وبلاگ

/

/

اپلیکیشن غیرمتمرکز اتریوم | بهترین برنامه‌های غیرمتمرکز اتریوم DApps

اپلیکیشن غیرمتمرکز اتریوم | بهترین برنامه‌های غیرمتمرکز اتریوم DApps

۱۵ فروردین ۱۴۰۲

معرفی اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز اتریوم

اپلیکیشن غیرمتمرکز اتریوم:‌ در عصر طلایی امروز که فناوری و نوآوری جایگاه ویژه‌ای در حوزه پرداخت ارزی دارد، وقتی می‌گوییم فناوری بلاک چین آمده است که در صنعت خرید و فروش ارز دیجیتال قرار داشته باشد، یعنی این تکنولوژی خیلی دست پر آمده و قرار است که حالا حالاها در این جایگاه باقی بماند. بله، بسیاری از کاربردهای بلاک‌چین در جهان امروز نشان می‌دهد که این فناوری تاثیر بسزایی بر روی صنایع مختلف گذاشته است. ارز اتریوم یکی از نمونه‌های بارز پیشرفت بلاک چین به شمار می‌رود که در دنیای کریپتوکارنسی موفقیت‌های بسیاری را کسب کرده است.

بلاکچین اتریوم هر زور پیشرفت‌های قابل توجهی را کسب می‌کند و تولید اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز یکی از شاخه‌های بسیار پرقدرت این فناوری به شمار می‌رود. برنامه‌های غیرمتمرکز که به DApps نیز معروف هستند جایگاه بسیار خوبی در دنیای امروز کسب کرده‌اند و در بخش‌های مختلف نظیر امور مالی، اقتصادی، بازی و رسانه‌های اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این میان اپلیکیشن های غیرمتمرکز اتریوم به دلیل عملکرد استاندارد و استفاده بهینه از قراردادهای هوشمند از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. امروز در کافه ارز قصد داریم اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز اتوریم را مورد بررسی قرار دهیم، پس اگر برایتان سوال پیش آمده که چرا dappهای اتریوم از موارد دیگر معروف‌تر هستند، همچنین، شما می‌توانید برای خرید اتریوم و خرید دیگر ارز ها از طریق سایت کافه ارز اقدام کنید. پس تا انتهای آن با ما همراه باشید.
اپلیکیشن های غیرمتمرکز اتریوم

اپلیکیشن غیرمتمرکز چیست؟

برای کسانی که ممکن است با DApps آشنایی نداشته باشند، باید بگوییم که DApps یا اپلیکیشن غیر متمرکز، برنامه‌هایی هستند که به جای یک کامپیوتر واحد بر روی یک شبکه توزیع شده یا شبکه P2P اجرا می‌شوند. اپلیکیشن های غیر متمرکز بر روی بستر بلاک چین کار می‌کنند و هیچ واسطه متمرکزی در آن وجود ندارد و هیچکس، چه فرد یا نهاد خاصی بر آن‌ها نظارت ندارد. به همین دلیل DAppها در برابر سانسور مقاوم هستند. علاوه بر این، امنیت اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز با نودهای بلاک‌چین و توکن‌های رمزنگاری‌شده تامین می‌شود. نکته‌ جالب و پراهمیت این است که بیش از 90٪ برنامه‌های غیرمتمرکز بر روی بلاک چین اتریوم اجرا می‌شوند. بنابراین تصمیم گرفتیم، بهترین اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز اتریوم را معرفی کنیم.
خرید اتریوم

بهترین DAppهای اتریوم

حال که با مفهوم اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز آشنا شدیم، سوال بزرگی که به وجود می‌‌آید این است که بهترین dAppهای اتریوم در حال حاضر کدامند؟ اول از همه، باید توجه داشته باشید که حوزه ارزهای دیجیتال بسیاری از برنامه های غیرمتمرکز اتریوم را در خود جای داده است و اتریوم بستری است که در خیلی از زمینه‌ها کاربرد دارد. با توجه به این نکته، در ادامه با بهترین اپلیکیشن های غیرمتمرکز اتریوم که قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای دارند آشنا خواهیم شد. همچنین، برای کسب اطلاعات دربارهبهترین کیف پول‌های اتریومبه مقاله آن در در وبلاگ کافه ارز مراجعه کنید.

اپلیکیشن غیرمتمرکز Aragon

برنامه Aragon رتبه اول را در بین اپلیکیشن غیرمتمرکز اتریوم دارد. آراگون یک پروژه مبتنی بر اتریوم است که باعث می‌شود کاربران (توسعه‌دهندگان و طراحان) بتوانند هر شرکت یا سازمانی را ساخته و غیرمتمرکز کنند. البته با در نظر گرفتن این نکته، به راحتی می‌توان گفت که این پروژه به شما امکان آزادی، سازماندهی و همکاری می‌دهد. در اصل، آراگون امکان شفافیت و حاکمیت مؤثر را بدون واسطه‌های غیرضروری فراهم می‌کند. آراگون این امکان را برای شما فراهم می‌کند که نتایج بهتر و مطلوب‌تر برای سازمان خود داشته باشید. در کل، آراگون یک پروژه امیدوارکننده است که توانایی تحول و انقلاب در آینده را دارد.

دی اپ آرگون

اپلیکیشن غیرمتمرکز Cryptokitties

آیا می‌خواهید در دنیای بلاک چین و رمز ارزها، کمی هم سرگرم شوید؟ کافی است فقط وارد Cryptokitties شوید! کریپتوکیتی یک بازی جالب مبتنی بر اتریوم (اپلیکیشن غیرمتمرکز اتریوم) است که برای دوستداران گربه در حوزه رمزنگاری در نظر گرفته شده است. البته، از این بازی می‌توان لذت برد و افرادی که واقعا چیزهای زیادی درباره بلاک چین و ارزهای دیجیتال نمی‌دانند هم از آن لذت می‌برند. فقط آن را به عنوان یک روش جالب برای به‌دست آوردن اطلاعات در حوزه بلاکچین، اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز و قرارداهای هوشمند ببینید. Cryptokitties، برنامه‌ای است که در آن می‌توانید به جمع‌آوری گربه‌ها، خرید و فروش آن‌ها یا نژادهای سایبری بپردازد. خوب است به این نکته اشاره کنیم که در Cryptokitties، هر بچه گربه‌ای که می‌گیرید کاملا متعلق به شما است. به عبارت دیگر، لازم نیست نگران از دست دادن آن باشید.

بازی غیرمتمرکز کریپتوکیتیز

بیشتر بخوانید: بنیانگذاران اتریوم چه کسانی بودند

برنامه غیرمتمرکز Oxgame

سایت Oxgame یک اپلیکیشن غیرمتمرکز اتریوم و کاملا غیرمتمرکز و مستقل است. بسیاری آن را به عنوان یک گزینه آنلاین برای شرط‌بندی با دوستان خود می‌ببینند. در این سایت بدون هیچ واسطه‌ای، فقط شما و سایر کاربران هستید. باید توجه داشته باشید که Oxgame در درجه اول روی پیش‌بینی‌های ورزشی تمرکز دارد. بنابراین، شما می‌توانید به سایت بروید و شانس خود را در ورزش‌هایی مثل بسکتبال، فوتبال، هاکی و … امتحان کنید. این سیستم نیازی به ثبت‌نام ندارد و جالب آنکه پیش‌بینی‌های بدون هزینه را ارائه می‌دهد. Oxgame همچنین گزینه برداشت فوری از برد را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

دی اپ غیرمتمرکز Golem

اپلیکییشن غیر متمکز Golem یکی از بهترین اپلیکیشن غیر متمرکز اتریوم است که در تعریف آن می‌توان گفت گولم یک dApp مبتنی بر اتریوم برای ارتباطات P2P است. این پلتفرم در اصل یک بازار غیرمتمرکز بین المللی است که در آن کاربران می‌توانند قدرت محاسباتی را خرید و فروش کنند و یا آن را با دیگران به اشتراک بگذارند. علاوه بر این، ابر رایانه‌های Golem با توکن‌های بومی GNT (موجود در Bittrex) اجرا می‌شوند. البته، توکن‌های GNT برای پاداش کسانی که قدرت محاسباتی اضافی خود را در شبکه گالم اجاره می‌دهند، استفاده می‌‌شود.

اپلیکیشن غیرمتمرکز uPort

اپلیکیشن غیر متمرکز uPort، بهترین اپلیکیشن غیرمتمرکز اتریوم و یک پلتفرم مدیریت هویت مبتنی بر اتریوم است که معرف دیجیتالی یک شخص یا ربات محسوب می‌شود. این اپلیکیشن در مقابل سرقت هویت و اطلاعات مقاومت می‌کند و هویت واقعی افراد را در قراردادهای هوشمند اتریوم اثبات می‌کند. به نظر می رسد با بازگشت مالکیت هویت به افراد، سرقت هویت و داده‌ها را متوقف کند. در حقیقت، شما از طریق uPort می‌توانید قراردادهای هوشمند را امضا کرده یا اعتبارنامه‌های مربوطه را به راحتی ارسال کنید. علاوه بر این، مدیریت اطلاعات محرمانه و حفظ حریم خصوصی از دیگر قابلیت‌های uPort به شمار می‌رود. همچنین، ما در وبلاگ کافه ارز بهآموزش استفاده از اتریومپرداخته‌ایم برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

دی اپ کامپاند

بیشتر بخوانید: کاربرد های سرویس نیم اتریوم

کامپاند (Compound)

کامپاند یکی از بهترین برنامه‌های غیرمتمرکز اتریوم در سال 2019 لقب گرفت. این dapp سعی دارد بهترین استراتژی مربوط به وام‌دهی (Lending) و وام‌گیری (Borrowing) را در اختیار کاربران ارزهای دیجیتال قرار دهد. این dapp به کاربران این امکان را می‌‌دهد تا ارزهای دیجیتال خود را وام داده و از این طریق سود خوبی کسب کنند. برای مثال، با وام‌دهی ارز دیجیتال DAI می‌توانید سالانه حدود 11 درصد سود کسب کنید. علاوه بر این، می‌توانید بدون مراحل دشوار احراز هویت و قوانین سختگیرانه از این درگاه وام دریافت کنید.

بالانسر (Balancer)

بالانسر یک پلتفرم بازارساز غیرمتمرکز خودکار (AMM) است که بر روی اکوسیستم اتریوم اجرا می‌شود. این پلتفرم به کاربران اجازه می‌دهد تا استخرهای نقدینگی شخصی خود را داشته باشند. این AMM در حال حاضر از استخرهای دو توکنی با نسبت ارزش یک به یک پشتیبانی می‌کند در حالی که استخرهای بالانسر می‌توانند تا 8 توکن با هر ارزش دلخواه پشتیبانی کنند. این قابلیت به کاربرانی اجازه می‌دهد تا انتخاب‌های بیشتری در مورد نحوه دریافت کارمزد داشته باشند. همچنین، برای اطلاعات دربارهماشین مجازی اتریوم (EVM)می‌توانید به مقاله آن در وبلاگ مراجعه کنید.

نتیجه گیری

امروزه، دنیای ارزهای دیجیتال دستخوش تغییرات و پیشرفت‌های بسیاری بوده است. اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز که به dapp نیز معروف هستند یکی از بخش‌های فوق‌العاده پرکاربرد این حوزه محسوب می‌شوند که در پروژه‌های بلاک‌چینی خصوصاً اتریوم سر و صدای زیادی به پا کرده‌اند. در این مطلب 7 مورد از بهترین اپلیکیشن‌ های غیرمتمرکز اتریوم که امروزه از محبوبیت بالایی برخوردارند را مورد بررسی قرار دادیم و امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

4.8/5 - (28 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *