وبلاگ

/

/

ویزای آمریکا (AMERICAN) و دریافت آن برای ایرانیان

ویزای آمریکا (AMERICAN) و دریافت آن برای ایرانیان

۶ خرداد ۱۴۰۲

ویزای آمریکا: آمریکا کشوری پهناور و گسترده است که از گذشته تا به حال به خاطر جاذبه‌های فرهنگی، هنری، تحصیلی، کاری و زندگی برای متقاضیان مهاجرت، مقصدی بسیار جذاب بوده است. هر ساله تعداد زیادی از مردم دنیا با اهداف گوناگون به قصد مهاجرت به این کشور پهناور، سفر می‌کنند. دریافت ویزای آمریکا برای ایرانیان نسبت به سایر افرادی که تابعیت سایر کشورها را دارند، پیچیدگی‌های بیشتری دارد. یکی از چالش‌هایی که اتباع ایرانی در فرآیند دریافت ویزای آمریکا ممکن است با آن رو به شوند، بحث پرداخت‌های ارزی است. برای مثال پرداخت هزینه‌ی تعیین وقت سفارت آمریکا از مراحل است که افراد برای دریافت ویزای این کشور باید پشت سر بگذارند که برای ایرانیان به سادگی انجام نمی‌گیرید. اگر شما هم قصد دریافت ویزای آمریکا را دارید، تیم کافه ارز به شما کمک می‌کند که این چالش را به راحتی پشت سر بگذارید.

کشور آمریکا

کشور آمریکا

آمریکا یا ایالات متحده آمریکا یکی از بزرگترین کشورهای دنیاست که در قاره آمریکای شمالی قرار دارد. پایتخت آمریکا شهر واشنگتن دی سی است. این کشور با مساحتی بیش از ۹ میلیون کیلومتر مربع و جمعیتی بیش از ۳۲۰ میلیون نفر یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان است. زبان رسمی آمریکا انگلیسی است و دین اصلی مردم آن مسیحیت است. اقتصاد آمریکا یکی از بزرگترین و پیشرفته‌ترین اقتصادهای جهان است و تنها در خود دارای ۱۴تریلیون دلار تولید ناخالص داخلی است. آمریکا دارای بسیاری از شرکت‌های بزرگ و معروف در حوزه‌های فناوری، خودروسازی، فضایی، تجارت الکترونیک، صنایع دفاعی و … است.

آمریکا دارای فرهنگ غنی و متنوعی است که شامل موسیقی، هنر، ادبیات، فیلم، سینما و … می‌شود. همچنین، آمریکا یکی از مقاصد گردشگری محبوب جهان است که شامل شهرهای بزرگ مانند نیویورک، لس آنجلس، شیکاگو و سان فرانسیسکو، جاذبه‌های طبیعی مانند گرند کانیون، جنگل‌های ملی و صحراهای زیبا، موزه‌های تاریخی و فرهنگی و پارک‌های تفریحی مانند دیزنی لند و یونیورسال استودیوز را شامل می‌شود. در کل، آمریکا یکی از پیشتازان در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و علمی جهان است که با وجود چالش‌های مختلفی مانند تفاوت‌های فرهنگی و اجتماعی، همچنان به عنوان یک کشور قدرتمنطقه‌ای در سیاست و اقتصاد جهانی شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: راهنمای ثبت نام لاتاری آمریکا

ویزای آمریکا و ممنوعیت دریافت ویزا برای ایرانیان

اگر قصد سفر به آمریکا را دارید و باید برای اخذ ویزا آمریکا اقدام کنید، از آنجا که ایران و آمریکا روابط دیپلماتیک تیره ای دارند هیچ یک در کشور دیگر سفارت و یا کنسولگری ندارد. بنابراین ایرانیانی که متقاضی ویزای AMRICA هستند باید به کشور سومی مراجعه کنند که آمریکا در آنجا از ایرانیان تقاضای ویزا می پذیرد. برای مثال کشور ترکیه: فرد متقاضی باید به کنسولگری کشور ترکیه مراجعه نماید.

انواع ویزای آمریکا

انواع ویزای آمریکا

ویزای آمریکا به صورت کلی به چند نوع تقسیم می‌شود که شامل موارد زیر می‌شوند:

ویزای توریستی (B1/B2)

این نوع ویزا برای افرادی است که می‌خواهند به آمریکا برای تفریح، بازدید از دوستان و خانواده، یا درمان پزشکی سفر کنند. شرایط اخذ ویزای توریستی شامل داشتن اثباتی از ارزشمندی مالی، اثبات تعهد بازگشت به کشور مبدا و برخی اسناد دیگر است.

ویزای تحصیلی (F1/M1)

این نوع ویزا برای افرادی است که می‌خواهند در یکی از دانشگاه‌های آمریکا تحصیل کنند. دانشجویان می‌توانند به صورت تمام وقت یا پاره وقت در کلاس‌های درسی شرکت کرده و در پایان دوره تحصیلی خود مدرکی را کسب کنند. شرایط اخذ ویزای تحصیلی شامل دریافت پذیرش از یک دانشگاه آمریکایی، ارائه اطلاعات دقیق در مورد تحصیلات قبلی و تعهد به بازگشت به کشور مبدا پس از پایان تحصیل هستند.

ویزای کاری (H1B)

ویزا H1B آمریکا برای افرادی است که به دنبال کار در شرکت‌ها و سازمان‌های آمریکایی هستند. این ویزا به صورت موقت اعطا می‌شود و برای مدت حداکثر ۳ سال قابل تمدید است. شرایط اخذ ویزای کاری شامل داشتن مدرک تحصیلی مرتبط، اثبات تجربه کاری و تعهد به بازگشت به کشور مبدا پس از پایان مدت مجوز کار می‌باشد.

بیشتر بخوانید: معرفی ویزای H-1B آمریکا

ویزای خانوادگی آمریکا

ویزای خانوادگی (K1/K3)

این نوع ویزا برای افرادی است که به دنبال پیوند خانوادگی با یک شهروند آمریکایی هستند. این ویزا برای همسران و فرزندان افراد آمریکایی در دسترس است. شرایط اخذ ویزای خانوادگی شامل اثبات رابطه خانوادگی، تعهد به بازگشت به کشور مبدا پس از پایان مدت مجوز اقامت و … است.

ویزای سرمایه‌گذاری (EB-5)

این نوع ویزا برای افرادی است که می‌خواهند با سرمایه‌گذاری در آمریکا فرصتی برای اقامت دائم و شغل‌آفرینی داشته باشند. شرایط اخذ ویزای سرمایه‌گذاری شامل سرمایه‌گذاری حداقل ۵۰۰ هزار دلار در یکی از پروژه‌های تأیید شده توسط دولت آمریکا و ایجاد ۱۰ شغل جدید در آمریکا است.

شرایط دقیق و اسناد مورد نیاز برای هر یک از انواع ویزا ممکن است با توجه به نوع ویزا و موقعیت فردمتقاضی مختلف باشد و بهتر است با یک مشاور مهاجرت یا وب‌سایت رسمی سفارت آمریکا در کشور مبدا، اطلاعات بیشتری در این خصوص کسب کنید.

بیشتر بخوانید: پرداخت سویس فی (Sevis Fee)

مراحل دریافت ویزای آمریکا

مراحل دریرافت ویزای آمریکا

مراحل درخواست ویزای آمریکا به شرح زیر است:

1. برای شروع، باید نوع ویزایی که با شرایط شما مطابقت دارد را تعیین کنید.
2. سپس باید مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای مورد نظر را جمع آوری کنید.
3. در مرحله بعدی، باید فرم درخواست ویزا را در وب‌سایت مربوطه پر کنید.
4. هزینه مربوط به ویزای مورد نظر باید پرداخت شود.
5. پس از تایید مدارک و درخواست، زمان مصاحبه برای شما تعیین می‌شود که باید در آن زمان به سفارت آمریکا مراجعه کنید.

مدارک موردنیاز برای دریافت ویزای آمریکا

برای درخواست هر گونه ویزا در کشورهای مختلف باید مدارک مشخصی را ارائه دهید، که متناسب با نوع ویزا می‌تواند متفاوت باشد، اما بسیاری از مدارک برای دریافت انواع ویزا مشترک هستند. در ادامه، مدارکی را برای دریافت ویزای آمریکا را معرفی می‌کنیم.

مدارک لازم برای دریافت ویزای آمریکا شامل موارد زیر می‌شود:

1. گذرنامه یا پاسپورتی که تا ۶ ماه بعد از ورود به آمریکا اعتبار داشته باشد.
2. عکس‌های رنگی با شرایط مشخص شده.
3. در صورتی که متاهل هستید، ارائه سند ازدواج.
4. شواهد مالی که توانایی پرداخت هزینه‌های سفر و اقامت در آمریکا را نشان می‌دهند.
5. در صورت داشتن تجربه طلاق یا فوت همسر، گواهی مربوطه.
6. گواهی تولد.
7. گواهی عدم سوءپیشینه.
8. در صورت داشتن سوابق دادگاهی، سوابق مربوطه.
9. در صورت داشتن سوابق نظامی، سوابق مربوطه.

قیمت ویزای آمریکا

قیمت ویزای آمریکا

یکی از مسائل مهم برای افرادی که قصد سفر و مهاجرت به آمریکا را دارند، قیمت ویزای آمریکا است. هزینه برای دریافت ویزای مختلف ممکن است متفاوت باشد و قیمت ویزای هر کشور نیز بسته به شرایط مختلفی مانند کشور محل اقامت، زمان درخواست و سایر عوامل، ممکن است افزایش یا کاهش پیدا کند.

در جدول زیر، هزینه ویزای آمریکا برای انواع ویزاهای مختلف قید شده است:

– ویزای غیرمهاجرتی به جز (E): 160 دلار
– ویزای مبتنی بر دادخواست: 190 دلار
– تاجر یا سرمایه‌گذار معاهده، ویزای دسته تخصصی حرفه‌ای استرالیا: 205 دلار
– ویزای نامزد یا همسر شهروندان آمریکا: 265 دلار

نگران پرداخت هزینه ویزای آمریکا نباشید، کافه ارز در کنار شماست تا با ارائه خدمات با قیمت فوق العاده مناسب همواره به شما کمک کند.

جمع بندی :

در این مقاله، نکات و موارد مهمی که برای درک بهتر در رابطه با ویزای آمریکا باید بدانید، شرح داده شده است؛ زیرا امروزه بسیاری از ایرانیان به دنبال مهاجرت و یا سفر به آمریکا هستند. در این مطلب با انواع ویزاهای مختلف، شرایط، مراحل و مدارک مورد نیاز آشنا شدید. همچنین، در این مقاله به بررسی سوالات مختلفی در رابطه با ویزای آمریکا پرداخته شده است، از جمله اعتبار و مدت زمان صدور ویزا، دلایل رد درخواست و روش‌های رفع ریجکتی. این بررسی نشان دادکه دریافت ویزای آمریکا برای ایرانیان به دلیل برخی شرایط، تا حدودی دشوار است؛ اما با کمک مجموعه‌های فعال در این زمینه، این مشکل قابل حل است.

در نهایت، اگر قصد درخواست ویزای آمریکا را دارید، بهتر است از خدمات ویزاگرد استفاده کنید؛ زیرا با این کمک، شرایط سفر یا مهاجرت به آمریکا برای شما راحت‌تر خواهد بود و احتمال رد درخواست نیز کاهش پیدا می‌کند. این کار موجب صرفه‌جویی در زمان شما خواهد شد و از اتلاف وقت جلوگیری خواهد کرد.

4.7/5 - (16 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *