وبلاگ

/

/

ویزای الکترونیکی آذربایجان بهترین و آسان ترین راه برای اخذ

ویزای الکترونیکی آذربایجان بهترین و آسان ترین راه برای اخذ

۲۹ آبان ۱۴۰۱

ویزای الکترونیکی آذربایجان :امروزه با پیشرفت و گسترش روز افزون جامعه به سمت دنیای Electronic و مجازی، شرایط زندگی را برای مردم جهان آسان تر و سریع تر کرده و شما در هر زمان و هر مکانی که باشید می توانید با دسترسی به اینترنت Electronic visa of Azerbaijan خود را دریافت کنید. استفاده از این روش بسیار آسان و سریع بوده و بدون حضور شما در کنسولگری و سفارت آذربایجان انجام می شود.به دلیل مشکلاتپرداخت ارزی برای ایرانیان شما می‌توانید با استفاده از خدمات پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت ها در کافه ارز نسبت به پرداخت هزینه اخذ ویزا همچون پرداخت هزینه ویزای الکترونیک آذربایجاناقدام کنید.

ویزای الکترونیکی آذربایجان

آذربایجان مقصد خوبی برای گردشگران

اگر اهل سفر باشید قطعا کشور آذربایجان گزینه خوبی برای سفر به کشوری با جاذبه های توریسی فروان است. گردشگران بعد از دیدن این کشور منحصر به فرد و بکر قطعا عاشق این کشور خواهند شد. شهر باکو پایتخت این کشور، شهری بسیار جذاب در جمهوری آذربایجان است.سفر به آذربایجان به دلیل جاذبه‌های فراوان و دیدنی‌های شهرهای مختلف این کشور می‌تواند خاطره‌انگیزترین سفر عمر شما باشد.

برای چند نفر می توان در خواست ویزای خانوادگی داد؟

دریافت ویزای الکترونیکی برای 1 نفر یا یک خانواده (حداقل 2 نفر، حداکثر 10 نفر) و به صورت گروهی (حداقل 10 نفر، حداکثر 300 نفر) امکان پذیر است.
این ویزا 90 روز اعتبار دارد و مدت زمانی که شما می توانید در آذربایجان اقامت داشته باشید، 30 روز است.

شرایط اخذ ویزای الکترونیکی آذربایجان

دریافت ویزای الکترونیکی به صورت عادی 3 روز زمان می برد اما به صورت فوری تنها 3 ساعت زمان لازم است تا ویزای شما صادر شود.
این ویزا پس از صادر شدن به ایمیل شخص تقاضا کننده ارسال می شود و این ویزا تنها برای کشور هایی که در لیست نام آنها وجود دارد قابل استفاده است.

بهترین زمان سفر به آذربایجان

سالیانه تعداد زیادی از مردم به این کشور سفر می کنند، به خصوص مردم کشورمان آذربایجان را گزینه خوبی برای سفر می دانند و بهترین زمان سفر به این کشور به دلیل نزدیک بودن فرهنگ ایران به این کشور، ایام نوروز است. به طور کلی در تمام ایام سال آذربایجان از آب و هوای خوبی برخوردار است. با دریافت Electronic visa که کشور آذربایجان ارائه می دهد شما به راحتی می توانید در کمترین زمان بین (7 تا 10 روز) آماده سفر شوید.

بیشتر بخوانید: پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت آذربایجان

ویزای الکترونیکی آذربایجان

انواع ویزای الکترونیکی آذربایجان

به طور کلی شما می توانید برای چهار دسته ویزا در خواست دهید، که در ادامه به آن می پردازیم:

ویزای توریستی آذربایجان

این ویزا مخصوص سفر های تفریحی و کوتاه مدت یا برای رفتن به دیدار اقوام و خانواده است. به شما اجازه نمی دهد که مدت طولانی در این کشور بمانید این نوع ویزا که برای هدف گردشگری استفاده می‌شود، سه ماه اعتبار دارد و یک ماه اقامت با آن مجاز است.باید دقت داشته باشید که بعد از ورود به این کشور ودر صورتی که قصد اقامت بیشتر از ۷۲ ساعت دارید، باید حتما اقدام به ثبت کنید. در غیر این صورت در هنگام خروج از کشور جریمه خواهید شد!

ویزای تجاری

این ویزا برای اتباع خارجی و افرادی که جهت انجام امور علمی، تجاری، ورزشی و شرکت در سمینارها و کنفرانس ها، مسابقات و همایش ها قصد سفر به این کشور دارند.

ویزای کار

علاقه‌مندان به کار در آذربایجان، باید شرایط ویزای کار آذربایجان را داشته باشند. این افراد می‌توانند با گرفتن دعوت‌نامه‌ای کاری از یک کارفرما در آذربایجان برای شغل وارد این کشور شوند. این مجوز باید در مدت زمان تعیین شده باشد؛ یعنی کارفرما باید در دعوت‌نامه کاری خود مدت زمانی را برای کار در آذربایجان مشخص کند. متقاضیان اخذ ویزای کاری آذربایجان بدانند که مجوز یا اجازه کار در آذربایجان با توجه به ملیت و حقوق و دستمزدی درخواستی، متغیر خواهد بود.

ویزای گردشگری

ویزای گردشگری ویزایی است که به اتباع کشورهای دیگر جهت اهداف توریستی و تفریحی اعطا می شود.ویزای توریستی کشور آذربایجان 90 روز مهلت استفاده دارد که در این مدت می توان حداکثر 30 روز در این کشور اقامت داشت. این ویزا به دو شکل عادی (در سه روز کاری) و فوری (در سه ساعت) صادر می‌شود. نکته قابل توجه در مورد ویزای توریستی آذربایجان این است که برای شخص همراه، در گذرنامه همسر یا والدین هزینه ویزا رایگان است. پس اگر فرزندی در گذرنامه اضافه شود، هزینه ویزا برای فرزند رایگان خواهد بود ولی در هر صورت پرداخت هزینه ی ویزا برای فرد اصلی لازم است صادر شود.

ویزای الکترونیکی آذربایجان

مدارک لازم جهت اخذ ویزای الکترونیکی آذربایجان

پاسپورتی که از تاریخ اعتبار آن 3 ماه مانده باشد. به شما پیشنهاد می کنیم که اگر 6 ماه از تاریخ اعتبار پاسپورت شما باقی مانده است آن را تمدید کنید، سپس اقدام به درخواست ویزا کنید. شما برای دریافت ویزای آذربایجان به مدارک زیر نیاز دارید:• فرم تکمیل شده‌ تقاضای ویزا
• اصل و کپی گذرنامه یا مدارک عبور از مرز
• دو قطعه عکس ۳*۴ مطابق با مشخصات تشخی بیومتریک
• کپی گواهی بیمه پزشکی (چنانچه طرف دعوت کننده انجام معالجات پزشک را به عهده نگرفته باشد)
• فیش واریز مبلغ صدور ویزا
• دعوتنامه تکمیل شده
• دریافت ویزا برای افراد زیر ۱۸ سال که بدون همراهی والدین یا نمایندگان قانونی آن‌ها سفر می‌کنند

مدت زمان اعتبار ویزای الکترونیکی آذربایجان

مهلت استفاده از ویزا آذربایجان از تاریخ اخذ این ویزا ۹۰ روز است. با ویزای عادی باکو تنها می‌توانید یک بار به خاک این کشور وارد شوید و ویزای شما از تاریخ ورود به خاک آذربایجان ۳۰ روز اعتبار دارد. اما اگر تمایل داشته باشید که مدت زمان بیشتر را در خاک آذربایجان بمانید، می‌توانید به اداره کل مهاجرت جمهوری آذربایجان رفته و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر، به وب سایت www.migration.gov.az مراجعه نمایید و درخواست خود را ثبت کنید.

قوانین ویزای الکترونیکی آذربایجان

  • برای دریافت Electronic visa به صورت عادی، باید 3 روز کاری قبل از تاریخ سفر به کشور آذربایجان اقدام کنید.
  • تاریخ اعتبار گذرنامه متقاضی دریافت کننده ویزا باید حداقل 3 ماه بیشتر از تاریخ اتمام اعتبار ویزا باشد، در غیر این صورت تضمینی برای صدور ویزا وجود ندارد.
  • اطلاعات برای درخواست تایید ویزا از طریق اینترنت به ایمیل متقاضی ویزا ارسال می شود.
  • با توجه به اینکه اخیرا زبان فارسی به زبان‌های قابل انتخاب سایت اضافه شده است، شما امکان تغییر زبان به فارسی را دارید تا در زمان تکمیل هریک از بخش‌های application، با خواندن توضیح راهنمای تکمیلی فرم در کادر زرد رنگ سمت راست فرم‌ها، نسبت به تکمیل صحیح فرم اطمینان پیدا کنید.

هزینه دریافت ویزا

هزینه اخذ ویزای الکترونیک عادی ۲۴.۵ دلار آمریکا و هزینه ویزای فوری ۵۳ دلار آمریکا است. اینهزینه های تعیین شده با احتساب 1 دلار مالیات و بسته به نوع انتخاب درگاه پرداخت آن تغییر خواهد کرد. تمامی هزینه ها به صورت الکترونیکی دریافت می شود. عملیات پرداخت از کارت های بین المللی مثل ویزا کارت و مستر کارت امکان پذیر است. پرداخت الکترونیکی از طریق کارت اشخاص دیگر هم امکان پذیر است.

ویزای الکترونیکی آذربایجان

فرم ویزای الکترونیک

فرم ویزا دارای فرمت A4 است و در قسمت راست بالای فرم ویزای الکترونیکی، کدی که توسط دستگاه قابل خواندن است موجود می باشد. در صورت مفقود شدن فرم ،می توانید آن را از طریق سایت یا ایمیل خود مجددا چاپ کنید و به صورت چاپ شده به همراه پاسپورت ارائه دهید.

فرایند درخواست ویزای الکترونیک آذربایجان

در این فرایند شما از یک فرم آنلاین جهت ثبت نام استفاده می کنید. شما به هیچ سند سخت افزاری برای تکمیل فرم خود احتیاج ندارید. اما باید یک کپی اسکن شده از پاسپورت خود را در قالب JPEG ارائه دهید. کپی که شما جهت دریافت ویزا ارائه می دهید، باید واضح و تمام جزئیات آن خوانا باشد و حداکثر اندازه فایل 1 مگابایت باشد.

شروع مراحل ثبت نام ویزا الکترونیک

ابتدا باید به سایت https://evisa.gov.az مراجعه کنید. سامانه evisa.gov.az به صورت ۲۴ ساعته در دسترس است و می‌توانید در طول هفت روز هفته بدون مراجعه به نمایندگی‌های سیاسی کنسولی جمهوری آذربایجان به این سامانه مراجعه و نسبت به اخذ روادید خود اقدام کنید.در این سایت مراحل دریافت ویزا به سه عنوان درخواست، پرداخت و دانلود نمایش داده می شود.
برای شروع ابتدا بر روی دکمه در خواست کلیک کنید تا فرایند ثبت نام و اخذ ویزا را انجام دهید. با کلیک بر روی این گزینه سه مورد را مشاهده می کنید که از شما سوال می کند.

  1. در قسمت اول باید کشور تابعیت خود را انتخاب کنید که قطعا شما کشور ایران را وارد می نمایید.
  2. قسمت دوم از شما نوع پاسپورت را می خواهد که با توجه به اینکه نوع پاسپورت مسافران ایرانی از نوع عادی است شما گزینه گذرنامه عادی را انتخاب می کنید.
  3. در قسمت سوم عبارت امنیتی را تایپ کرده و گزینه ادامه را انتخاب کنید.
  4. صفحه بعدی باید هدف از سفر خود را انتخاب کنید. در منوی کشویی کنار صفحه، گزینه های متنوعی وجود دارد. مثل: توریسم، سفر شخصی و خیلی گزینه های متنوعی که شما بر اساس نوع سفر مد نظرتان آن را انتخاب‌ می‌نمایید.

ویزای الکترونیکی آذربایجان

مدت زمان اخذ ویزا

در این قسمت شما دو گزینه پیش رو دارید ویرای فوری و ویزای عادی که شرایط و زمان دریافت آن را در بالا بررسی کردیم.
در قسمت تاریخ اعتبار ویزای الکترونیک باید زمانی را که قصد سفر به این کشور دارید و مدت زمان اقامت تان را در کشور مورد نظرتان انتخاب نمایید. این قسمت و تاریخ های انتخابی شما بسیار مهم است پس با دقت بیشتری اطلاعات را وارد کنید. نکته دیگری که در این صفحه حائز اهمیت است؛در پایین صفحه یک گزینه ای وجود دارد که شما با تیک زدن این گزینه معلوم می کنید که دارای بیماری خاصی هستید که در این صورت ویزای شما با شرایط خاصی صادر می شود.

اطلاعات شخصی

در این قسمت باید به طور دقیق اطلاعات شخصی خود را وارد کنید و حتما باید ایمیل معتبری را در قسمت آدرس الکترونیکی خود وارد کنید چون تاییدیه به ایمیل شما فرستاده خواهد شد. در قسمت بعدی محل اقامت در آذربایجان را باید وارد کنید و در فیلد آخر پایین صفحه شما باید گذرنامه خود را به صورت اسکن آپلود نمایید.

نکته مهم در تکمیل فرم اخذ ویزای الکترونیکی

در پایان فرم تکمیل اطلاعات شخصی و مدارک یک گزینه عجیب به چشم می خورد که نوشته است شما در گذشته به کشور ارمنستان سفر کرده اید. دلیل این سوال این است که اختلاف بین ارمنستان آذربایجان بر سر مناطقی است که هر دو کشور خود را مالک آن می دانند و به همین دلیل سبب اختلاف سیاسی بین آن ها شده است. پس در صورتی که به ارمنستان سفر نداشته اید گزینه نه را انتخاب کنید. در ادامه گزینه دیگری را می بینید که نوشته است افزودن شخص دیگری در صورتی که افراد دیگری می خواهید اضافه کنید این گزینه را انتخاب نمایید، در غیر این صورت گزینه ادامه را کلیک کنید. در این مرحله ایمیلی حاوی لینک تایید درخواست برای شما ارسال می شود که با تایید آن، این مراحل را پشت سر می گذارید. در ادامه صفحه ای برای شما نمایش داده می شود که با کلیک بر روی گزینه پرداخت به درگاه سایت پرداخت هزینه ویزا هدایت می شوید.

Electronic visa

ارسال ویزای الکترونیک آذربایجان

پس از انجام مراحل پرداخت و تکمیل نمودن تمامی مراحل در زمان تعیین شده، ویزای این کشور با فرمت PDF برای شما ارسال می گردد. با پیرینت آن می توانید با خیال راحت به این کشور سفر کنید. با در دست داشتن VISA مجوز رسمی ورود و اقامت به این کشور را دارید.در صورتی که در زمان اقامت در این کشور با مشکلی مواجه شدید می توانید به سفارت جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان به آدرس های زیر مراجعه کنید:

آدرس و مشخصات

  1. B.SARDAROV KUC.EV_ BAKU
  2. SHARIFZAD KUC,17-BAKU

مزایای استفاده از ویزای الکترونیک آذربایجان

Electronic visa را می توان به راحتی در هر مکان که به اینترنت دسترسی دارید تهیه کنید و و همچنین در هنگام ورود به جمهوری آذربایجان و در سفارتخانه ها یا کنسولگری های آذربایجان، امکان صرفه جویی در وقت را برای درخواست کننده ویزا فراهم می کند.

چرا ویزای الکترونیکی آذربایجان با کافه ارز

  • پاسخگویی و پشتیبانی سریع تیم کارشناسان کافه ارز برای اخذ ویزای الکترونیکی
  • اخذ Electronic visa of Azerbaijan بدون نیاز به داشتن visa کارت یا مستر کارت
  • تکمیل نمودن فرم در خواست ویزای شما برای کشور آذربایجان توسط تیم کافه ارز
  • آشنایی کامل با تمامی مراحل اخذ ویزای آذربایجان
به این مقاله امتیاز دهید

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *