وبلاگ

/

/

صفر تا صد پرداخت بین المللی و معرفی انواع آن

صفر تا صد پرداخت بین المللی و معرفی انواع آن

درگاه پرداخت بین المللی: قرن 21، دوره شکوفایی اینترنت و از بین رفتن حد و مرزها بوده است. در این دوران، ارتباطات خارجی حرف اول را می‌زند و به عنوان یک نیاز اساسی برای کسب و کارها محسوب می‌شود. کسب و کارهای ایرانی نیز از این قضیه مستثنی نیستند و باید ارتباط خود با دنیای خارجی را حفظ کنند. متاسفانه به علت محدودیت‌های اقتصادی، دسترسی کاربران از داخل کشور به انواع روش‌های پرداخت ارزی امکان‌پذیر نیست. خبر خوب این است که سایت‌هایی مثل کافه ارز راه‌ حل این مسئله را خوب بلد است و به شما در این کار کمک بسزایی می‌کند. در ادامه بهترین روش‌های پرداخت ارزی که در ایران در دسترس هستند را با یکدیگر مورد بررسی قرار خواهیم داد.

پرداخت بین المللی چیست؟

هرگونه خرید محصول یا سرویس که طرف فروشنده یا ارائه‌دهنده آن خارج از کشور باشد و با واحد پولی ایران یعنی ریال امکان پرداخت نداشته باشد، نیازمند پروسه پرداخت ارزی است. در واقع، درگاه‌های پرداختی زیادی در دنیا وجود دارند که اجازه نقل و انتقال پول به صورت بین‌المللی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. برای مثال، درگاه پرداخت مستر کارت امکان انتقال وجه اینترنتی و خرید آنلاین را برای ما فعال می‌کند.

متاسفانه، به علت محدودیت‌های اقتصادی دسترسی عادی به سرویس‌های پرداخت بین‌الملل برای کاربران ایرانی در دسترس نیست. مثلاً اگر شخصی بخواهد به حساب Spotify خود را ارتقا دهد تا از موزیک بدون محدودیت لذت ببرد باید مبلغی را به عنوان اشتراک ماهیانه پرداخت کند. تا اینجا مشکلی نیست اما چون این پرداخت از طریق حساب‌های بانکی داخل کشور امکان‌پذیر نیست باید از یک حساب بانکی بین المللی یا کارت‌های اعتباری برای پرداخت استفاده کرد. در ادامه روش‌های پرداخت بین‌ المللی که قابلیت پرداخت ارزی را در اختیار شما قرار می‌دهند، معرفی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: آزمون‌ های بین‌المللی

پرداخت بین المللی با پی پال

پرداخت بین المللی با پی پال

پی پال (PayPal) یک پلتفرم پرداخت ارزی است که امکان انجام انواع پرداخت‌های بین المللی را به کاربران ارائه می‌دهد. پی پال امکان دریافت پول، واریز وجه و خرید آنلاین از فروشگا‌ه‌های اینترنتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این سیستم جایگزین روش سنتی انتقال پول شد. شما با یک حساب پی پال علاوه بر خرید آنلاین از فروشگاه‌های اینترنتی، امکان واریز وجه به حساب دیگران را دارید. تنها چیزی که برای انتقال وجه نیاز دارید این است که طرف مقابل حساب پی پال داشته باشد. در این صورت تنها با داشتن آدرس ایمیل آن فرد می‌توانید به راحتی و بدون محدودیت برای او پول واریز کنید.

برای مثال، شما با استفاده از حساب پی پال می‌توانید به راحتی هزینه ثبت نام در آزمون‌های بین‌المللی نظیر آیلتس را پرداخت کنید. علاوه بر این، اگر به عنوان فریلنسر با شرکت‌های خارج از کشور کار می‌کنید می‌توانید به راحتی نقد درآمد ارزی خود را با پی پال انجام داده و دستمزد خود را دریافت کنید. شاید به این فکر کنید که وجه دریافتی در پی پال را چطور می‌شود به ریال تبدیل کرد؟ برای نقد درآمد ارزی و دریافت آن به صورت ریالی در کارت بانکی می‌توانید از سرویس‌های کافه ارز استفاده کنید.

سه نوع روش پرداخت در پی پال وجود دارد.

روش اول پرداخت اینترنتی است و زمانی کاربرد دارد که شما قصد خرید کالا یا سرویس از سایت‌های خارجی داشته باشید. در این روش، شما در صفحه پرداخت می‌توانید گزینه PayPal را انتخاب کنید. برای مثال، شما می‌توانید هزینه چاپ مقالات در مجلات خارجی را با استفاده از درگاه پرداخت بین المللی پی پال پرداخت کنید.

روش دوم پرداخت از طریق قابلیت Send Money است. در این حالت فرد یا شرکت خارجی اطلاعات یک حساب پی پال را در اختیار شما قرار می‌دهد و شما باید به آن پول واریز کنید. این روش انتقال وجه به عنوان Send Money شناخته می‌شود و برای انجام آن به PayPal ID شخص دریافت‌کننده نیاز خواهید داشت.

روش سوم پرداخت در پی پال به شکل صورتحساب (Invoice) است. در برخی اوقات، شرکت یا فردی که می‌خواهید برای وی پول ارسال کنید یک صورتحساب (PayPal Invoice) از طریق ایمیل برای شما ارسال می‌کند. این صورتحساب دارای اطلاعاتی از قبیل مبلغ، اطلاعات حساب دریافت‌کننده و مشخصات فرد پرداخت‌کننده است. اگر می‌خواهید پرداختی از این طریق انجام دهید می‌توانید ایمل حاوی Invoice را برای ما ارسال کرده و مابقی کار را به تیم اجرایی کافه ارز بسپارید.

کارمزد پرداخت بین المللی با پی پال چقدر است؟

مقدار کارمزدی که در پرداخت ارزی با پی پال پرداخت می‌کنید به نوع سرویسی که می‌خواهید از آن استفاده کنید بستگی دارد. برای مثال، کارمزد خرید با پی‌پال از یک فروشگاه اینترنتی نظیر آمازون با کارمزد پرداخت هزینه آزمون آیلتس یا خرید اکانت هوش مصنوعی کاملاً متفاوت است. کارمزد پی پال در زمان پرداخت به دو حالت کلی تقسیم می‌شود.

در حالت اول معمولاً کارمزد به مبلغ خرید اضافه می‌شود و شما باید آن را نیز پرداخت کنید. در روش Send Money قضیه کمی متفاوت است. برای مثال، اگر بخواهید 200 دلار برای شخصی ارسال کنید، کارمزد انتقال با توجه به نوع حساب فرد دریافت‌کننده ممکن است متغیر باشد.

نکته مهم در رابطه با پرداخت ارزی با پی پال

پی پال بهترین و مطمئن‌ترین انتخاب برای انجام پرداخت‌های ارزی به شمار می‌رود. اما پی‌پال هم مانند هر حساب دیگری محدودیت‌هایی دارد؛ به خصوص برای کاربران ایرانی که به دلیل محدودیت‌های اقتصادی با چالش روبرو هستند. از انجایی که پی‌پال به کاربران ایرانی خدمات نمی‌دهد اگر در هنگام خرید از سایت‌های خارجی اشاره‌ای به ایران، شهرها و دانشگاه‌های ایران یا هرنوع اطلاعات مربوط به ایران داشته باشید، خرید انجام نخواهد شد. توجه داشته باشید که قبل از ثبت سفارش حتماض این موارد را کنترل کرده باشید.

بیشتر بخوانید: بهترین مدرک بین‌المللی

حساب بین المللی وایز

پرداخت ارزی با حساب وایز (Wise)

حساب وایز که قبلا با نام ترانسفروایز شناخته می‌شد، یک حساب بین المللی است که امکان انتقال وجه با کارمزد کم را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این بانک با هدف راه‌اندازی سیستم بانکی ارزان برای عموم مردم شروع به کار کرد و همواره از این لحاظ جلوتر از رقبای قدیمی‌تر از خود یعنی پی‌پال و آمریکن اکسپرس بوده است.

نکته مثبت وایز این است که با تمام درگاه پرداخت بین المللی دیگر معتبر سازگاری دارد و می‌توانید پرداخت بین المللی خود را به راحتی انجام دهید. داستان شکل‌گیری وایز به این شکل بوده است که دو برادر اهل استونی شاغل در کشور انگلستان برای انتقال حقوق خود به کشور استونی باید هزینه زیادی را به عنوان کارمزد پرداخت می‌کرده‌اند. آن‌‌ها به فکر ایجاد شبکه‌ای می‌افتند که امکان تبدیل ارزهای رایج به یکدیگر را داشته باشد و برای این کار کارمزد کمی نیز از کاربران دریافت کند.

روش انتقال وجه با وایز در عین سادگی بسیار جالب است. برای مثال، فرض کنید می‌خواهید مقداری دلار را به یک حساب در کشور اروپایی مثلاً انگلستان انتقال دهید. در حالت عادی برای تبدیل دلار به پوند باید هزینه زیادی را به بانک مبدا یا مقصد بپردازید. خوشبختانه وایز راهکاری بهتری برای انتقال وجه بین المللی در اختیار ما قرار داده است. شما با استفاده از یک حساب وایز می‌توانید دلارهای خود را به یک حساب وایز دیگر در کشور مقصد انتقال داده و تبدیل ارز به صورت خودکار و با کارمزد بسیار کم انجام خواهد شد. در واقع، شما هیچ ارزی را از کشور خود خارج نمی‌کنید و با واریز وجه به وایز فقط آن را به به واحد پولی کشور مقصد تبدیل خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: کسب و کار اینترنتی

پرداخت ارزی با Wise

وایز یک حساب بین المللی چند ارزی است. در واقع، اگر حساب وایز دارید برای نقد وایز هم میتوانید از طریق صرافی های معتبر اقدام کنید،همچنین انگار در چند کشور حساب بانکی دارید. کیف پول وایز خیلی پیشرفته است. برای مثال، اگر بخواهید مقداری دلار استرالیا به کشور آلمان انتقال دهید، وایز این انتقال را از کیف پول یورویی شما انجام خواهد داد. اگر موجودی حساب کیف پول یورویی کافی نباشد، وایز از کیف پول‌های دیگر برای جبران مانده حساب استفاده خواهد کرد.

شما برای انجام پرداخت ارزی با حساب وایز باید ابتدا حساب وایز خود را شارژ کنید. برای این کار می‌توانید از سایت کافه ارز کمک بگیرید. شما می‌توانید معادل ریالی مبلغی که می‌خواهید به حساب واریز کنید را به ما پرداخت کنید. سپس تیم اجرایی کافه ارز با دریافت مشخصات، کیف پول دلاری، یوروی و پوندی حساب وایز شما را شارژ خواهند کرد.

پرداخت بین‌الملل با پرفکت مانی

پرفکت مانی(Perfectmoney) یکی از روش‌های پرداخت ارزی است که در ایران طرفداران بسیاری دارد. سرویس‌های پرداخت بین‌المللی با سرعت زیادی در حال معرفی و توسعه هستند و در این میان سیستم‌هایی که ترکیب سرعت و امنیت را داشته باشند بسیار برد خواهند کرد. البته، کاربران ایرانی باید به این نکته توجه داشته باشند که بیشتر سرویس‌های پرداخت ارزی محدودیت‌هایی برای استفاده در ایران دارند و اگر سیستمی باشد که مشکلی با کاربران ایرانی نداشته باشد، قطعاً به انتخاب اول ما تبدیل خواهد شد.

ویژگی‌های پرفکت مانی

پرفکت مانی تمام ویژگی‌های مثبتی که در بالا به آن اشاره کردیم را دارد. سرعت و امنیت بالای این شبکه مثال‌زدنی است و چالشی برای کاربران ایرانی ایجاد نمی‌کند. پرفکت مانی مانند پی‌پال امکان خرید آنلاین و انتقال وجه به سراسر جهان را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. برای مثال، اگر قصد خرید یک محصول یا سرویس از سایت‌های خارجی را دارید، اگر درگاه پرفکت مانی در آن وجود داشته باشد می‌توانید به راحتی مبلغ خرید یا شارژ اکانت خود را پرداخت کنید. شما همچنین می‌توانید با استفاده از این سیستم پرداخت بین‌ المللی به اشخاص دیگر در سراسر جهان پول انتقال دهید.

درگاه پرداخت پرفکت مانی

بیشتر بخوانید: نکات مهم افتتاح حساب بانکی در ترکیه

به طور خلاصه اگر بخواهیم پرفکتمانی را توضیح دهیم باید بگوییم که این سیستم تا 99% عملکردی مشابه با پی پال دارد، با این تفاوت که به کاربران ایرانی هم خدمات می‌دهد. یکی از قابلیت‌های فوق‌العاده پرفکت مانی که در هیچ سیستم پرداخت دیگری پیدا نمی‌شود، سرویس ووچر پرفکت مانی (PerfectMoney Voucher) است. ووچر مانند یک کارت شارژ است و با خرید آن می‌توانید با سرعت بالا هر پرداختی که دارید را انجام دهید. برای خرید ووچر پرفکت مانی می‌توانید از سرویس‌های کافه ارز استفاده کنید. علاوه بر این، امکان خرید ووچر پرفکت مانی زیر 15 دلار بدون احراز هویت در کافه ارز در دسترس شما کاربران است.

یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت پرفکت مانی این است که می‌توانید دارایی خود را بر روی یک کیف پول الکترونیکی ذخیره کنید. امکان خرید بیت کوین و طلا نیز از طریق این کیف پول برای شما فراهم است. بیشترین افرادی که از حساب پرفکت مانی برای پرداخت های بین المللی خود استفاده می‌کنند، آن‌هایی هستند که با حساب بروکرهای خارجی سرو کار دارند. بیشتر بروکرهای خارجی از درگاه پرداخت بین المللی پرفکت مانی برای شارژ حساب کاربران پشتیبانی می‌کنند. شما برای افتتاح حساب پرفکت مانی و شارژ و خرید ووچر می‌توانید از سرویس‌های کافه ارز استفاده کنید.

پرداخت ارزی با ویزا کارت

ویزا کارت (Visa Card) یکی از سیستم‌های پرداختی معتبر در سراسر جهان به شمار می‌رود که از سالیان قبل در میان کاربران به محبوبیت دست پیدا کرده است. ویزا کارت در اصل یک درگاه پرداخت بین‌المللی است که امکانات بسیاری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. ویزا کارت در تمام کشورهای دنیا قابل استفاده است و دو نوع فیزیکی و مجازی دارد. کاربرانی که ویزا کارت فیزیکی دارند می‌توانند از بیشتر فروشگاه‌های محلی خرید کنند. علاوه بر این، امکان برداشت وجه از دستگاه‌های ATM با ویزا کارت در بیشتر کشورهای جهان وجود دارد.

پرداخت بین المللی با ویزا کارت

بیشتر بخوانید: خرید بلیط هواپیمایی بریتیش ایرویز

ویژگی‌های ویزا کارت

یکی دیگر از امکانات بی‌نظیر ویزا کارت این است که در مسافرت‌های خارجی خیلی کاربرد دارند. در حقیقت، شما با در دست‌داشتن یک ویزا کارت فیزیکی می‌توانید تمام هزینه‌های مرتبط با مسافرت را مدیریت کنید. ویزا کارت مجازی نیز تمام امکانات مورد نیاز را به کاربران ارائه می‌کند، با این تفاوت که ویزا کارت مجازی فقط برای پرداخت‌های آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته، هزینه صدور ویزا کارت مجازی در مقایسه با نوع فیزیکی بسیار کم‌تر است.

خدمات ویزا کارت در ایران

خدمات مربوط به ویزا کارت فیزیکی در ایران انجام نمی‌شود اما برای تهیه ویزا کارت مجازی می‌توانید از سرویس‌های کافه ارز استفاده کنید. شما همچنین ممکن است برای وریفای‌کردن حساب پی پال به ویزا کارت مجازی نیاز داشته باشید. در این شرایط نیز تیم اجرایی و کارشناسان فنی کافه ارز می‌توانند سفارش شما را ثبت کرده و در کمترین زمان ممکن یک ویزا کارت مجازی به حساب پی‌پال شما متصل می‌کنند. علاوه بر این، انجام سفارش‌هایی نظیر پرداخت سفارت‌ها، هزینه ثبت‌نام آزمون‌های بین‌المللی و خرید هاست و دامنه خارجی در کافه ارز امکان‌پذیر است.

پرداخت با مستر کارت

مستر کارت مشابه ویزا کارت است. در واقع، شرکت‌های Master و Visa دو رقیب دیرینه در زمینه پرداخت‌های ارزی هستند که کاربران زیادی در سراسر دنیا از آن‌ها استفاده می‌کنند. به طور کلی، درگاه پرداخت بین المللی مستر کارت و ویزا کارت مشابه یکدیگر هستند اما بر اساس باور عمومی، خیلی از کاربران می‌گویند که ویزا کارت پاسخگویی بهتری در ایالات متحده امریکا دارد و مسترکارت در سایر نقاط دنیا عملکرد موفق‌تری دارد.

تقریباً تمام سایت‌هایی که درگاه ویزا کارت را قبول دارند از درگاه مستر کارت نیز پشتیبانی می‌کنند. البته، تعداد محدودی پذیرنده‌ نیز وجود دارد که فقط مستر کارت یا فقط ویزا کارت را قبول می‌کنند. به طور کلی، تمام پرداخت‌هایی که با ویزا کارت انجام می‌شوند، قابلیت انجام با مستر کارت را نیز دارند.

پرداخت بین المللی با پایر

پایر (Payeer) یک کیف پول الکترونیکی است که امکان نگهداری و تبادل دارایی‌های دیجیتال را به کاربران می‌دهد. پایر در اصل یک کیف پول چند ارزی است که امکان تبادل ارزهای فیات (دلار، یورو و روبل روسیه) با ارزهای دیجیتال (بیتکوین، اتریوم، لایت کوین و …) را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در حقیقت، شما با شارژ کیف پول پایر می‌توانید پرداخت‌های ارزی خود را انجام دهید.

پرداخت با حساب پایر

بیشتر بخوانبد : خرید بلیط هواپیما از سایت های خارجی

هر ارز در این کیف پول یک آدرس مشخص دارد و شما انگار چند کیف پول متفاوت دارید. شما همچنین می‌توانید در هر زمان که خواستید موجودی کیف پول پایر را به حساب ویزا یا مستر کارت انتقال دهید. این روش پرداخت بین‌ المللی بیشتر به درد افرادی می‌خورد که حساب بروکر خود را شارژ می‌کنند. اکثر بروکرهای خارجی درگاه پایر را برای واریز وجه قبول می‌کنند. شما می‌توانید سرویس‌های افتتاح حساب، شارژ و نقد کردن پایر را به راحتی در سایت کافه ارز انجام دهید.

درگاه پرداخت بین المللی وب مانی

سرویس وب مانی (WebMoney) یکی از سیستم روش های پرداخت ارزی است که بسیاری از دادوستدهای تجاری در این درگاه پرداخت بین المللی انجام می‌شود. این شرکت از سال ۱۹۹۸ شروع به کار کرده است و از آن زمان تا به امروز فعالیت‌های خود را به‌صورت مرتب گسترش داده است. با توجه به بررسی‌های انجام شده در این بخش، در حال حاضر تعداد کاربران وب مانی به چندین میلیون نفر در سراسر جهان رسیده است که یک آمار فوق‌العاده محسوب می‌شود.

وققتی که شما حساب وب مانی (WebMoney) درست می‌کنید،‌ در آن موجودی وجود ندارد و به همین دلیل شما باید شارژ وب مانی را انجام دهید. در این راستا ابتدا باید یک کیف پول در داخل حساب خود بسازید. این کیف پول‌ها با واحدهای پولی مختلفی قابل ساخت هستند که شما یکی از آن‌ها را انتخاب خواهید کرد. معمولا بهترین نوع کیف پول از نوع دلاری است.

روش پرداخت با ارز دیجیتال

پرداخت ارزی با ارز دیجیتال

ارزهای دیجیتال در اوایل قرن 21 به عنوان یک پدیده نوظهور با هدف جایگزینی با پول سنتی بوجود آمدند. بیت کوین به عنوان اولین و معتبرترین ارز دیجیتال در بین روش‌های پرداخت بین المللی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پذیرش ارزهای دیجیتال به عنوان یک روش پرداخت مسیر پرچالشی را پشت سر گذاشته است. در حقیقت، چون هیچ نهاد قانونی به صورت 100 درصدی بر روی تراکنش‌های ارز دیجیتال نظارت ندارد، امکان ردیابی پرداخت‌های مشکوک امکان‌پذیر نیست. با این‌حال، خیلی از کسب و کارها نظیر آدیداس و برگر کینگ از ارزهای دیجیتال به عنوان یک روش پرداخت پشتیبانی می‌کنند.

نتیجه‌گیری

دنیای ارتباطات هر روز در حال پیشرفت است و مراوده مالی و اقتصادی با خارج از کشور اجتناب ناپذیر است. ارتباط کاربران ایران با کسب و کارها و سایت‌های خارجی همواره با چالش‌هایی روبروه بوده است و امکان انتقال وجه به حساب‌های بین المللی عملاً از طریق بانک‌های داخلی امکان‌پذیر نیست. سیستم‌های پرداختی نظیر پی پال، وایز و کارت‌های اعتباری نظیر ویزا و مستر کارت روز به روز در حال ارائه امکانات جدیدتری به کاربران هستند. خوشبختانه، شما نیز با کمک کافه ارز می‌توانید از جدیدترین قابلیت‌های سیستم‌های یا درگاه پرداخت بین المللی بهره‌مند شده و دغدغه‌ای برای پرداخت بین المللی نداشته باشید.

4.9/5 - (10 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاه ها(4)
  1. سلام ممنون از توضیحاتتون
    برای درگاه پرداخت وب سایت ایرانی کدام گزینه رو پیشنهاد میدید که ایران رو تحریم نکرده باشند و سراسر جهان بتونند راحت پرداخت انجام دهند؟

    1. مهران رباطی گفت:

      سلام متاسفانه در حال حاضر نمی‌توان از درگاه پرداخت خارجی بدون مشکلات احتمالی استفاده کرد

  2. سلام وقت بخیر توضیح و مقاله خوبی بود، ولی اشاره‌ای نکرده بودید! اگه قرار باشه از کشور‌های دیگه از سایت ایرانی ما خرید کنن کدام گزینه بهتر هست، با باز کردن حساب ارزی این امر امکان پذیر هست؟ اگه را حلی بلد هستید لطفا بفرماید.چون ارسال کردن بسته پستی به کشور‌های دیگه از ایران امکان پذیر هست و خوب شده.

    1. مهران رباطی گفت:

      درود بر شما برای آگاهی از این موضوع با تیم پشتیبانی کافه ارز تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *