وبلاگ

/

/

معرفی بهترین سایت‌های تحلیل ارز دیجیتال

معرفی بهترین سایت‌های تحلیل ارز دیجیتال

۱۱ مرداد ۱۴۰۲

بهترین سایت های تحلیل ارز دیجیتال: ارزهای دیجیتال بازار بسیار گسترده و پیچیده ای دارند. برای این که در این بازار موفقیت قابل توجهی کسب نمایید باید به سطح قابل قبولی از آگاهی و دانش برسید. در واقع، کسی در این بازار سود می کند که بتواند خودش ارزیابی و تحقیقات لازم را انجام داده و بر اساس بیشن خود تصمیم گیری کند.

از آنجایی که حوزه خرید و فروش ارز دیجیتال یک صنعت نوظهور و جدید به شمار می رود برای کسب اطلاعات و دانش پایه باید مقالات و مطالب آموزشی معتبر را در وبسایت های تحلیلی مطالعه کند. امروز در کافه ارز قصد داریم بهترین وبسایت های تحلیل ارز دیجیتال را معرفی و مورد بررسی قرار دهیم؛ تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

بهترین سایت تحلیل ارز دیجیتال

احتمالاً از خیلی افراد باتجربه شنیده اید که برای سرمایه گذاری در بازارهایی نظیر فارکس و ارز دیجیتال باید به تحلیل و بررسی شخصی برسید. در حقیقت، فرق نمی کند کجا سرمایه گذاری می کنید، بهترین استراتژی این است که با اتکا به اطلاعات و تحلیل شخصی خود تصمیم گیری کنید. اولین قدم برای ورود به دنیای تحلیل ارز دیجیتال این است که با اصطلاحات پایه این صنعت مثل بلاکچین، مارکت کپ، پرایس اکشن و الگوهای کندلی آشنا باشید. برای همین خیلی از افراد مبتدی ترجیح می دهند که از روی دست افراد باتجربه تر سرمایه گذاری کنند.

سرمایه گذاری صرف بر اساس نظر دیگران خیلی ریسک دارد. چون در برخی از مواقع ممکن است اطلاعات قدیمی شده باشند یا شخص باتجربه شاید به خاطر شرایط از استراتژی یا شیوه خاصی از معامله استفاده کند که برای شما مثل سم باشد. بنابراین، موثرترین کاری که می توان انجام داد این است که خود شخصاً تحلیل ارزهای دیجیتال را از منابع معتبر انجام دهید. بعضی اوقات این مشکل مطرح می شود که شخص از منابع معتبر مطلع نیست و نمی داند که چه سایت هایی را می تواند به عنوان یک منبع با ارزش انتخاب کند. برای همین ما تصمیم گرفتیم که بهترین سایت های تحلیل ارز دیجیتال را به شما معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید: کوین مارکت کپ چیست

سایت تحلیل ارز دیجیتال glassnode

سایت گلس نود (Glassnode)

سایت گلس نود یک پلتفرم تجزیه و تحلیل آنچین (Onchain) است که امکانات بسیار زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهد. این وبسایت از ارزهای دیجیتال متنوعی مانند بیت کوین، لایت کوین، اتریوم و ارزهای دیگری نظیر توکن های پروژه های DeFi پشتیبانی می کند. کاربران در این وبسایت می توانند پارمترهای زیادی نظیر حجم معاملات، آدرس های فعال و سود و زیان غیرواقعی را مشاهده کرد. البته اگر با تجزیه و تحلیل نمودارها آشنا نباشیدف عملاً با ورود به این وبسایت خیلی چیز خاصی عایدتان نخواهد شد. تحلیل آن چین به شما این امکان را می دهد تا با توجه به وضعیت بازار، جایگاه خود را پیدا کنید و از این طریق بهترین تصمیم گیری را داشته باشید.

گلس نود دو طرح اشتراک یکی 29 دلار و دیگری 799 دلار در ماه هزینه دارد. مزیت این وبسایت این است که تا زمانی که همه چیز را به طور کل فرا نگرفته اید نیازی به پرداخت هزینه اشتراک نیست و می توانید پس از یادگیری همه مفاهیم برای انجام تحقیقات خود هزینه اشتراک را بپردازید. سایت گلس نود یکی از پیشرفته تری سایت های تحلیل ارز دیجیتال است که در اختیار کاربران قرار دارد.

کوین جکو

سایت کوین جکو (CoinGeko)

تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال بدون دسترسی و آگاهی از قیمت کار بیهوده ای است. کوین جکو مانند سایت کوین مارکت کپ علاوه بر قیمت تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال، ابزارهای خوبی را نیز در اختیار معامله کنندگان قرار می دهد. کوین جکو اپلیکیشن موبایل هم دارد، به همین دلیل به عنوان یک ابزار تحلیلی همیشه در دسترس شما خواهد بود و شما می توانید در هر زمان از تغییرات قیمت ارزهای دیجیتال آگاه باشید.

علاوه بر این، کوین جکو یکی از معتبرترین منابع برای تحقیق بر روی یک ارز دیجیتال جدید است. در حقیقت، زمانی که یک ارز دیجیتال جدید به بازار عرضه می شود با کلیک بر روی آن می توانید از قیمت، ارزش بازار، حجم معاملات و فهرست صرافی ها و توضیحات تکمیلی دیگر را مشاهده کنید. از طریق این امکانات می توانید متوجه شوید که یک توکن جدید شت کوین است یا خیر؟ آیا سرمایه گذاری بر روی آن ارزش دارد؟ علاوه بر این، اطلاعات فقط محدود به ارز دیجیتال نیست و شما می توانید مطالب آموزشی درباره NFTها، پروژه های دیفای و استخرهای نقدینگی را در آن مشاهده کنید. بیشتر امکانات این وبسایت دو طرح اشتراک ویژه دارد که اولی با 4 دلار ماهیانه، تبلیغات موجود در وبسایت را حذف می کند. طرح دوم که پرمیوم پلاس نام دارد با پرداخت ماهیانه 8 دلار، امکانات بیشتری از قبیل دسترسی به کتاب ها و مقالات آموزشی جدید و چت با تحلیلگران با تجربه را در اختیار کاربران قرار می دهد.

بیشتر بخوانید: تحلیل آنچین (Onchain)

سایت مساری

سایت مساری (Messari)

این پلتفرم بدون شک مکانی است که می توانید درآن دارایی های باارزش را پیدا کنید. مساری یک ابزار جستجوی پیشرفته دارد که امکان فیلتر کردن جستجو بر اساس خجم، نقدنیگی، شاخص های زنجیره ای مثل آدرس های فعال و کاربران اشتراکی ردیت را در اختیار شما قرار می دهد. پلتفرم Messari مقالات بسیار جذابی درباره ارزهای دیجیتال ارائه می دهد. تحقیق و مطالعه درباره تمام ارزهای دیجیتال قطعاً سخت و خسته کننده است.

بیشتر بخوانید: معرفی گوین گکو

چون حدود 90% ارزهای دیجیتال ارزش ذاتی ندارند و به عنوان پروژه های اسکم یا بی آینده مطرح می شوند. بد نیست کسی این کار را برای شما انجام دهد و به شما بگوید که کدام ارزهای دیجیتال ارزش سرمایه گذاری یا تحقیق دارند؟ بله مساری این کار را انجام داده است. علاوه بر این، اطلاعات بسیار مفیدی درباره بازار متاورس و NFT در این وبسایت وجود دارد که می توانید با چند کلیکی آن ها را مشاهده کنید.

دو طرح برای خرید اشتراک این وبسایت ها وجود دارد. طرح اول 25 دلار در ماه و بعدی که مربوط به خرید سازمانی است به مبلغ 625 دلار هزینه بر می دارد. اگر شما به صورت شخصی از آن استفاده می کنید، طرح انفرادی دلاری برای شما مناسب است. سایت مساری از بهترین سایت های تحلیل ارز دیجیتال است که در اختیار کاربران قرار دارد.


سایت CoinMarketCal

آیا تا به حال دچار این مشکل شده‌اید که نتوانید به همه رویدادها و اطلاعات جدید درباره‌ی کریپتو‌ها دسترسی داشته باشید؟ اکنون با شگفتی‌های CoinMarketCal، این مشکل برطرف می‌شود. این پلتفرم جذاب به شما امکان می‌دهد تا یک تقویم کامل و جامع با همه جزئیات رمزارزها داشته باشید.

از طریق CoinMarketCal، می‌توانید رویدادهای مهم را بررسی کنید و به آخرین تغییرات ۱۰۰ کوین برتر نگاه کنید. اغلب اطلاعاتی را کشف خواهید کرد که از آن خبر نداشته‌اید، به همین دلیل است که این ابزار بسیار مفید است. به سادگی از ایردراپ‌های سودآور بهره‌مند شوید و نگران از دست دادن فرصت‌ها نباشید.

همچنین، CoinMarketCal برای تریدرهای ماهر نیز مفید است. جستجوی رویدادهای بزرگ می‌تواند به شما فرصت‌های تجاری عالی را فراهم کند. با استفاده از اطلاعات و رویدادها در معاملات خود، شعار «شایعه را بخر، خبر را بفروش» را به عمل بیاورید.

بهترین سایت های تحلیل ارز دیجیتال

همه ویژگی‌های CoinMarketCal به صورت رایگان و جامعه‌محور است. هر فرد می‌تواند اطلاعات را به اشتراک بگذارد و دیدگاه خود را ارائه دهد. همچنین، با استفاده از سیستم رای‌گیری، پیشنهادات داغ را می‌تواند مرتب کنید و به راحتی فرصت‌های هیجان‌انگیزی را پیدا کنید.

CoinMarketCal یک جهان جدید از اطلاعات کریپتو را برای شما روشن می‌کند. این پلتفرم زیبا و کاربردی ارزش امتحان را دارد و همه ما را به سمت موفقیت و سود خوش‌آمد می‌گوید.

سایت Coin Metrics

پلتفرم Coin Metrics به دلیل داده‌های دقیق و به‌روز درون زنجیره‌ای که بیش از ۴۰۰ معیار و ۱۰۰ ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند، شناخته شده است. این ابزار بیشتر به افراد با تجربه مرتبط می‌شود. طراحی این وب‌سایت شیک و ساده است، اما به نظر می‌رسد که Coin Metrics بیشتر از مشتریان سازمانی استقبال می‌کند؛ زیرا برنامه‌های مالی مخصوصی ارائه می‌دهد که شما نمی‌توانید به صورت آنلاین به آنها دسترسی پیدا کنید و باید به‌صورت مستقیم با آنها تماس بگیرید. برای خرید این طرح‌ها، نیاز است یک API را دریافت کنید که اجازه دسترسی به ابزارها و داده‌های بیشتری را می‌دهد. به همین دلیل است که اگر یک کاربر کوچک هستید که به تجزیه و تحلیل آن‌چه در حال اتفاق افتادن است علاقه‌مند هستید، ممکن است از Glassnode استفاده کنید؛ زیرا استفاده از آن آسان‌تر و ارزان‌تر است.

بهترین وبسایت های تحلیل ارز دیجیتال در جهان

اما با این حال، Coin Metrics همچنان یک وب‌سایت بسیار خوب است و به همین دلیل که ما آن را در اینجا لیست کرده‌ایم. علاوه بر این، چندین سایت خبری هم از تحقیقات Coin Metrics به عنوان منبع مورد استفاده قرار می‌دهند. این پلتفرم به شما اطلاعات مهمی را ارائه می‌دهد و به شما آموزش می‌دهد که چگونه خودتان تحلیل و تجزیه کنید. هر سه ماه، نمودارها و آمارهای مفید مختلفی ارائه می‌شود که به شما اجازه می‌دهد برای رویدادهایی که در حال رخ دادن هستند، آگاه باشید.

سایت Santiment

Santiment پلتفرمی است که به شما امکان می‌دهد داده‌ها و آمارهای مرتبط با بیش از ۱۰۰۰ رمزارز را تحلیل کنید. اگر شما از اطلاعات سه‌ماهه محدود در LunarCrush خوشحال نیستید، Santiment یک گزینه مناسب ممکن است. این پلتفرم داده‌ها مانند ارزش بازار، حجم معاملات و تحلیل‌های زنجیره‌ای (On Chain) را برای شما فراهم می‌کند و برای مطالعه رمزارزها ابزاری بسیار مفید است. در اصل سانتیمنت یکی از بهترین سایت های ارز دیجیتال است که در دسترس کاربران قرار دارد.

سایت Santiment به همراه اطلاعات ارزشمند، دیدگاه‌های متنوعی از بازار را نیز ارائه می‌دهد و تلاش می‌کند رمزارزهای محبوب را پوشش دهد. یکی از تحلیل‌های اخیر آن بر روی توکن Basic Attention Token (BAT) در دسامبر ۲۰۲۱ بود که احتمالا شما هم با نتایج موفقیت‌آمیز آن آشنا هستید. علاوه بر این، Santiment دارای آکادمی خود است که در آن می‌توانید در مورد تحلیل‌ها و بازارهای کریپتو آموزش ببینید.

وبسایت سنتیمنت

این پلتفرم به شما اجازه می‌دهد رمزارزهای مورد علاقه‌تان را که ممکن است سودآور باشند، پیدا کنید. برای استفاده از معیارهای اجتماعی، شما نیاز به نسخه حرفه‌ای (Pro) این پلتفرم دارید که هر ماهه ۴۹ دلار هزینه دارد. اگر واقعا به تمامی امکانات دسترسی داشته باشید، می‌توانید SanAPI را با مبلغ ۱۶۰ دلار در ماه خریداری کنید. البته SanAPI بیشتر برای توسعه‌دهندگان مناسب است و نه کاربران معمولی. اگر قصد خرید طرح‌ها را دارید و دارای توکن‌های SAN هستید، می‌توانید با استفاده از آنها ۲۰٪ تخفیف در خریدها بگیرید. استیک کردن این توکن‌ها امکانات بیشتری با نام SanR به شما ارائه می‌دهد.

Santiment Sanr SanR بازاری غیرمتمرکز برای سیگنال‌های معاملاتی است. در این بازار، هر کسی که حداقل ۵۰ توکن SAN داشته باشد، می‌تواند سیگنال‌های معاملاتی را در مورد هر رمزارزی که قیمت آن در این بازار وجود دارد، بفرستد. این جایگاه‌ها به مدت دو هفته باز می‌مانند و به نفرات برتر از نظر درصدی، جایزه اعطا می‌شود. در حال حاضر تعداد کمی کاربر در این پلتفرم وجود دارد، بنابراین شانس برنده شدن برای شما نیز وجود دارد. استفاده از SanR همچنین به شما امکان می‌دهد به عملکردهای برتر نگاه کنید و تحلیل‌های آنها را دنبال کنید. Santiment همچنین برنامه‌هایی برای توسعه‌دهندگان با استفاده از توکن‌های SAN دارد تا اکوسیستم کریپتو را گسترش دهد

سایت CryptoQuant


سایت CryptoQuant یک منبع بسیار مهم از معیارها درباره بیت‌کوین، اتریوم، ارزهای پایدار و به طور کلی تمام ارزهای رمزی است. این سایت اطلاعات بازار، اطلاعات زنجیره‌ای و جریان صرافی‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد.

یکی از معیارهای مهم این سایت برای تحلیل وضعیت کنونی، اهرم تخمینی صرافی‌ها است. در زمان افول اخیر بازار (دسامبر ۲۰۲۱) که قیمت بیت‌کوین به ۴۲ هزار دلار کاهش یافت، کاهش قابل توجهی در اهرم به دلیل نقدینگی به وقوع پیوست. یکی از موارد دیگری که باید به آن توجه کنید، ذخایر صرافی‌ها هستند.

کریپتوکوانت

CryptoQuant اهرم بیت‌کوین به علاوه، دسترسی به آمار ارائه‌شده توسط این پلتفرم، همراه با بسیاری از موارد دیگر کاملا رایگان است. شما فقط باید یک حساب کاربری ایجاد کنید. اگر به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، آن‌ها یک برنامه پیشرفته با قیمت ۳۹ دلار در ماه دارند که شامل شاخص‌های تحلیلی دقیق‌تر است. علاوه بر این، طرح‌های حرفه‌ای با قیمت ۱۰۹ دلار در ماه و برتر با قیمت ۷۹۹ دلار در ماه نیز وجود دارد.

نتیجه گیری

با توجه به تنوع و پیچیدگی بازار ارز دیجیتال و رشد روزافزون این صنعت، دسترسی به اطلاعات دقیق و موثق از بهترین سایت‌های تحلیل ارز دیجیتال اهمیت چشمگیری دارد. این سایت‌ها با ارائه داده‌های بازار، آمارها، تحلیل‌های زنجیره‌ای و جریان‌های صرافی، معرفی به یک نقطه قوت در جامعه رمزارزها می‌شوند.

اهمیت انتخاب بهترین سایت‌های تحلیل ارز دیجیتال از این روست که این سایت‌ها قادرند با تکنولوژی‌های پیشرفته، ارزهای رمزی را به صورت دقیق تجزیه و تحلیل کنند و اطلاعات جامعی را به کاربران ارائه دهند. همچنین، داده‌های آن‌ها به صورت لحظه‌ای به‌روزرسانی می‌شود که این امر باعث می‌شود که کاربران به طور دائمی اطلاعات به‌روز و کاربردی در اختیار داشته باشند.

بهترین سایت‌های تحلیل ارز دیجیتال توانسته‌اند با ارائه اطلاعات و تحلیل‌های موثق و دقیق، به گسترش و رشد رمزارزها و اکوسیستم مرتبط با آن‌ها کمک کنند. همچنین، با ارائه خدمات حرفه‌ای برای کاربران حاضر در بازار، این سایت‌ها تبدیل به منابع معتبر و قابل اعتمادی برای اطلاعات مرتبط با رمزارزها شده‌اند.

از این‌رو، بهترین سایت‌های تحلیل ارز دیجیتال با تمرکز بر ارائه داده‌های بازار، تحلیل‌های موثق و به‌روز و خدمات حرفه‌ای، برای کاربران و علاقه‌مندان به ارزهای رمزی ارزشمند و مهم هستند. با بهره‌گیری از این منابع، می‌توانید بهترین تصمیمات را در بازار ارز دیجیتال به‌ویژه در این زمان‌های پیچیده و دینامیک بگیرید.

4.8/5 - (32 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *