وبلاگ

/

/

آموزش کار با کیف پول اکسودوس | نحوه نصب (EXODUS)

آموزش کار با کیف پول اکسودوس | نحوه نصب (EXODUS)

۱۲ آذر ۱۴۰۱

کیف پول اکسودوس (Exodus) یک کیف پول چند ارزی است که برای دسکتاپ و دستگاه‌های تلفن همراه در دسترس است. این کیف پول دارای یک رابط کاربری ساده است که باعث می شود برای مبتدیان نیز کار با کیف پول اکسودوس آسان باشد.شما میتوانید برای پرداخت ارزی خدمات خود از طریق سایت کافه ارز اقدام کنید. در عین آسان بودن همچنان از ویژگی‌های پیشرفته و کافی برای کاربران که خرید و فروش ارز دیجیتال و تریدرهای باتجربه برخوردار است.

تاریخچه کوتاه کیف پول Exodus

کیف پول Exodus در سال 2015 توسط جی پی ریچاردسون و دانیل کاستانولی در تلاش برای حذف نیازهای گیک مرتبط با ارزهای دیجیتال تاسیس شد. آنها بر ایجاد یک رابط کاربری زیبا برای دستیابی به یک تجربه ساده در حین تبادل دارایی های دیجیتال تمرکز کردند. Exodus نسخه‌های رایگان قابل دانلود دسکتاپ و موبایل کیف پول ارزهای دیجیتال خود را ارائه می‌کند، در حالی که دارای کیف پول سخت‌افزاری با Trezor One و Trezor Model T است. با ارائه یک کیف پول داخلی و یکی از تنها کیف پول‌های نرم‌افزاری که سازگاری کیف پول سخت‌افزاری را ارائه می‌دهد، Exodus Wallet. مورد استقبال بسیاری در جامعه کریپتو قرار گرفته است. بررسی کیف پول Exodus ما به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا برای شما مناسب است یا خیر.

بیشتر بخوانید: معرفی کیف پول چند امضایی

کیف پول اکسودوس

آموزش کار با کیف پول اکسودوس

برای شروع به کار با کیف پول اکسودوس ابتدا باید آن را نصب کرد. سپس با نحوه مشاهده میزان داریی موجود در اکسودوس آشنا می‌شویم. در نهایت نحوه کار با کیف پول Exodus و تنظیمات آن را مرور می‌کنیم.

نصب کیف پول اکسودوس و شروع به کار

۱. کیف پول را از وب‌سایت رسمی اکسودوس (exodus.com) دریافت کنید. نکته مهم که باید به آن توجه کنید این است که باید مراقب سایت های فیشینگ و جعلی باشید. پیش از نصب حتما گواهی امنیتی سایت را در قسمت درج آدرس سایت بررسی کنید.

کار با کیف پول اکسودوس 

۲. پس از دانلود نرم افزار، دستورالعمل‌های روی صفحه را برای نصب آن دنبال کنید.

۳. پس از نصب اکسودوس ، کیف پول خود را باز کنید. بر روی سر برگ Wallet در قسمت سمت چپ صفحه کیف پول کلیک کنید.

۴. با نصب Exodus، از شما خواسته می‌شود که یک رمز عبور ایمن ایجاد کنید. اکسودوس توصیه می‌کند که یک رمز عبور طولانی با کاراکترها و نمادهای بزرگ و کوچک ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین کیف پول های NFT

کار با کیف پول اکسودوس

کیف پول اکسودوس

کیف پول اکسودوس همچنین یک عبارت بازیابی ۱۲ کلمه‌ای را برای شما ایجاد می‌کند؛ آن را در مکانی امن نگه دارید. اگر کسی دسترسی به عبارت ۱۲ کلمه‌ای شما را داشته باشد، آنگاه به کلیدها و صندوق‌های خصوصی شما دسترسی پیدا می‌کند. اگر دسترسی به برنامه یا دستگاه کیف پول خود را از دست داده‌اید، می‌توانید از این عبارت عبور برای بازیابی وجه خود و ادامه کار با کیف پول اکسودوس استفاده کنید.

۵. کیف پول اکسودوس همچنین به شما امکان می‌دهد با استفاده از یک لینک بازیابی ایمیل، کیف پول خود را بازیابی کنید. اکسودوس هنگام ایجاد اولین واریز، یک لینک پشتیبان (URL با عبارت بازیابی) به آدرس ایمیل شما ارسال می‌کند. برای بازیابی دسترسی به حساب کاربری خود می‌توانید این لینک پشتیبان را با رمز عبور خود جفت کنید.

۶. در اینجا یک آدرس و یک کد QR نمایش داده می‌شود؛ این آدرس عمومی کیف پول شما است. همچنین می‌توانید از این آدرس برای ارسال ارز دیجیتال مورد نظر از کیف پول دیگرتان به کیف پول اکسدوس استفاده کنید. اگر قصد دارید ارسال را از دستگاهی که دارای اسکنر کد QR است انجام دهید، می‌توانید از کد QR ارائه شده استفاده کنید.

کار با کیف پول اکسودوس

۷. آدرس کیف پول مورد نظر را به صورت دستی و یا با استفاده از اسکن QR در بخشی که با (send to…) مشخص شده وارد کنید.

۸. مقداری که می خواهید ارسال کنید را در قسمت مربوطه وارد کنید.

۹. روی گزینه Send کلیک کنید.

مشاهده میزان هر ارز در کیف پول اکسدوس

برای کار با کیف پول اکسودوس ابتدا با این صفحه که صفحه خانه (Home) اکسودوس‌است مواجه می‌شوید:

آموزش کار با کیف پول اکسودوس

در این صفحه شما می‌توانید میزان موجودی هر ارز دیجیتال خود را مشاهده و بررسی کنید. یک نمودار دایره‌ای و به صورت گرافیکی نسبت دارایی‌های مختلف شما را نشان می‌دهد. اطلاعات دیگری نیز که برای کار با کیف پول اکسودوس نیاز دارید، همچون قیمت ارزها، ارزش بازار، حجم معاملات در ۲۴ ساعت گذشته، میزان تغییر ارزش ارز در شبانه‌روز اخیر در همین صفحه مشاهده خواهید کرد. در قسمت مبادلات (Transaction) نیز می‌توانید تاریخچه تراکنش‌های خود را مشاهده کنید.

صفحه ارسال و دریافت ارز در کیف پول EXODUS

در منوی سمت چپ گزینه کیف پول (Wallet) را بزنید. اینجا می‌توانید با استفاده از آدرس عمومی، ارز دیجیتال دریافت یا ارسال کنید.

کار با کیف پول اکسودوسدر منوی سمت چپ، ارزهای پشتیبانی شده توسط کیف پول اکسودوس فهرستو نمایش داده می‌شوند. با انتخاب هر کدام از این ارزها به صفحه دریافت و پرداخت مربوط به آن ارز منتقل می‌شوید.

با انتخاب گزینه ارسال (Send) می‌توانید با وارد کردن آدرس کیف پول مقصد و میزان سکه ارسالی، تراکنش را انجام دهید. همچنین برای دریافت ارز دیجیتال باید از گزینه دریافت (Recieve) استفاده کنید.

با انتخاب این گزینه، آدرس کیف پول و همچنین کد QR نمایش داده می‌شود. برای دریافت رمز ارز، این آدرس را باید در اختیار کسی که می‌خواهد ارز برای شما انتقال دهد، قرار بدهید.

کار با کیف پول اکسودوس

صرافی در والت اکسودوس

اکسودوس قابلیتی دارد که بدون نیاز به صرافی‌های دیگر، بتوانید در همین کیف پول به مبادله ارزهای دیجیتال بپردازید.

آموزش کار با کیف پول اکسودوس

تنظیمات کیف پول اکسودوس

قسمت ستینگ یا تنظیمات به شما برای هر چه بیشتر شخصی‌سازی کردن و آسان‌تر کردن کار با کیف پول Exodus کمک می‌کند.

قسمت Assets، بخش دارایی‌های دیجیتال شما است. در این بخش می‌توانید هر ارزی را که در سبد خود استفاده نمی‌کنید را پنهان کنید تا ارزهای کمتری به شما به نشان داده شوند. تنها دو ارز بیت کوین و اتریوم را نمی‌توان از فهرست ارزها پاک کرد.

در قسمت Localization می‌توان یک ارز فیات انتخاب کرد تا مجموع موجودی ارزهای شما با واحد آن ارز فیات نمایش داده شود. متاسفانه ریال در فهرست ارزهای فیات اکسودوس موجود نیست.

قسمت Theme، هم برای تنظیمات تم کیف پول و تنظیمات گرافیکی آن است. قسمت Hardware Wallets به معنی کیف پول سخت‌افزاری است که کیف پول سخت افزاری ترزور را پشتیبانی می‌کند.

کیف پول اکسودوس

دیدگاه مبتدی کیف پول Exodus

Exodus یک گزینه بسیار قوی برای مبتدیان رمزارز است. این به آسانی گزینه‌های نگهداری در صرافی‌هایی مانند Coinbase و Gemini نیست (جایی که اساساً سکه‌های خود را می‌خرید و فقط به آنها اجازه می‌دهید در صرافی بنشینند) اما قطعاً یکی از گزینه‌های غیر نگهداری ساده‌تر است.

استفاده از Exodus نیاز به ثبت نام را برطرف می کند، همانطور که در صرافی انجام می شود، و یک طرح بندی آسان برای استفاده فراهم می کند. یک فرد معمولی می تواند انتظار داشته باشد که تجربه ای ساده و بدون سردرد با مبادله داخلی و ذخیره ارزهای دیجیتال در کیف پول داشته باشد. امنیت درجه یک که Exodus به کاربران خود ارائه می دهد یک امتیاز اضافی است.

با Exodus، خرید اولیه ارز دیجیتال باید از طریق اپلیکیشن یا صرافی دیگری انجام شود. سپس آن دارایی های رمزنگاری شده را می توان به Exodus فرستاد. اگرچه یک کار اضافی است، اما بسیار مهم است که مبتدیان ارزهای دیجیتال یاد بگیرند که چگونه دارایی های رمزنگاری خریداری شده خود را در یک کیف پول غیرقانونی مانند Exodus ذخیره کنند.

نتیجه :

نظر شما درباره کیف پول اکسودوس چیست؟ این آموزش کار با کیف پول Exodus برای شما مفید بود؟ اگر قصد انجام معاملات ارزهای دیجیتال را دارید، می‌توانید قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال و همچنین نمودار و تغییرات ۲۴ ساعته ارزها را در کافه ارز مشاهده کنید. همچنین در صورت نیاز به خرید و فروش ارزهای دیجیتال می‌توانید از خدمات منحصر به فردکافه ارزاستفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاه ها(1)
  1. مهندس گفت:

    exodus شرکت آمریکایی است و ایران را تحریم کرده است است
    ریسک مسدودیت حساب شما بسیار بالا است

    در صورت وجود مشکل , هیچ پشتیبانی نخواهید شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *