cr-icon

تتاTheta Network (THETA)

-0.08%
141,461

نمودار قیمت نمودار قیمت لحظه ای در بازار جهانی

در حال بارگذاری، صبر کنید

خرید و فروش تتا با شبکه های THETAدر کافه ارز امکان پذیر است و انتقال ارز به صورت آنی (اتوماتیک) انجام می شود.

 تومان تومان

تتا چیست ؟

ارز دیجیتال تتا با نام لاتین THETA و علامت انحصاری THETA یک ارز دیجیتال است که در تاریخ 1396-10-27 لانچ شده و آخرین بار در تاریخ 1403-01-30 به روز رسانی شده است . این ارز ر رتبه 40 بازار قرار دارد و ارزش کل بازار آن حدود 1,999,418,248 است. هر واحد تتا در این لحظه با قیمت 2.663 دلار و با احتساب نرخ تتر 67490 تومان مبلغ ریالی آن معادل 141,461 تومان می باشد. حجم معاملات روزانه تتا میزان 46,175,984 است. قیمت تتا در 7روز اخیر % -33.34 و در ۲۴ ساعت اخیر % -0.08 و در 1 ساعت اخیر % -1.43 تغییر کرده است.

اطلاعات بازار

ارزش بازار تتا

1,999,418,248

تغییرات ۱ ساعته

-1.43%

تغییرات ۲۴ ساعته

-0.08%

تغییرات ۷ روزه

-33.34%

ارزهای ترند بازار

نمایش همه

معرفی تتاهر آنچه که درباره تتا باید بدانید

ارز دیجیتال تتا چیست؟

برای معرفی ارز دیجیتال تتا باید بگوییم که ارز تتا یکی از رمزارزهای قدرتمند بازار کریپتوکارنسی به شمار می‌رود که به عنوان نسل جدید سرویس‌های استریم، محبوبیت زیادی در بین کاربران پیدا کرده است. تتا نتورک امکانات پخش ویدیوی باکیفیت با قیمت بسیار ارزان را در اختیار کاربران از قبیل گیمرها و استریمرها قرار داده است. این شبکه همچنین مشوق مکانیزم‌هایی است که پهنای باند و تولید محتوای غیرمتمرکزرا به صورت اشتراکی به کاربران ارئه می‌دهد.

در حالی‌که اکثر سرویس‌های پخش ویدیوی آنلاین سنتی که به صورت متمرکز فعالیت دارند، به طور متناوب با مشکلاتی در زمینه انتقال و پخش محتوای ویدیویی دست و پنجه نرم می‌کنند، سرویس نشر ویدیوی تتا با بهره‌گیری از شبکه توزیع‌شده به فعالیت خود ادامه می‌دهد. در این شبکه، کاربران به صورت داوطلبانه، پهنای باند و منابع محاسباتی اضافی خود را برای کمک به فعالیت و اجرای پلتفرم THETA به اشتراک می‌گذارند و در ازای آن توکن تتا Fuel به عنوان پاداش دریافت می‌کنند.

کاربران شبکه تتا می‌توانند با اشتراک‌گذاری محتوای ویدیویی از طریق برنامه EdgeCast توکن تتا به عنوان پاداش دریافت کنند. برنامه Edgecast  اپلیکیشن غیرمتمرکز (dApp) شبکه تتا است که وظیفه رونویسی و توزیع محتوای ویدیویی موجود در شبکه را دارد. در نتیجه، شبکه تتا یک متد قابل اعتماد و کاربر محور دارد که  برای تقویت اکوسیستم سرگرمی محور خود از آن استفاده می‌کند. منظور از سرگرمی محور بودن ارز تتا این است که شبکه آن بر روی ارائه سرویس‌های مربوط به ورزش الکترونیکی (Esport)، موسیقی، تلویزیون، فیلم و آموزش تمرکز بالایی دارد.

طبق تحقیقات انجام شده، انتظار می‌رود که نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) در صنایع جهانی پخش ویدیوی آنلاین از سال 2022 تا سال 2027 با رشد 20 درصدی همراه باشد. به همین دلیل، ارز تتا در این حوزه که با سرعت باد در حال پیشرفت است، راه‌های متعددی را برای نشر ویدیوی با ارزش به کاربران نهایی، شناسایی کرده است. علاوه بر این، کاربران شبکه تتا به یک زیرساخت جهانی دسترسی دارند. این زیرساخت بر روی محتوای ویدیویی متمرکز است و امکان نشر محتوای نامحدود و کارآمد را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

هزاران نود (Node) از  شبکه رمز ارز Theta حمایت می‌کنند، به همین دلیل در مقابل اختلالات احتمالی پیش آمده در تحویل محتوا و لست مایل دلیوری (Last Mile Delivery) یا همان آخرین مرحله فرآیند بسیار مقاوم‌تر خواهد بود.

تیم توسعه دهنده تتا 

شبکه تتا (Theta Network) توسط کمپانی تتا لبز (Theta Labs) توسعه داده شده است. تتا لبز متشکل از یک تیم حرفه‌ای است که شامل متخصصان حوزه سرگرمی و بازی است که سابقه حضور در سیلیکون ولی (Silicon Valley) و آسیا را دارند. علاوه بر این، پروژه تتا از پشتیبانی غول‌های تکنولوژی نظیر سونی و سامسونگ، بازیگران قدیمی صنعت سرگرمی مثل DCM و سرمایه‌گذاران معروف حوزه بلاک‌چین مانند Node Capital بهره‌مند است. رمز ارز تتا همچنین مشاوران بزرگی نظیر استیو چن از بنیانگذاران یوتیوب و جاستین کان از بنیانگذاران توییچ را در سازمان خود حفظ کرده است.

آشنایی با اعضای پروژه تتا از این جهت مهم است که علاقه‌مندان به بازار کریپتوکارنسی متوجه چشم‌اندازهای آتی پروژه باشند و سپس با آگاهی کامل بر روی یک رمز ارز سرمایه‌گذاری کنند. شبکه تتا از امکانات داخلی خود برای راه‌اندازی یک مشارکت استراتژیک استفاده کرد تا محتوای ویدیویی را به صورت فوری و با کیفیت به کاربران تحویل دهد. برای مثال، سامسونگ برای پیشبرد اهداف تتا نقش اساسی بازی کرده است به گونه‌ای که با قراردادن dApp اختصاصی استریم ورزشی پلتفرم تتا به نام Theta.tv در گوشی هوشمند سامسونگ S20، به پذیرش این شبکه در بین کاربران کمک بسیاری کرده است. در حقیقت این کار سامسوسنگ باعث شد که پایگاه کاربران باقوه تتا از طریق 75 میلیون دستگاه سامسونگ افزایش چشمگیری داشته باشد. 

علاوه بر این، تتا با همکاری ویژوآل گروپ سامسونگ قصد دارد سرویس‌های تتا را بر روی تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ نیز ارائه کند.

تتا برای پیشبرد استراتژی‌های تبلیغاتی و افزایش میزان مقبولیت خود در بین کاربران با پروژه‌های بلک‌چینی دیگر نیز همکاری دارد. بزرگ‌ترین مسابقات ورزش‌های الکترونیکی بایننس توسط شبکه تتا حمایت شد. بایننس اعلام کرد که دوره‌های بعدی مسابقات را نیز از Theta.tv به صورت زنده پخش خواهد کرد. علاوه بر این، رمز ارز تتا برای ورود به بازار مدیا و رسانه‌های کشور ژاپن با کمپانی Gumi Cryptos همکاری دارد و کنفرانس‌های مهم ارزهای دیجیتال مانند Crypto Asia را به صورت زنده پخش می‌کند.

موسس و مدیرعامل شبکه تتا به نام آن میچ لیو، در حال حاظر سکان‌دار این شبکه آینده‌دار است. وی همچنین موسس سرویس پخش بازی‌های ویدیویی به نام Silver.tv است که شباهت‌های بسیار زادی با توییچ دارد. شبکه Silvet.tv در سال 2015 راه‌اندازی شد و مقدمه‌ای برای توسعه شبکه تتا بود.

یکی دیگر از افراد تیم توسعه دهنده پروژه تتا جیی لانگ نام دارد که سابقه فعالیت در شبکه Silver.tv را نیز در کارنامه خود دارد. علاوه بر این، جاستین کان که یکی از موسسان سرویس Twitch است  نیز به عنوان مشاور در پروژه تتا حضور دارد.

توکن تتا (THETA) و تتا فیول (TFUEL)



شبکه تتا دو رمزارز  THETA به عنوان توکن حاکمیتی و TFUEL به عنوان توکن پاداش را به کاربران ارائه می‌دهد. در سال 2019 و به هنگام راه‌اندازی شبکه تتا، به ازای هر 5 توکن TFUEL یک توکن TEHTA به بازار عرضه شد. تتا ابتدا در سال 2018 بر روی شبکه اتریوم به عنوان یک توکن ERC-20 راه‌اندازی شد اما پس از آن و با شروع به کار رسمی شبکه خود، تمام توکن‌های ERC-20 به توکن بومی شبکه تبدیل شد.

میزان کل تتای عرضه شده 1 میلیارد واحد است که به میزان مشخصی بین کاربران بلاک‌چین، تیم توسعه‌دهنده و یک پایگاه ذخیره‌سازی توزیع خواهد شد.  تتا فیول نیز مانند روش گس (Gas) در شبکه اتریوم، انرژی مورد نیاز معاملات پلتفرم را تامین می‌کند و کل عرضه آن 5 میلیارد واحد خواهد بود.

ارز دیجیتال تتا و تتا فیول در حال حاضر در وب‌سایت و اپلیکیشن کافه ارز در دسترس است و شما می‌تواند به صورت آنی و با کارمزد پایین آن را خریداری کنید.

آینده تتا 

اگرچه شبکه تتا در حال حاضر بر روی سرویس‌های ویدیویی و سرگرمی متمرکز است اما قصد دارد در آینده‌ای نه چندان دور به عنوان یک پلتفرم غیرمتمرکز، تمام خدمات مربوط به حوزه بلاک‌چین را به صورت نیز به کاربران خود ارائه دهد. تیم تتا با ارائه ورژن 3.0 با سرعت بالا به سمت هدف خود قدم برداشته است. این بروز‌رسانی استیک‌کردن (سپرده‌گذاری) و توکن‌سوزی را از طریق مفهوم Uptime Mining معرفی کرده است. این تکنولوژی جدید در واقع یک فرآیند برای توکنیزه‌ کردن پهنای باند اینترنت و در دسترس بودن آن است.

برای شرکت در این نسخه از پلتفرم اشتراک‌گذاری منابع، کاربران با سپرده‌گذاری توکن‌های تیفول در Edge Node و ارتقای آن‌ها به Elite Edge Node می‌توانند پاداش بیشتری از شبکه دریافت کنند.

کیف پول های ارز دیجیتال تتا 

ارز تتا یکی از گزینه‌های مناسب برای انتخاب و اضافه‌نمودن به سبد معاملاتی ارزهای دیجیتال است. برای خرید رمز ارز تتا باید یک کیف پول مناسب نیز برای نگهداری آن در نظر بگیریم. در ادامه چند مورد از بهترین کیف پول ارز دیجیتال تتا را معرفی خواهیم کرد.

  • کیف پول نرم افزاری تراست ولت (Trust Wallet)؛ محبوب‌ترین کیف پول موجود در بازار ارزهای دیجیتال است که از طرف شرکت بایننس پشتیبانی می‌شود و در حال حاضر بیش از 5 میلیون کاربر فعال دارد.به گفته بسیاری از کاربران، تراست ولت بهترین کیف پول ارز دیجیتال تتا است.
  • کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس (Ledger Nano S)؛ لجر نانو اس از بهترین کیف‌پول‌های سخت‌افزاری است که امنیت بسیار بالایی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

قیمت تتا 

رمز ارز THETA با ارز در دست‌ داشتن 0.11 درصد از بازار، ارزش بازار 1.22 میلیارد دلاری دارد و رتبه 48 بازار کریپتوکارنسی به خود اختصاص داده است. بالاترین قیمت رمز ارز تتا در تاریخ 16 آپریل 2021 (27 فروردین 1400) به 15.67 دلار رسیده بوده است. برای اطلاع از قیمت لحظه ای ارز دیجیتال تتا، می‌توانید در وب‌سایت یا اپلیکیشن کافه ارز ثبت نام کنید.

خرید تتا 

تعداد کل واحدهای تتا 1 میلیارد توکن است که کل آن (1 میلیارد واحد) در گردش است. تتا در حال حاضر در کف قیمتی خود قرار دارد و برخی از تحلیل‌گران آینده بسیار روشنی را برای ان متصر هستند. البته، بعضی از فعالین حوزه کریپتوکارنسی نیز با بررسی  الگوهای قیمتی تتا، معتقدند که به زودی شاهد ریزش این ارز خواهیم بود. اگر به خرید ارز دیجیتال تتا یا تتا فیول علاقه دارید، می‌توانید به صورت آنی و با کارمزد پایین، از وب‌سایت یا اپلیکیشن کافه‌ارز اقدام به خرید آن کنید.

کلام آخر

ارز تتا به انگلیسی THETA، ارز دیجیتال محبوب استریمرها و بلاگرها محسوب می‌شود. شبکه تتا استراتژی غیرمتمرکزی برای اشتراک‌گذاری محتوای ویدیویی در اختیار کاربران قرار داده است که تا پیش از این در هیچ پلتفرم ویدیویی دیده نشده است. توکن تتا و تتا فیول، دو رمز ارز بومی این شبکه هستند که هر کدام را جداگانه در این مطلب توضیح دادیم و امیدواریم که این مطلب برای کاربران مفید واقع شده باشد.

سوالات متداول کاربران پاسخ به متداول‌ترین سوالاتی که در ذهن دارید

ارز دیجیتال تتا با نام لاتین THETA و علامت انحصاری THETA یک ارز دیجیتال است که در تاریخ 1396-10-27 لانچ شده و آخرین بار در تاریخ 1401-01-20 به روز رسانی شده است
در کافه ارز سفارشات ارز دیجیتال تتا به صورت آنی انجام می شود
خیر، کافه ارز تنها فی انتقال شبکه تتا را از میزان وارد شده شما کسر می کند
بله، طبق درستور مقامات قضایی همه سفارشات مالی و ارزی تتا با احراز هویت کاربر انجام می شود

دیدگاه های شما

دیدگاه