وبلاگ

/

/

باینری آپشن Binary Option| بررسی انواع معاملات باینری آپشن

باینری آپشن Binary Option| بررسی انواع معاملات باینری آپشن

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

باینری آپشن Binary Option: باینری اپشن یا گزینه‌های دوتایی، یک نوع معامله در بازار سرمایه است که در آن شما باید پیش‌بینی کنید که قیمت یک دارایی (مثلاً ارز، سهام یا کالا) در زمان پایان قرارداد، بالاتر یا پایین‌تر از قیمت فعلی آن خواهد بود. اگر پیش‌بینی شما درست باشد، سود خواهید کسب کرد و در غیر این صورت، سرمایه‌ی سرمایه‌گذاری شده خود را از دست خواهید داد. Binary Option به عنوان یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه شناخته می‌شود. گزینه‌های باینری به دلیل سادگی، میزان بالای سود، شروع با سرمایه کم، قابل پیش بینی بودن ریسک معاملات خرید و فروش ارز دیجیتال خرید زمین مجازی در متاورسو اینکه شما همیشه خواهید دانست چه درآمدی کسب خواهید کرد اینقدر رایج شده‌اند و در حال رشد هستند.در ادامه مقاله با کافه ارز همراه باشید و اگر پرداخت ارزی دارید به ما بسپارید.

Binary Option

باینری آپشن Binary Option چیست؟

Binary Option یک نوع قرارداد مالی است که در آن مبلغی برای پیشبینی قیمت یک دارایی (مثلاً ارز، سهام، کالا و …) در آینده پرداخت می‌شود. در این نوع قرارداد، پیش‌بینی قیمت دارایی در آینده به دو شکل “صحیح” یا “نادرست” است و به همین دلیل به نام “باینری” شناخته می‌شود. در Binary Option، شما باید پیش‌بینی کنید که قیمت دارایی در آینده بالاتر یا پایین‌تر از قیمت فعلی خود خواهد بود. اگر پیش‌بینی شما درست باشد، شما سود خواهید کرد و در غیر این صورت، مبلغی که برای پیش‌بینی پرداخت کرده‌اید را از دست خواهید داد. به عنوان مثال، اگر شما پیش‌بینی کنید که قیمت دلار نسبت به یورو در آینده بالاتر از قیمت فعلی خود خواهد بود و پیش‌بینی شما درست باشد، شما پولی را که پرداخت کرده‌اید به همراه سود خود دریافت خواهید کرد. اما اگر پیش‌بینی شما نادرست باشد، پولی که پرداخت کرده‌اید را از دست خواهید داد.

باینری اپشن‌ها به دلیل سادگی و راحتی استفاده از آنها برای تجارت و سرمایه‌گذاری، محبوبیت زیادی در بین افراد کسب کرده‌اند. با این حال، Binary Optionها به دلیل عدم تنظیم صنعت و نبود اطلاعات کافی در مورد ریسک‌های مرتبط با آنها، در برخی کشورها به عنوان یک فعالیت غیرقانونی شناخته می‌شوند.

باینری آپشن

انواع معاملات باینری آپشن

دو نوع اصلی معاملات باینری اپشن، High-Low و Call-Put هستند. در ادامه به توضیح هر یک از این دو نوع معاملات می‌پردازم:

High-Low:

در این نوع معامله، شما باید پیش‌بینی کنید که قیمت دارایی در زمان انقضای قرارداد (مثلاً یک ساعت بعد) بالاتر یا پایین‌تر از قیمت فعلی خود خواهد بود. اگر قیمت در زمان انقضای قرارداد بیشتر از قیمت فعلی باشد، پیش‌بینی شما درست است و شما سود خواهید کرد. اگر قیمت در زمان انقضای قرارداد کمتر از قیمت فعلی باشد، پیش‌بینی شما نادرست است و شما سرمایه‌گذاری خود را از دست خواهید داد.

Call-Put:

در این نوع معامله، شما باید پیش‌بینی کنید که قیمت دارایی در زمان انقضای قرارداد بالاتر یا پایین‌تر از قیمت هدفی خود (که از پیش مشخص شده است) خواهد بود. اگر قیمت در زمان انقضای قرارداد بیشتر از قیمت هدفی باشد، پیش‌بینی شما درست است و شما سود خواهید کرد. اگر قیمت در زمان انقضای قرارداد کمتر از قیمت هدفی باشد، پیش‌بینی شما نادرست است و شما سرمایه‌گذاری خود را از دست خواهید داد. در هر دو نوع معامله، می‌توانید مبلغی را که می‌خواهید برای سرمایه‌گذاری در قرارداد پرداخت کنید. همچنین، می‌توانید زمان انقضای قرارداد را نیز تنظیم کنید. برای هر دو نوع معامله، سود و زیان معادل با مقدار سرمایه‌گذاری شما و نتیجه پیش‌بینی شما محاسبه می‌شود.

معروف ترین و محبوب ترین نوع معامله ی Binary Option حق انتخاب بین 2 گزینه است.بالا یا پایین، در این نوع معاملات معامله گران پیش بینی می کنند.در یک بازه زمانی قبل از پایان زمان معامله قیمت بالا می رود یا پایین میآید. مهم ترین عوامل برای هر معامله Binary Option زمان و قیمت شروع و پایان معامله هستند.

باینری آپشن

چگونه می توان از باینری آپشن درآمد داشت؟

استفاده از باینری آپشن به عنوان یک روش برای کسب درآمد، ممکن است سودآور باشد، اما باید به دقت مطالعه و تحلیل شود تا ریسک‌های مرتبط با آن را در نظر بگیرید. در ادامه، چند راه برای کسب درآمد از Binary Option را بررسی می‌کنیم:

آموزش و تحلیل بازار

برای کسب درآمد از باینری اپشن، اولین قدم، آموزش و تحلیل بازار است. برای این کار، باید با شیوه عملکرد بازار و ترندهای آن آشنا شوید. اگر می‌خواهید به صورت حرفه‌ای در Binary Option فعالیت کنید، بازار را به دقت مورد بررسی قرار دهید و با روش‌های تحلیلی مثل استفاده از نمودارها، شاخص‌های تکنیکال و فاندامنتال، تحلیل‌های مورد نیاز را انجام دهید.

انتخاب بهترین بروکر

برای شروع فعالیت در Binary Option، باید یک بروکر معتبر و قابل اعتماد را انتخاب کنید. برای انتخاب بهترین بروکر، باید به مواردی مانند رتبه‌بندی، تعرفه‌های کارگزاری، پشتیبانی، محدودیت‌ها، امکانات و شرایط بازار و … توجه کنید.

مدیریت ریسک

مدیریت ریسک از جمله موارد حیاتی در باینری آپشن است. برای موفقیت در این بازار، باید ریسک‌های مرتبط با آن را به دقت مدیریت کنید. برای مثال، برای کاهش ریسک، می‌توانید مبلغی را که می‌خواهید در یک قرارداد برای تجارت پرداخت کنید، محدود کنید.

استفاده از روش‌های مختلف

برای کسب درآمد از Binary Option، می‌توانید از روش‌های مختلفی مانند High-Low، Call-Put و یا One Touch استفاده کنید و به بررسی تحلیل‌های مختلف بپردازید.

شروع با مبلغ کم

برای شروع فعالیت در بازار Binary Option، بهتر است با مبلغ کمی شروع کنید تا در صورت اشتباهات، خسارت کمتری ببینید و بتوانید تجربه‌های لازم را کسب کنید.

مراحل تجارت در Binary Option

مراحل تجارت در باینری آپشن

  1. مرحله اول برای شروع به کار انتخاب یک بروکر قابل اعتماد است.
    (یکی از این بروکرهای معتبر سایت Olymp Trade است.)
  2. پس از انتخاب بروکر، با پر کردن فرم ثبت نام، یک حساب در آن بروکر باز کنید و مبلغی در حسابتان واریز کنید. (البته بعضی از بروکر ها حسابهای آزمایشی برای تمرین دارند.)
  3. سپس باید یک سهام یا جفت ارز را برای ترید کردن انتخاب کنید. (محبوب ترین آنها EUR/USD است.)
  4. بعد باید مبلغ سرمایه گذاری تان را برای هر ترید مشخص کنید. همیشه در این بازار سعی کنید از مبلغ کم شروع کنید.
  5. سپس به کمک نمودارها جهت قیمت آن سهام یا جفت ارز را در یک بازه زمانی مشخص پیش بینی کنید که بالا میرود یا پایین حال منتظر بمانید تا نتیجه را ببینید.
  6. مقدار سوددهی برای هر ترید بسته به بروکر و نوع معامله از 65% تا 100% خواهد بود.

اعتبار بروکرهای باینری آپشن

Binary Option معمولاً در پلتفرم هایی که توسط (Securities and Exchange Commission (SEC یا دیگر آژانس های قانون گذاری تنظیم شده است فعالیت می کنند. البته بسیاری از بروکرهای باینری اپشن از هیچ قانونی پیروی نمی کنند، بنابراین در هنگام انتخاب یک کارگزار باینری آپشن باید بسیار دقت کنید. بروکرهایی که از هیچ یک از استانداردها پیروی نمی کنند و در هیچ یک از مراکز معتبر قانونگذاری عضویت ندارند می توانند گزینه های مشکوک به کلاهبرداری باشند.

معرفی برخی از بروکرهای معتبر برای بازار باینری آپشن

در بازار Binary Option، بسیاری از بروکرهای معتبر و قابل اعتماد وجود دارند. لازم به ذکر است که قبل از انتخاب هر بروکری برای این بازار، باید به دقت شرایط و محدودیت‌های آن را بررسی کنید و در صورت لزوم، با مشاوره یک مشاور مالی مجرب، تصمیم نهایی خود را بگیرید. در ادامه، برخی از بروکرهای معتبر را برای شما معرفی می‌کنیم:

IQ Option

این بروکر یکی از معتبرترین بروکرهای بازار Binary Option است و به عنوان یکی از بروکرهای پیشرو در صنعت Binary Option شناخته می‌شود. این بروکر برای تجارت بازار باینری اپشن، امکانات و ابزارهای متنوعی را فراهم می‌کند و در بیشتر کشورهای جهان فعالیت دارد.

Binary.com

Binary.com یکی از پیشروان بازار Binary Option است که در سال ۱۹۹۹ تأسیس شده است. این بروکر با دارا بودن پلتفرمی قدرتمند و امکانات متنوع، برای کاربران خود امکانات متنوعی را فراهم می‌کند.

Olymp Trade

این بروکر یکی از بروکرهای معتبر در صنعت Binary Option است و به عنوان یکی از بروکرهای پیشرو در بازار باینری آپشن شناخته می‌شود. این بروکر به کاربران خود امکانات متنوعی از جمله آموزش‌های آنلاین، برنامه‌های اسکنر و ابزارهای متنوع را فراهم می‌کند.

Binomo

Binomoنیز یکی از بروکرهای معتبر و قابل اعتماد در بازار Binary Option است. این بروکر به کاربران خود امکانات ویژه‌ای به همراه آموزش‌های رایگان ارائه می‌دهد.

ExpertOption

این بروکر نیز یکی از معتبرترین بروکرهای بازار Binary Option است. این بروکر با داشتن پلتفرمی قدرتمند و امکانات متنوع، به کاربران خود امکانات متنوعی را فراهم می‌کند و در بیشتر کشورهای جهان فعالیت دارد.

مراحل تجارت در Binary Option

نتیجه گیری:

Binary Option یا گزینه‌های دوتایی، نوعی معامله در بازار سرمایه است که در آن باید پیش‌بینی کنید که قیمت یک دارایی در زمان پایان قرارداد، بالاتر یا پایین‌تر از قیمت فعلی آن خواهد بود و اگر پیش‌بینی شما درست باشد، سود خواهید کسب کرد.

برای کسب درآمد از باینری آپشن، باید با بازار آشنا شده، تحلیل‌های مناسب را انجام داده و ریسک‌های مرتبط با آن را به دقت مدیریت کرد. همچنین، استفاده از روش‌های متنوع و شروع با مبلغ کم، می‌تواند در کسب درآمد از Binary Option مفید باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *