وبلاگ

/

/

۹ نکته‌ مهم که پیش از شروع کار فریلنسری باید بدانید!

۹ نکته‌ مهم که پیش از شروع کار فریلنسری باید بدانید!

۳۰ خرداد ۱۴۰۰

در خصوص سبک کار فریلنسری به عنوان یکی از محبوب‌ترین کسب و کارهای آنلاین بهتر است این واقعیت را در درجه اول مدنظر داشته باشید، فریلنسر بودن شبیه کار کردن در خواب و رویا، بدون نظم و انضباط یا بی‌وقت کار کردن نیست. ممکن است شغل فریلنسرها از دور با این تصور که در هر مکان و زمانی که می‌خواهند کار می‌کنند و سیل پول نقد است که بدون تلاش و با لباس خواب در خانه به سمت آن‌ها سرازیر می‌شود،

برای شما جذاب باشد؛ اما همان‌طور که اشاره شد، واقعیت با تصورات شما بسیار متفاوت است. فریلنسرینگ و انتخاب این سبک از شغل تقریبا شبیه به شرکت در ماراتنی بی‌پایان است که باید برای هر شرایط خوب و بدی آماده باشید. شرایطی که در آن ماه‌ها پروژه و درآمدی نداشته یا در عوض بتوانید با مدیریت مناسب و رعایت نکاتی که در این مطلب از وبلاگ کافه ارز به آن‌ها اشاره می‌کنیم، به خوبی با این سبک شغلی کنار آمده و در آن بسیار موفق باشید.برای پرداخت ارزی و نقد درآمد ارزی خود به ریال، مجموعه کافه ارز به شما کمک می‌کند تا بدون مشکل بتوانید این مراحل کار را طی کنید.

صرف‌ نظر از شغلی که انتخاب می‌کنید، پیش از هر چیز بهتر است بدانید که اگر از خانه کار می‌کنید، حتما فضای کاری مخصوص به خود را داشته و تمام وسایل مورد نیازتان، از جدول‌های زمانی مختلف تا اپلیکیشن‌ها و سخت افزارها و نرم افزارهایی و غیره را در دسترس خود قرار دهید. مهم‌ترین وسیله برای شروع فریلنسری، لپ‌تاپ یا کامپیوتر و اینترنت پرسرعت است.

پس از آن نوبت به افزایش آگاهی در زمینه شغلی که می‌خواهید فریلنسر شوید، می‌رسد. فریلنسری سبک شغلی سختی است؛ زیرا شما به تنهایی یک اداره تمام وقت خواهید بود که تمام مسئولیت‌ها از ارتباط با مشتری و کارفرما، ایده‌پردازی، مدیریت مالی، برنامه‌ریزی زمانی و غیره به‌ عهده خودتان خواهد بود.

شغل فریلنسری

۹ نکته‌ای که هر فریلنسری پیش از شروع باید بداند!

اگر بتوانید از پس تمام وظایف خود بر بیاید، در نهایت فریلنسری، سبک شغلی اصلی شما می‌شود، جایی که دیگر خبری از ترس دیر رسیدن به محل کار، عتاب و خطاب رئیس‌ و سایرین و نورهای سفید مهتابی یا فضای کسل کننده اداری نیست. این اداره‌ای است که شما تمام و کمال آن را اداره کرده و فضای کاری را به سلیقه خودتان انتخاب می‌‌کنید. شما به عنوان یک فریلنسر می‌توانید در فضاهای اشتراکی، کافه، کتابخانه، منزل و حتی در کنار ساحل و حین سفر و کوله‌گردی کار کرده و درآمد و زندگی مستقل خود را داشته باشید.

بیشتر بخوانید: اپلیکیشن کاربردی برای فریلنسرها

۱. ایده‌ای برای شروع

چه مهارتی برای شروع فریلنسری دارید؟ آیا می‌توانید اپلیکیشن یا وب‌‌سایت طراحی کرده یا در نوشتن، ترجمه و انواع مختلف تولید محتوا (متنی، صوتی و تصویری) مهارت دارید؟ آیا فکر می‌کنید دانش و مهارت شما به اندازه‌ای است که بتوانید به صورت آنلاین و از راه دور کارفرما و پروژه پیدا کرده و مشتریان خود را داشته باشید؟ بهتر است پیش از شروع، به ایده آغاز کار فکر کنید.

به چیزی که شما را نسبت به سایر رقبا متمایز می‌کند فکر کرده و به مرور زمان با دانش روز پیش بروید. اگر نمی‌دانید از کجا شروع کنید، به شغل رویایی خود فکر کرده و برای عملی شدن آن ایده‌پردازی کنید و بعد فهرستی از مشاغل مرتبط با آن تهیه کرده و ببینید در کدام رشته نیاز به افزایش دانش و مهارت‌های خود برای شروع کار فریلنسری دارید.

۲. اهمیت داشتن برنامه ریزی شغلی

اگر فریلنسری شغلی موقت برای شما بوده و قصد گسترش و توسعه کار خود را ندارید، چندان نیازی هم به یک برنامه‌ریزی شغلی طولانی مدت یا کارهای تمام وقت نخواهید داشت؛ اما نکته‌ای که تمام فریلنسرها در هر مرحله‌ای از مبتدی تا افراد حرفه‌ای و شناخته شده باید به آن دقت داشته باشند، «اهمیت هدف‌گذاری» است.

شما برای گرفتن پروژه و ادامه شغل فریلنسری باید هدف داشته باشید و از قبل برای مشکلات احتمالی و رقابت با سایرین آماده باشید. این هدف گذاری به شما کمک می‌کند، بدانید در مسیر درست پیشرفت می‌کنید یا خیر!
بیشتر بخوانید: کسب درآمد دلاری از نئوباکس

شروع کار فریلنسری

۳. تعیین قیمت دستمزد و حقوق

شما با بررسی بازاری که قصد فریلنسر شدن در آن را دارید یا مشورت با دوستان خود می‌توانید از قیمت معقول هزینه پروژه‌ها یا حقوق ماهانه و هفتگی آگاه شوید. مسائل بسیار زیادی بر تعیین حقوق یک فریلنسر موثر است که از جمله آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شاخه فعالیت (نویسنده، گرافیست، تولیدکننده محتوا، سئو کار، عکاس و غیره)
  • منطقه جغرافیایی (کشورهای مختلف دستمزد متفاوتی دارند و در این میان کسب درآمد دلاری برای یک فریلنسر به‌ معنای دستمزد و حقوق بیشتر است).
  • مهارت و تجربه (سعی کنید مهارت‌های خود را توسعه داده و یک رزومه کاری مناسب داشته باشید).

در خصوص مهارت و تجربه، بهتر است بدانید هر فریلنسری ابتدا با گرفتن پروژه‌های کوچک و کسب بازخورد مناسب از کارفرمایان تجربه بیشتری کسب کرده که ارزش رزومه او را بالاتر می‌برد. برای مثال اگر یک مترجم هستید، توانایی نویسندگی، تولید محتوا، تسلط بر فتوشاپ، سئو، آشنایی با ابزارهای آنلاین مرتبط و غیره می‌توانید تاثیر چشمگیری در افزایش دستمزد شما داشته باشد.

بیشتر بخوانید: خرید اکانت prowritingaid

شروع کار فریلنسری

در خصوص قیمت‌گذاری بهتر است به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • نرخ دستمزد به ازای کار روزانه: اگر به صورت تمام وقت استخدام شده و دارای حقوق مشخصی هستید، فراموش نکنید با کارفرما در خصوص سایر مزایا مانند بیمه درمانی، مرخصی، ساعات کاری و غیره نیز صحبت کرده و توافق‌های لازم را پیش از شروع کار انجام دهید.
  • تاثیر نوع پروژه بر حقوق: نوع پروژه و نحوه کار فریلنسری شما (ساعتی، روزانه، هفتگی و غیره) متفاوت است.
  • شروع با قدم‌های کوچک: همان‌طور که اشاره شد، بهتر است اگر در زمینه کار فریلنسری تازه کار هستید، در حین مذاکره با کارفرما (در صورتی که او پیشنهادی نداشت) دستمزد خود را کمی از حد متوسط پایین‌تر بگویید؛ اما دقت کنید این تنها برای شروع کار است، با ادامه کار و کسب مهارت‌های بیشتر به مرور زمان باید دستمزد خود را به صورت منصفانه و منطقی افزایش دهید.

اعلام دستمزد پایین حتی با وجود مهارت بالا، نه تنها باعث خراب شدن کار سایر فریلنسرهای مشابه در زمینه شغلی شما می‌شود، بلکه ارزش و اعتبار خودتان را نیز کاهش می‌دهد. برای کار، وقت و دانش و مهارت خود ارزش قائل باشید.

بیشتر بخوانید: شغل فریلنسری پردرآمد در ایران

۴. داشتن پس انداز

اکثر کارشناسان و مشاوران شغلی می‌گویند هر فرد معمولا بین هر سه تا شش ماه نیاز به یک پس‌انداز ضروری پیدا می‌کند. اگر شغل فریلنسری را شروع کرده‌اید باید از همان ابتدا به فکر پس‌انداز کردن باشید، ممکن است ناگهان به هزینه‌ای سنگین و غیر منتظره مانند تغییر لپ تاپ نیاز پیدا کنید. کار فریلنسری در واقع یکی از بهترین سبک‌های شغلی برای پس‌انداز کردن است.

افراد می‌توانند ابتدا این شغل را در کنار شغل اصلی خود شروع کرده و از هزینه آن برای پس‌انداز کردن یا خرج‌های غیر منتظره استفاده کنند. بسیاری از فریلنسرهای پاره‌وقت پس از مدتی و با پس‌انداز کردن یک هزینه ایمنی جهت زمان‌هایی که ممکن است شغلی نداشته باشند، فریلنسری را به عنوان سبک اصلی شغل خود انتخاب می‌کنند.

قطعا موفقیت در این راه و شروع درآمدزایی سخت است اما پیش از تسلیم شدن، به آینده و رویاهای خود فکر کنید. با چه هدفی این شغل را شروع کردید؟ روش‌های بسیار زیادی وجود دارد که شما می‌توانید به‌عنوان یک فریلنسر با شناختن آن‌ها درآمد خود را افزایش داده و بتوانید پس‌انداز کردن را شروع کنید.

۵. داشتن کارفرمایان ثابت

ممکن است در شرایطی نیاز به همکاری با چندین کارفرما و گرفتن همزمان پروژه‌های مختلف داشته باشید. بهتر است در چنین حالتی همواره فهرستی از کارفرمایان سابق که بازخوردهای خوبی از همکاری با یکدیگر داشته‌اید، تهیه کنید.

شروع کار فریلنسری

داشتن دو یا سه کارفرمای ثابت به معنای امنیت مالی و درآمد روزانه است. اگر بتوانید پیش از شروع کار فریلنسری با چنین افرادی آشنا شوید، فرصت بسیار خوبی برای شما خواهد بود که در حین پیشرفت مالی، وقت کافی برای ارتباط با سایر کارفرمایان نیز داشته باشید.

همچنین با داشتن این کارفرماها از زمان پرداخت حقوق خود نیز مطمئن‌تر هستید. وب‌سایت‌‌های آنلاین یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای کاریابی فریلنسرها و پیدا کردن این دسته از کارفرمایان هستند. بد نیست با وب سایت های فریلنسری در سال ۲۰۲۱ نیز برای یافتن پروژه‌های مورد نظر خود آشنا شوید. اگر شما به دنبال این هستید که از طریق دیجیتال مارکتینک به کسب درامد دلاری برسید پیشنهاد می‎‌شود به مقاله ای کسب درآمد از دیجیتال مارکتینگ مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: مزایای فریلنسری

۶. مدیریت مالی

به عنوان یک فریلنسر، عملا نیازی به یک حسابدار ندارید اما باید بتوانید هزینه‌های خود را مدیریت کنید. برای مثال هزینه اینترنت، هزینه خرید سخت‌افزار مورد نیاز، هزینه سفرهای کاری در صورت نیاز و غیره، از جمله مواردی است که علاوه‌بر هزینه‌های زندگی روزمره باید به آن دقت داشت. مهم‌ترین و اولین هزینه‌ای که برای کار فریلنسری نیاز دارید، تهیه سخت‌افزار و آماده کردن محل مناسب برای کار است.

پس از انجام کارهای لازم، رسیدهای خود را فاکتور کرده و تمام مخارج مربوط به زندگی روزمره و شغل خود را یادداشت کنید. به این ترتیب به راحتی می‌توانید پس‌اندازه کرده و مانع از هدر رفتن پول خود شوید.

۷. نظم و انضباط

بسیاری از افراد با تصور ساعات انعطاف‌پذیر کاری به سبک فریلنسری روی می‌آورند، اما این دقیقا برعکس روند کاری یک فریلنسر است. شما در هر ساعت از شبانه‌روز موظف هستید طبق وظیفه و قرداد خود راس زمان و تاریخ تعیین شده پروژه یا کار را به کارفرما تحویل دهید. برنامه‌های مختلفی وجود دارد که برای نظم و انظباط هر چه بیشتر می‌توانید روی لپ تاپ خود نصب کرده یا از گوگل پلی و اپ استور آن‌ها را روی تلفن همراه خود نصب کنید.

شروع کار فریلنسری

فریلنسرها می‌توانند زمان کاری خود را انتخاب کنند اما همان‌طور که اشاره شد، باید دقیقا در زمان مشخص شده و بدون بدقولی کار را تحویل دهند. به این ترتیب یک فریلنسر اگر به صورت تمام وقت استخدام نشده باشد و ساعات کاری مشخصی ندارد، می‌توانید برای تکمیل پروژه خود شب بیدار مانده یا کارش را از بعد از ظهر شروع کند.

دقت کنید ساعات کاری هفتگی شما باید کاملا معقول و منطقی باشد. کار کردن کمتر از ۱۵ ساعت در هفته برای هیچ فریلنسری درآمد مناسبی نخواهد داشت. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید؛ در دسترس بودن است. برای ارتباط با کارفرما زمان مشخصی را تعیین کرده و در صورت بروز تغییرات ناگهانی در ساعات هماهنگ شده در دسترس کارفرما باشید. اگر مشکلی دارید یا تحویل پروژه با تاخیر است همواره از چند روز قبل به کارفرما اطلاع دهید.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین سایت های فریلنسری

۸. ثبات کاری

حتی فریلنسرهای موفق نیز روزهای سختی در ابتدای کار خود داشته‌اند، روزهایی بدون درآمد و پروژه و گاهی با افسردگی و مشکلات مالی شدید، اما از دست ندادن امید، مهم‌ترین نکته موفقیت آن‌ها بود. اگر پروژه‌ای فعلا نگرفته‌اید یا دچار مشکلات کاری شده‌اید، تسلیم نشوید برای هماهنگ شدن با سبک کار فریلنسری به مدت زمانی نیاز دارید تا ثبات کاری پیدا کنید. می‌توانید از دوستان یا افراد شناخته شده در زمینه فعالیت خود برای موفقیت هرچه بیشتر کمک بگیرید.

۹. ارزیابی مجدد مهارت‌ها و هدف‌ها

پس از این که تصمیم خود را گرفتید و مدتی در زمینه مورد نظر خود فریلنسر بودید، مجددا مهار‌ت‌ها و اهداف خود را ارزیابی کنید تا بدانید در مسیر درستی قرار دارید یا خیر. اگر نمی‌دانید که این سبک کاری مناسب شما است یا خیر، کمی از فضای کار خود دور شده و اهداف و مهارت‌هاو بازخوردهای خود از کارفرماها را بررسی کنید.

کلام آخر برای فریلنسرها

موفقیت در راه کار فریلنسری چیزی نیست که یک شبه بتوان به آن رسید: هر چند که می‌توانید از خانه و در فضایی راحت کار کنید اما همیشه شغل خود را جدی بگیرید. این تنها منبع درآمد شما است. نظم و انضباط، توسعه مهارت‌ها و افزایش دانش از جمله مهم‌ترین مواردی است که بر درآمدزایی شما موثر خواهد بود. همچنین، شما می‌توانید با نوشتن کتاب هم کسب درآمد دلاری داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله کسب درآمد از نوشتن نقد کتاب در وبلاگ کافه ارز مراجعه کنید.

شروع کار فریلنسری

به عنوان یک فریلنسر تازه کار از محیط جدید کاری خود لذت برده، آن را به سلیقه خود دکور کرده و تهیه تمام وسایل مورد نیاز از جدول‌های برنامه ریزی تا کاغذهای رنگی جهت هدف گذاری یا نصب اپلیکیشن‌های مناسب برای خود را فراموش نکنید. نظر شما درباره این نکاتی که باید پیش از شروع به کار فریلنسری بدانید چیست؟ اگر برای وب سایت های فریلنسری در خارج از کشور کار می‌کنید، می‌توانید درآمدهای ارزی خود را با استفاده از خدمات نقد درآمد ارزی در وب‌سایت کافه ارز، به ریال تبدیل کنید.

4/5 - (1 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *