت‌های بین المللی با مشکل مواجه شوید، کافه ارز همراه شما است که بتوانید تمامی پرداخت‌های ارزی خود در را انجام بدهید. طبق قراردادهایی که میان دو دولت حاکم بر ارمنستان و ایران وجود دارد، سفر به این کشورها برای کسانی که تابعیت آن‌ها را دارند، بدون ویزا ممکن است. این به این معنی است که شما تنها با داشتن پاسپورد می‌توانید به مدت 90 روز در کشور ارمنستان اقامت کنید، البته مهلت اقامت شما تا 180 روز هم قابل تمدید است.

اما این امکان برای باقی کشورها وجود ندارد. زیرا اغلب کشورهای دیگر امکان سفر بدون ویزا را برای ایرانیان ایجاد نکرده اند. پس شما برای سفر به این کشورها به طی کردن فرآیندهای پیچیده اداری مثل درخواست ویزا نیاز پیدا می‌کنید. یکی از مراحلی که باید انجام دهید، پرداخت هزینه‌ی تعیین وقت سفارت است. این مراحل و سایر مراحل مربوط ببه پرداخت‌های ارزی و بین المللی را خودتان به تنهایی نمی‌توانید انجام دهید و نیاز دارید که از مجموعه‌های معتبری مثل کافه ارز کمک بگیرید.

 

 

همه چیز درباره سفر به ارمنستان

معرفی کشور ارمنستان

در سال‌های گذشته، بیش از پیش شاهد موج گسترده‌ای از مسافران و مهاجران ایرانی به ارمنستان هستیم. اما چه ویگی‌هایی باعث شده که این مقصد زیبا مورد توجه هموطنان ما قرار بگیرد؟ در ادامه ویژگی‌های مختلف این سرزمین را بررسی می‌کنیم.

ارمنستان یا Armenia حدودا 30 سال پیش به صورت رسمی استقلال یافت. در سال‌های اخیر این کشور سیاست‌هایی مناسبی برای جذب گردشگر اجرا کرد. با ساخت زیرساخت‌های لازم و اضافه کردن جذابیت‌های گردشگری، همچنین با لغو روادید برای برخی از کشورها مثل کشورهای همسایه ارمنستان و تمامی کشورهای عضو اتحادیه، توانست علاقه‌مندان زیادی به گردشگری را در سراسر دنیا جذب کند.

معرفی کشور ارمنستان

موقعیت جغرافیایی ارمنستان

در همسایگی ایران و در قفقاز جنوبی، کشور ارمنستان با مساحت 29800 کیلومتر مربع قرار دارد. ارمنستان کشوری کوهستانی است که قسمت غربی ترکیه قرار گرفته است و با قسمت شرقی جمهوری آذربایجان و قسمت شمالی گرجستان، دارای مرزهای مشترکی است.

بیشتر بخوانید: ویزای الکترونیکی آذربایجان

زبان و مذهب کشور ارمنستان

زبان اول کشور ارمنستان، ارمنی است. این زبان هندواروپایی دو شاخه‌ی غربی و شرقی دارد و اغلب شهروندان این کشور به همین زبان صحبت می‌کنند. دومین زبان رسمی کشور ارمنستان روسی است که البته به ندرت شهروندان این کشور قابلیت صحبت با این زبان را دارند. اگر برنامه سفر به ارمنستان دارید، جمعیت قابل توجهی از شهروندان ارمنستان را مشاهده می‌کنید که کرد هستند و به زبان کردی صحبت می‌کنند.

در ابتدای قرن چهارم میلادی ارمنستان به عنوان کشوری پیشتاز، اولین کشوری بود که مسحیت را به عنوان دین رسمی خود پذیرفت. پس از این اتفاق به صورت گسترده، کلیساهایی در سراسر ارمنستان ساخته شد. کلیسای اچمیادزین اولین کلسیای جامع ارمنستان است. امروزه دین اغلب شهروندان این کشور مسیحیت است.

زبان و فرهنگ مردم ارمنستان

پول رایج کشور ارمنستان

پول رایج کشور ارمنستان درام می‌باشد، این واحد پولی که به اختصار “AMD” نامیده می‌شود، در دو شکل سکه و اسکناس در دسترس شهروندان این کشور قرار دارد. ارزش سکه‌های ارمنستان 10 الی 500 درام و ارزش اسکناس‌ها از 500 الی 100هزار درام است.

آب و هوا کشور ارمنستان

ارمنستان کشوری کوهستانی و چهارفصل است. به خاطر کوهستانی بودن این سرزمین به طور کلی آب و هوای آن سرد و خنک است. اگر در فصل‌های مختلف سال به این کشور سفر کنید، شما می‌توانید انواع آب و هوای سرد، گرم و خشک و معتدل را در این کشور تجربه کنید.

چرا به ارمنستان سفر کنیم؟

سفر به ارمنستان می‌تواند انتخاب هوشمندانه‌ای برای سفر باشد. در جای به جای این سرزمین بناها و سازه‌های قدیمی و زیبا وجود دارد که می‌تواند برای شما جذاب و دیدنی باشد. همچنین اگر شما به طبیعت و جاذبه‌های طبیعی علاقه مندید، کوهستان‌ها، جنگل و دریاچه‌های زیبای این کشور مایوستان نمی‌کند. ارمنی‌های خونگرم و مهمان نواز به گرمی از شما استقبال خواهند کرد و تلاش می‌کنند لحظاتی شاد را برای شما رقم بزنند.

چگونه به ارمنستان سفر کنیم؟

کشور ارمنستان یکی از همسایگان مرزی ایران است. اگر قصد سفر به این کشور را دارید، می‌توانید هم به صورت هوایی و هم زمینی به ارمنستان سفر کنید. اگر قصد سفر زمینی به این کشور را دارید، هم می‌توانید از وسیله نقلیه عمومی مثل اتوبوس استفاده کنید و هم می‌توانید با ماشین شخصی خود به این کشور زیبا سفر کنید اگر شما از مبدا تهران با اتوبوس به

چرا به ارمنستان سفر کنیم؟

جاذبه‌های گردشگری که در سفر به ارمنستان نباید از دست بدهید:

میدان جمهوری ایروان

یکی از مقاصد جذابی که در سفر به کشور زیبای ارمنستان نباید از دست بدهید، میدان جمهوری در ایروان است. مکانی فوق العاده زیبا که به قلب تپنده‌ی ارمنستان مشهور است.در گذشته این میدان به خاطر مجسمه‌ای از لنین رهبر اتحاد شوروی در آن قرار داشت، با نام لینن هم شناخته می‌شود. میدان جمهوری در طول سال میزبان جشن‌های مختلف و رویدادهای متنوع است که باعث جذب افراد محلی و گردشگران خارجی می‌شود.

بیشتر بخوانید: فقیرترین کشور های اروپایی

خانه اپرا

خانه اپرا یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های هنری ایروان است که در نزدیکی میدان جمهوری ایروان، ساختمان زیبایی آن وجود دارد. معماری با شکوه این ساختمان برای همه گردشگران چشم نواز است. طراحی آن توسط معمار برجسته، الکساندر تامانیان انجام شده است. اگر در سالن موسیقی این تالار یک اجرا را تجربه کنید، بدون شک یکی از بهترین اجراهای تمام عمراتان به لحاظ کیفیت صدا را تجربه می‌کنید زیرا کیفیت آکوستیک صدا در این سالن ها بسیار بالا است.

منطقه سرسبز کاسکاد

در مرکز شهر ایروان منطقه‌ای سرسبز و زیبا گردشگران زیادی را به این منطقه می‌کشاند. اگر به ایروان سفر کردید بازدید از منطقه سبز کاسکاد را از دست ندهید. در زبان ارمنی کاسکاد به معنی آبشارهای کوچک است. در این منطقه دو ردیف پلکان نسبتا عریض را میان سازه‌ها و نمادهای جذابی مشاهده می‌کنید، به خاطر پله‌های زیادی که در این سازه وجود دارد، به آن هزار پله هم می‌گویند.

جاذبه های دیدنی ارمنستان

بهترین زمان سفر به این کشور

اگر می‌خواهید از طبیعت زیبای این کشور بهره ببرید، بهتر است در فصل بهار و اوایل تابستان به این کشور سرسبز سفر کنید. هوای مطبوع ارمنستان در این زمان بسیار دلپذیر و طبیعت سرسبز این کشور بسیار چشم نواز است.

هزینه سفر به ارمنستان

با توجه به ارزش پایین درام ارمنستان نسبت به دلار هزینه سفر به کشور ارمنستان برای ایرانیان بسیار مقرون به صرفه است. اگر می‌خواهید با کمترین هزینه تجربه یک سفر خارجی را کسب کنید، ارمنستان یکی از بهترین گزینه‌های شما است.

بیشتر بخوانید: ارزانترین کشورها برای مسافرت ایرانیان

پرداخت هزینه‌های سفر به ارمنستان

اگر قصد دارید که خودتان به تنهایی و بدون استفاده از تورهای گردشگری به این کشور سفر کنید می‌توانید در هزینه‌ها صرفه جویی کنید و با هزینه‌های کمتری سفر به کسور زیبای ارمنستان را تجربه کنید. اما متاسفانه به خاطر محدودیت‌های پرداختی که برای ایرانیان وجود دارد، نمی‌توانید از کارت‌های پرداخت بین المللی استفاده کنید و به این ترتیب پرداخت‌های شما به سادگی انجام نمی‌شود. اگر قصد رزو بلیط، رزو هتل و … در کشور ارمنستان را دارید، می‌توانید از خدمات کافه ارز استفاده کنید.

هزینه سفر به ارمنستان

نتیجه:

کشور زیبای ارمنستان که در همسایگی ایران قرار دارد، می‌تواند انتخاب خوبی برای سفر شما باشد. طبیعت زیبای این کشور، بناهای قدیمی و تاریخی، فرهنگ صمیمی مردم، غذاهای خوشمزه و … این کشور را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری تبدیل کرده است. همچنین کشور ارمنستان برای سهولت سفر شهروندان سایر کشورها تسهیلات زیادی را فراهم کرده است. امیدوارم با خواندن این مطلب اطلاعات خوبی از این کشور به دست آورده باشید و این کشور را در لیست مقاصدی که علاقه دارید به آن سفر کنید، قرار دهید.

به این مقاله امتیاز دهید

نویسنده

ghazal hamzeh نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *