cr-icon

مونروMonero (XMR)

4.89%
7,962,094

نمودار قیمت نمودار قیمت لحظه ای در بازار جهانی

در حال بارگذاری، صبر کنید

خرید و فروش مونرو با شبکه های XMRدر کافه ارز امکان پذیر است و انتقال ارز به صورت آنی (اتوماتیک) انجام می شود.

 تومان تومان

مونرو چیست ؟

ارز دیجیتال مونرو با نام لاتین Monero و علامت انحصاری XMR یک ارز دیجیتال است که در تاریخ 1393-02-31 لانچ شده و آخرین بار در تاریخ 1403-02-01 به روز رسانی شده است . این ارز ر رتبه 36 بازار قرار دارد و ارزش کل بازار آن حدود 2,150,892,091 است. هر واحد مونرو در این لحظه با قیمت 118.5 دلار و با احتساب نرخ تتر 66490 تومان مبلغ ریالی آن معادل 7,962,093 تومان می باشد. حجم معاملات روزانه مونرو میزان 53,728,388 است. قیمت مونرو در 7روز اخیر % -4.51 و در ۲۴ ساعت اخیر % 4.89 و در 1 ساعت اخیر % 0.03 تغییر کرده است.

اطلاعات بازار

ارزش بازار مونرو

2,150,892,091

تغییرات ۱ ساعته

0.03%

تغییرات ۲۴ ساعته

4.89%

تغییرات ۷ روزه

-4.51%

ارزهای ترند بازار

نمایش همه

معرفی مونروهر آنچه که درباره مونرو باید بدانید

ارز دیجیتال مونرو چیست؟

مونرو رمز ارز بسیار جالبی است که شبکه بلاک‌چین آن با محوریت پروتکل‌های امنیتی فوق پیشرفته به صورت منبع باز در سال 2014 شروع به کار کرد. بلاکچین ارز دیجیتال مونرو در سایه فعالیت دارد و این موضوع باعث می‌شود که جزییات یک تراکنش از طریق پنهان کردن آدرس کاربران به صورت ناشناس باقی بماند. توکن‌های XMR که ارز حاکمیتی این شبکه است، با استفاده از سیستم‌های کامپیوتری ساده نیز قابل استخراج است.

فروش مونرو

قبل از این که به بررسی جزییات ارز مونرو بپردازیم، بهتر است نگاهی به تاریخچه این پروژه بیاندازیم.

تاریخچه مونرو 

مونرو ارز دیجیتالی است که پیدایش آن به سال 2014 بازمی‌گردد. شبکه بلاکچین Monero بر پایه کدهای شبکه کریپتونوت (CryptoNote) و بایت‌کوین (Bytecoin) توسط گروهی از برنامه‌نویسان بلاکچین توسعه داده شد. شبکه کریپتونوت در سال 2012 توسط فردی ناشناس موسوم به نیکولاس ون سیبرهیگن شروع به کار کرد. یک سال بعد، با اجرای آپدیت‌های با کیفیت، ویژگی‌های شبکه اصلی را بهبود بخشید و شبکه جدیدی به نام کریپتونوت 2.0 را معرفی کرد. وایت پیپر این شبکه به قدری دارای ویژگی‌های مثبت و کاربردی بود که مبنای اصلی ساخت پروژه مونرو قرار گرفت.

شبکه بایت کوین نیز اولین پلتفرمی بود که از پروتکل‌های امنیتی کریپتونوت استفاده کرد. در واقع، استراتژی مخفی کردن حریم خصوصی که کریپتونت طراحی کرده بود برای اولین بار در بایت‌کوین پیاده شد. البته، با رسوایی بایت کوین و فاش شدن این موضوع که تیم اصلی این پروژه از قبل 80% توکن‌های شبکه را برای خود استخراج کرده‌اند، باعث شد که مردم این پروژه را کنار بگذارند. 

بهترین روش ماین مونرو

پس از شکست پروژه بایت کوین، تیمی متشکل از کاربران  این پلتفرم را احیا کرد. نسخه جدید بایت کوین به گونه ای بود که اعضای اصلی پروژه هیچ توکنی برای خود در نظر نگرفته بودند؛ اسم این شبکه به مونرو تغییر نام داد. شبکه مونرو نیز به همین شکل کار می‌کند یعنی تمام کاربران این شبکه شرایط برابری با یکدیگر دارند و با توجه به فعالیت بیشتر می‌توانند ارز دیجیتال XMR بیشتری نیز کسب کنند.

تیم توسعه دهنده ارز مونرو متشکل از 7 نفر است که 5 نفر از آن‌ها هنوز ناشناس هستند و تنها دو فرد دیگر به نام‌های ریکاردو اسپاگنی و دیوید لاپاتی هویت خود را فاش کرده‌اند.

آموزش استخراج ارز مونرو 

ارز دیجیتال مونرو بر پایه الگوریتم اثبات کار فعالیت دارد به همین دلیل برای حفظ امنیت شبکه و پردازش تراکنش‌ها به قدرت محاسباتی ماینرها یا همان استخراجکنندگان نیاز دارد. ماینرها (Miner) شبیه به گارد محافظتی شبکه بلاکچین عمل می‌کنند و با تایید تراکنش‌های موجود در شبکه، توکن XMR دریافت می‌کنند.

روش استخراج ارز مونرو یکی از سوالاتی است برای کاربران شبکه مهم است. آیا می‌توان با CPU یک سیستم کامپیوتری ارز دیجیتال مونرو را استخراج کرد؟ جواب بله است اما نباید انتظار سودآوری زیاد از این روش داشته باشید. بهترین روش ماین مونرو، استخراج از طریق ماینرهای پر قدرت است. به طور کلی استخراج ارز مونرو از چند طریق امکان‌پذیر است که در ادامه هر کدام را به صورت مختصر توضیح خواهیم داد.

  • استخراج با کامپیوتر (انفرادی)

شبکه ارز دیجیتال Monero بر اساس الگوریتم اثبات کار فعالیت می‌کند یعنی کاربران با استخراج توکن می‌توانند کسب درآمد کنند. استفاده از CPU برای استخراج رمز ارز مونرو بهترین گزینه برای کاربارن به شمار می‌رود اما اکثر ماینرها، پردازنده‌های گرافیکی را ترجیح می‌دهند چون امکان استفاده از 19 پردازنده گرافیکی به صورت همزمان در یک سیستم کامپیوتری در اختیار آن‌ها قرار دارد، در صورتیکه استفاده بیش از 2 پردازنده مرکزی برای یک سیستم کامپیوتری امکان‌پذیر نیست.

آموزش استخراج مونرو با گوشی

 ماین کردن با سیستم کامیپوتری ساده‌ترین روش استخراج ارز مونرو است که برای عموم کاربران این شبکه امکان‌‌پذیر است. برای این کار، باید ابتدا یک کیف پول مونرو ساخته و آن را به شبکه متصل کنید. البته خیلی نمی‌توان به کسب سود از این روش دل بست، مگر اینکه از پردازنده‌های گرافیکی قدرتمند استفاده کنید.

  • استخراج با استفاده از نرم افزار 

همان‌طور که به آن اشاره کردیم، ارز مونرو یکی از با امنیت‌ترین ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود که اطلاعات مربوط به تراکنش‌های شبکه فقط برای فرستند و گیرنده قابل دسترسی و خوانش هستند. یکی از روش‌های ماین کردن رمز ارز مونرو استفاده از نرم‌افزارهای کامپیوتری است. نرم‌افزارهای زیادی برای انجام این کار در دسترس نیستند اما چند نمونه با کیفیت و کاربردی در بازار موجود است. 

برای مثال، XMR Stak بهترین برنامه استخراج مونرو است که از انواع پلتفرم‌های ویندوز، لینوکس و مک پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، قدرت پردازشی (میزان هش) این نرم افزار بسیار بیشتر از موارد مشابه است. استفاده از برنامه MinerGate نیز بهترین روش استخراج مونرو با کامپیوتر به شمار می‌رود.

  • استخراج از طریق استخر ماینینگ

استخرهای ماینینگ متشکل از گروهی از ماینرها است که قدرت پردازنده‌های کامپیوتری خود را با یکدیگر ترکیب می‌کنند تا شانس بیشتری برای بلاک‌های جدید و استخراج ارز دیجیتال داشته باشند. استخر استخراج پس از کسر کارمزد، مبلغی را به عنوان پاداش در بین تمام کاربران درگیر در فرآیند ماینینگ تقسیم می‌کند. 

از استخرهای ماینینگ Monero می‌توان به SupportXMR و MineXMR اشاره کرد که گزینه اول بهترین سایت برای استخراج مونرو به شمار می‌رود. به خاطر داشته باشید که استخراج ابری (Cloud Mining) به هیچ وجه قابل اطمینان نیست و به علاقه‌‌مندان حوزه ارزهای دیجیتال توصیه نمی‌شود.

قیمت مونرو به دلار 

تبدیل مونرو به بیت کوین

ارز دیجیتال XMR یکی از رمزارزهای با ارزش بازار کریپتو به شمار می‌رود که در چند سال اخیر همواره در رتبه‌های بالای بازار قرار داشته است. تبدیل قیمت مونرو به بیت کوین نیز برای معامله‌گرانی که قصد تبادل رمزارز را دارند، بسیار مهم است. برای تبدیل قیمت مونرو به بیت کوین می‌توانید از ماشین حساب موجود در کافه ارز استفاده کنید. قیمت یک مونرو در تاریخ 7 ماه می سال 2021 (17 اردیبشهت 1400) به سقف تاریخی یعنی 513.5 دلار رسید.

خرید و فروش ارز مونرو 

ارز دیجیتال مونرو با ارزش بازار حدود 2.5 میلیارد دلار در رتبه‌های بالای بازار قرار دارد. تعداد کل توکن های مونرو 18.2 میلیون واحد است که تمام واحدهای آن در بازار در گردش است. فعال‌ترین صرافی در زمینه خرید و فروش ارز دیجیتال مونرو، صرافی Coinegg است که تقریبا! نیمی از معاملات مربوط به XMR در آن انجام می‌پذیرد.

سوالات متداول کاربران پاسخ به متداول‌ترین سوالاتی که در ذهن دارید

ارز دیجیتال مونرو با نام لاتین Monero و علامت انحصاری XMR یک ارز دیجیتال است که در تاریخ 1393-02-31 لانچ شده و آخرین بار در تاریخ 1401-01-20 به روز رسانی شده است
در کافه ارز سفارشات ارز دیجیتال مونرو به صورت آنی انجام می شود
خیر، کافه ارز تنها فی انتقال شبکه مونرو را از میزان وارد شده شما کسر می کند
بله، طبق درستور مقامات قضایی همه سفارشات مالی و ارزی مونرو با احراز هویت کاربر انجام می شود

دیدگاه های شما

دیدگاه