وبلاگ

/

/

همه چیز درباره تحصیل در کره جنوبی🧑‍🎓| معرفی برترین دانشگاه‌های کره جنوبی

همه چیز درباره تحصیل در کره جنوبی🧑‍🎓| معرفی برترین دانشگاه‌های کره جنوبی

۲۰ اسفند ۱۴۰۱

تحصیل در کره جنوبی : یک فرصت طلایی برای تحصیل و رشد نوجوانان است زیرا دانشگاه های کره جنوبی در فهرست بهترین دانشگاه های آسیا برای تحصیل در خارج از کشور است. کره جنوبی از سال 1948 از کره شمالی جدا شد و به عنوان یک دولت مستقل شناخته شد و پیشرفت های زیادی را به دست آورده است. خرید یا ثبت نام آزمون در سایت های خارجی در ایران گرچه با مشکلات پرداخت ارزی یا حمل و نقل همراه بوده اما همچنان از محبوبیت زیادی برخوردار است.شما میتوانید برای پرداخت‌های ارزی مختلف مثل ثبت نام در آزمون های بین المللی، هزینه تعیین وقت سفارت و … از طریق سایت کافه ارز بدون هیچ نگرانی اقدام کنید.

به راحتی می توان درباره قدرت کره جنوبی در آسیا و جهان صحبت کرد. این کشور دارای برترین و والاترین جایگاه در فناوری و صنعت، آموزش و صنعت توریسم است که به آن لقب ببر آسیا را داده اند. این کشور که ترکیبی از سنت و مدرنیته است، امروزه یکی از پرطرفدارترین مقصد‌های تحصیلی نزد دانشجویان بین‌المللی به شمار می‌آید. باید بدانید که شهر سئول، پایتخت کشور کره جنوبی، در رتبه ۱۰ برترین شهرهای دانشجویی دنیا در سال‌های اخیر قرار دارد. در این مطلب از معرفی بهترین دانشگاه های خارجی برای تحصیل، به سراغ معرفی دانشگاه های برتر کره جنوبی رفته‌ایم.

درباره کره جنوبی

در سال‌های اخیر کشور کره جنوبی در زمینه اقتصاد رشد چشمگیری داشته است. این کشور جزو کشورهای آسیای شرقی و سئول پایتخت این کشور و همین‌طور بزرگ‌ترین شهر آن محسوب می‌شود. کشور کره جنوبی از شمال با کره شمالی، از غرب با دریای زرد و از شرق با چین همسایه است و نوک جنوبی آن بر تنگه کره و دریای چین شرقی قرار دارد.

کره جنوبی

این کشور از نظر طولانی بودن ساعات کار کارگران نیز در سال 2022 رتبه اول را در دنیا دارد. درباره فرهنگ این کشور جالب است بدانید که مردم کره جنوبی زمان ملاقات به هم تعظیم می‌کنند و عموما تعظیم کردن در این کشور به دست دادن ترجیح داده می‌شود. سر تکان دادن نیز یک نوع احوال‌پرسی محسوب می‌شود. در این کشور وقتی با یک فرد سالخورده روبرو می‌شوید در مورد سن و تحصیلات وی سوالاتی پرسیده می‌شود. بیشتر دانشگاه‌های کره جنوبی دو ترم تحصیلی در سال دارند. برای تحصیل در کره جنوبی به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی لازم است که نسبت به اخذ ویزای D-2‌ اقدام کنید.

شما می‌توانید برای اخذ ویزا از سفارت کره جنوبی یا کنسولگری کره جنوبی در کشور خود اقدام نمایید. ‌ ترم‌های تحصیلی در هر سال شامل یک تعطیلات تابستانی از ماه جولای تا ماه آگوست و یک تعطیلات زمستانی از ماه دسامبر تا ماه فوریه است. برای تحصیل در کره جنوبی به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی لازم است که نسبت به اخذ ویزای D-2‌ اقدام کنید. به طور معمول برای اخذ ویزای تحصیلی کره جنوبی مدارک معتبر که نشان دهنده‌ی مهارت و تسلط شما به زبان انگلیسی یا کره‌ای است، خواسته می‌شود. علاوه بر این مدارک دیگری مانند گذرنامه، فرم درخواست تکمیل شده، گواهی آخرین مدارک و سوابق تحصیلی، برگه‌ی تاییدیه پذیرش از دانشگاه کره جنوبی و برگه تمکن مالی را باید ارائه دهید.

بیشتر بخوانید: بهترین شهر‌های دانشجویی کره جنوبی

زبان اصلی برای تحصیل در دانشگاه کره جنوبی چیست؟

حدود ۳۰ درصد از دانشگاه‌های کره جنوبی امکان تحصیل به زبان انگلیسی را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌آورند. افزایش برنامه‌های تحصیلی تدریس شده به زبان انگلیسی باعث می‌شود که مهارت زبان انگلیسی در کشور کره جنوبی افزایش پیدا کند و همچنین این امر به از بین بردن سد تحصیل دانشجویان بین‌المللی کمک بسیاری می‌کند.

با همه‌ی اینها، یادگیری اصول زبان کره‌ای برای دانشجویان بین‌المللی بسیار مفید خواهد بود و زمینه را برای ادغام کامل‌تر در جامعه و فرهنگ کره جنوبی فراهم خواهد کرد. دانشجویان بین‌المللی که مایل به تحصیل در کره جنوبی هستند، باید دارای مهارت کافی به زبان انگلیسی باشند و‌ دانش خود زبان انگلیسی را با ارائه‌ی مدارک معتبر اثبات نمایند.

تحصیل در کره جنوبی به زبان انگلیسی

کیفیت آموزشی بالا و تسهیلات مناسب از سوی دولت

به دلیل پیشرفته بودن و خلاقیت و نوآوری‌ در زمینه‌های مختلف، دانشگاه های کره جنوبی کیفیت آموزشی بسیار بالایی دارند و برنامه‌های تحصیلی خود را با استانداردهای بالای آموزشی و بین‌المللی ارائه می‌دهند. از طرف دیگر برای‌ جذب دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در کره جنوبی دانشگاه‌ها و دولت این کشور خدمات و تسهیلات بسیاری را در اختیار دانشجویان بین‌المللی قرار می‌دهند.

بهترین دانشگاه های کره جنوبی

کشور کره جنوبی دارای چندین دانشگاه برتر است که امکان تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی در این کشور را فراهم می‌کنند. برخی از این دانشگاه‌ها بهترین شرایط را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کنند تا زمینه‌ پیشرفت تحصیلی و آموزشی را برای آن‌ها ایجاد کرده باشد. کشور کره جنوبی دارای بیش از ۳۷۰ مرکز رسمی ‌آموزش عالی است که رشته‌های تحصیلی مختلفی را به دانشجویان علاقه‌مند ارائه می‌دهند. بعضی از دانشگاه‌های این کشور جز برترین دانشگاه های جهانی و همچنین آسیا هستند.

درس خواندن در کره جنوبی

در این قسمت به معرفی چند مورد از بهترین دانشگاه های کره جنوبی برای دانشجویان بین‌المللی‌ خواهیم پرداخت. اگر شما نیز رویای تحصیل در کره جنوبی را در سر خود دارید و می‌خواهید از دانشگاه‌های این کشور اخذ پذیرش بگیرید، پیشنهاد می‌کنیم که دانشگاه‌های معرفی شده در ادامه‌ مطلب را مطالعه کرده و آن‌ها را برای ارسال درخواست اخذ پذیرش تحصیلی خود در نظر بگیرید.

دانشگاه ملی سئول ( Seoul National University )

دانشگاه ملی سئول یکی از بهترین دانشگاه های کره جنوبی برای دانشجویان بین‌المللی به شمار می‌آید. باید بدانید که این دانشگاه در سال ۲۰۱۹ از نظر رتبه‌بندی جهانی QS رتبه ۳۶ را از آن خود کرد.همچنین این دانشگاه در رده‌ دومین دانشگاه برتر کشور کره جنوبی قرار دارد. دانشگاه ملی سئول در سال ۱۹۴۶ به عنوان اولین دانشگاه ملی در این کشور تاسیس شد و یکی از دانشگاه‌های سه گانه معتبر SKY است

این دانشگاه دارای بیش از ۲۸,۲۷۸ دانشجو است که در مقاطع تحصیلی مختلف در حال تحصیل در کره جنوبی هستند. این دانشگاه امکان تحصیل در مقطع کارشناسی تا مقطع دکترا را برای دانشجویان خود فراهم می‌کند.در این دانشگاه دانشجویان به انجام پروژه‌های آموزشی و تحقیقاتی در تمامی ‌مقاطع تحصیلی می‌پردازند. نقطه تمرکز این دانشگاه بیشتر بر پرورش تعلیم و تربیت دانشجویان نخبه است.

موسسه پیشرفته علمی ‌و فناوری کره ( KAIST )

دانشگاه کایست که یکی دیگر از بهترین دانشگاه های کره جنوبی برای دانشجویان بین‌المللی محسوب می‌شود، در شهر داژئون واقع شده است. این دانشگاه از نظر رتبه‌بندی QS مقام اول در کشور کره جنوبی را کسب کرده است. دانشگاه کایست یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که امروزه حدود بیش از ۱۰,۰۰۰ دانشجو دراین دانشگاه تحصیل می کند. دانشگاه کایست به عنوان اولین موسسه آموزش عالی علمی ‌و مهندسی درکشور کره جنوبی تاسیس شد.

ویزای تحصیلی کره جنوبی

این دانشگاه در بین رتبه بندی QS دانشگاه‌های برتر جهانی توانسته رتبه 40 را کسب کند. میتوان به راحتی گفت این دانشگاه جزء 50 دانشگاه برتر جهان قرار دارد. اکثر برنامه های تحصیلی که این دانشگاه ارائه می دهد در زمینه های : علوم و فناوری، مهندسی و ریاضیات است. باید اضافه کرد که این دانشگاه در ۱۳ رشته‌ تحصیلی در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد.

پردیس دانشگاه کایست با قطار، تنها ۲‌ ساعت از پایتخت کشور کره جنوبی قرار دارد و قطب فناوری شهر دازئون به شمار می‌آید. شهر داژئون پنجمین شهر بزرگ کشور کره جنوبی است. با توجه به موقعیت عالی پردیس دانشگاه‌ کایست و کیفیت بالای علمی ‌و آموزشی، این دانشگاه به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های کره جنوبی به شمار می‌آید؛ به خصوص برای آن دسته از داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در رشته‌های فنی و مهندسی را دارند، تحصیل در این دانشگاه پیشنهاد می‌شود.

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای ادامه تحصیل در کره جنوبی در زیر شاخه‌های رشته‌های فنی و مهندسی این دانشگاه را در فهرست دانشگاه‌های مورد نظر خود قرار داده و تلاش خود را برای اخذ پذیرش از این دانشگاه انجام دهید.

دانشگاه علم و فناوری پوهانگ ( Pohang University of Science and Technology )

یکی دیگر از بهترین دانشگاه های کره جنوبی که بر روی ارائه‌ی برنامه‌های درسی و رشته‌های مربوط به زمینه علم و فناوری تمرکز دارد، دانشگاه پوهانگ است. دانشگاه پوهانگ یک دانشگاه تحقیقاتی خصوصی است که رشته‌های علمی ‌و فنی مهندسی را به دانشجویان علاقه‌مند ارائه می‌دهد. باید بدانید که این دانشگاه دارای رتبه ۸۳ در جهان است.

از طرف دیگر این دانشگاه ششمین دانشگاه برتر این کشور به شمار می‌آید و در فهرست ۵۰ دانشگاه برتر جهان از دید نظرسنجی بهترین دانشگاه‌های جهان QS قرار دارد. دانشگاه پوهانگ دارای یک پردیس بسیار وسیع است که حدود ۲۰ دقیقه با ماشین تا مرکز شهر پوهانگ فاصله دارد. این دانشگاه امکانات بسیار خوبی را برای دانشجویان فراهم می‌کند. تمامی ‌امکانات برای زندگی و ادامه تحصیل دانشجویان در پردیس دانشگاه فراهم شده است.

دانشگاه کره‌ ( Korea University )

دانشگاه کره یک دانشگاه ‌و موسسه آموزش عالی تحقیقاتی و پژوهشی خصوصی است.این دانشگاه سومین عضو دانشگاه‌های سه‌گانه SKY ‌است. باید بدانید که دانشگاه کره رقابت دیرینه‌ای با دانشگاه یانسی دارد. این رقابت در مسابقات ورزشی بین این دو دانشگاه‌ منعکس شده و کاملا قابل مشاهده است.

دانشگاه کره در رتبه ۸۶ جهانی قرار دارد و سومین دانشگاه برتر این کشور نیز به شمار می‌آید. در حال حاضر دانشگاه کره حدود ۳۷,۰۰۰ دانشجو دارد.‌ بیش از ۱,۷۰۰‌ نفر از دانشجوهای این دانشگاه در مقطع دکترا مشغول به تحصیل هستند. همچنین این دانشگاه دوره‌های معادل با مقطع دکترا را در برخی از رشته‌های تحصیلی برگزار می‌کند.

دانشگاه سانگکیانوان‌ ( Sungkyunkwan University )

دانشگاه سانگکیانوان یکی از بهترین دانشگاه های کره جنوبی و از دانشگاه‌های معتبر کره است که سالانه پذیرای دانشجویان بین‌المللی است. این دانشگاه در فهرست ۱۰۰ دانشگاه‌های برتر جهانی قرار دارد. همچنین دانشگاه سانگکیانوان به عنوان چهارمین ‌دانشگاه برتر در کشور کره جنوبی شناخته شده است

بهترین دانشگاه های کره جنوبی

دانشگاه سانگکیانوان یک دانشگاه خصوصی است که دو پردیس اصلی دارد. این دانشگاه دارای پردیس علوم انسانی و علوم اجتماعی در سئول و پردیس دانشگاه علوم طبیعی در جنوب سوون است.سانگکیانوان یکی از دانشگاه‌های قدیمی ‌این کشور محسوب می‌شود. و دارای سابقه طولانی و قدمت بسیار است

دانشگاه سانگکیانوان‌ در سال ۱۳۹۳ توسط سلسله‌ چوسون‌ تاسیس شده است. امروزه حدود ۳۴,۷۰۰ دانشجو در این دانشگاه ثبت نام کرده و در حال تحصیل در آن هستند. باید اضافه کرد که این دانشگاه به عنوان یکی از بهترین دانشکده‌های پزشکی در کشور کره جنوبی به شمار می‌آید. دانشکده پزشکی این دانشگاه دارای رتبه ۱۰۱ الی ۱۵۰ در سطح جهانی قرار دارد

همچنین دانشکده پزشکی دانشگاه سانگکیانوان سومین دانشکده برتر پزشکی در کره جنوبی است. این دانشکده وابسته به مرکز پزشکی مشهور سامسونگ است. علاوه بر رشته‌های مختلف در زمینه‌ی پزشکی، این دانشگاه به ارائه‌ی رشته‌های دیگر و زیر شاخه‌های آن می‌پردازد.‌

سایر دانشگاه‌های برتر کره جنوبی برای دانشجویان خارجی

علاوه بر دانشگاه های کره جنوبی که در بالا به آن‌ها اشاره شد. چندین دانشگاه دیگر این کشور نیز دارای رتبه‌های برتر جهانی هستند و کیفیت آموزشی و سطح علمی ‌بسیار بالایی دارند. این دانشگاه‌ها امکان تحصیل در کشور کره جنوبی را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کنند. به عنوان مثال دانشگاه یانسی Yonsei‌ دارای رتبه ۱۰۷ جهانی است

از دیگر دانشگاه‌های برتر کره جنوبی می‌توان به دانشگاه‌ هانیانگ Hanyang‌ با رتبه ۱۵۱ جهانی و‌ رتبه هفتم در کشور کره جنوبی،‌ دانشگاه کیونگ هیبا رتبه ۲۶۴ جهانی و‌ رتبه ۳۳ در کره جنوبی،‌ و دانشگاه دخترانه اوها Ewha‌ با رتبه ۳۱۹ جهانی و رتبه نهم در این کشور‌ اشاره کرد.‌ تمامی ‌این دانشگاه‌ها به جز دانشگاه کیونگ هی‌ در پایتخت کشور کره جنوبی واقع شده‌اند و این امر ثابت می‌کند که شهر سئول یک مرکز‌ آموزش عالی بسیار مهم و قوی در کشور کره جنوبی و همچنین در سطح جهانی است.

اخذ ویزا برای تحصیل در کره جنوبی

برای تحصیل در کره جنوبی به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی لازم است. که نسبت به اخذ ویزای D-2‌ اقدام کنید. شما می‌توانید برای اخذ ویزا از سفارت کره جنوبی یا کنسولگری کره جنوبی در کشور خود اقدام نمایید. به طور معمول برای اخذ ویزای تحصیلی کره جنوبی مدارک معتبر لازم است.

که نشان دهنده‌ی مهارت و تسلط شما به زبان انگلیسی یا کره‌ای است.علاوه بر این مدارک دیگری مانند گذرنامه، فرم درخواست تکمیل شده، گواهی آخرین مدارک و سوابق تحصیلی، برگه‌ی تاییدیه پذیرش از دانشگاه کره جنوبی و برگه تمکن مالی را باید ارائه دهید.

‌ هزینه‌ی اخذ ویزای D-2 کره جنوبی حدود ۵۰ دلار آمریکا برای یک بار ورود و ۸۰ دلار آمریکا برای چند بار ورود است. همچنین دانشجویان رشته‌های مهندسی می‌توانند نسبت به اخذ ویزای D-2-7 اقدام کنند. این ویزا به دانشجویان بین‌المللی اجازه می‌دهد که پس از فارغ التحصیلی و یافتن کار در کره جنوبی بمانند

همچنین داوطلبان باید بیمه‌ی خدمات درمانی را از خدمات بیمه سلامت ملی NHIS‌ خریداری نمایند.این بیمه امکان دسترسی به درمان در تمامی بیمارستان‌های کشور کره جنوبی را به دانشجویان بین‌المللی می‌دهد.هزینه این بیمه حدود ۲۰ دلار در هر ماه است.

زندگی در کره جنوبی

هر آنچه باید در مورد تحصیل در کره جنوبی بدانید:

طبق آمار رسمی منتشر شده در سال ۲۰۱۷ حدود ۱۲۳ هزار دانشجوی بین‌المللی در کره‌جنوبی در حال تحصیل هستند. که این کشور قصد دارد تا این تعداد را به ۲۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۲۳ افزایش دهد. با توجه به اینکه کره جنوبی کشوری بسیار مدرن و همواره در حال پیشرفت است. تحصیل در این کشور می‌تواند مزیت‌های بسیاری داشته باشد

دانشجویان می‌توانند با بهره‌مندی از امکانات و سطح علمی ‌بالای برنامه‌های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه‌های برتر این کشور به جایگاه‌های عالی تحصیلی و علمی دست پیدا کنند.در صورت یافتن کار پس از فارغ التحصیلی نیز دولت کره جنوبی به دانشجویان اجازه‌ی زندگی در این کشور را می‌دهد. تحصیل در کره جنوبی و گرفتن یک مدرک معتبر از دانشگاه‌های برتر این کشور می‌تواند آینده شغلی شما را نیز تضمین ‌کند.

 

جمع بندی :

نظر شما درباره بهترین دانشگاه های کره جنوبی چیست؟ شما می‌توانید هزینه‌های تحصیل در کره جنوبی را بدون داشتن حساب بانکی بین‌المللی با استفاده از خدمات خرید با ویزا کارت و مستر کارت و همچنین خرید با پی پال پرداخت کنید. شما می‌توانید پرداخت های ارزی خود را در سایت کافه ارز انجام دهید.

4.6/5 - (12 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *