وبلاگ

/

/

پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2024؛ نظر کارشناسان کریپتو در سال جدید میلادی

پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2024؛ نظر کارشناسان کریپتو در سال جدید میلادی

۸ فروردین ۱۴۰۲

قیمت بیت کوین در سال 2024

قیمت بیت کوین : ایا بیت کوین رشد میکند؟نظر کارشناسان در مورد آینده بیت کوین چیست؟ بیتکوین، شاهکار دنیای ارزهای دیجیتال و سمبل ارزهای رمزنگاری شده است که رویای تراکنش‌های غیر متمرکز و ناشناس را برای ما امکان‌پذیر کرده است. پرداخت های ارزی و خرید و فروش ارز دیجیتال به لطف بیت کوین به یکی از مهم‌ترین بازارهای مالی در دنیا تبدیل شده است. قیمت BTC در سال 2021 سقف تاریخ 69 هزار دلار را ثبت کرد اما پس از آن به تدریج وارد بازار خرسی شد. با شروع سال 2023، قیمت ارز دیجیتال بیت کوین به لطف فاندهای مثبت و وضعیت اقتصادی کشورهای بزرگ مثل ایالات متحده امریکا مجددا وارد فاز گاوی شده است.

قیمت ارزهای دیجیتال به خصوص قیمت بیت کوین یکی از داغ‌ترین موضوعات بازار کریپتوکارنسی است. در حقیقت، اگر به کاربران این بازار مالی نگاه کنید، متوجه خواهید شد که آنها هر روز قیمت BTC را جستجو می‌کنند و با تغییر قیمت لحظه ای بیتکوین، استراتژی معاملاتی خود را تنظیم می‌کنند. بنابراین قیمت بیت کوین در سال 2023 نیز برای همه تریدرها از اهمیت بالایی برخوردار است و پیش بینی آن می‌تواند تعیین کننده روند بازار ارزهای دیجیتال در سال جدید باشد. ما نیز تصمیم گرفتیم، مطلبی درباره پیش بینی قیمت بیت کوین برای شما آماده کنیم. البته؛ این مطلب صرفاً ترجمه حدس و گمان تحلیگران خارجی است و نمی‌توان تنها با استناد به آن معامله کرد.

خرید بیت کوین

نگاه کلی به بازار ارزهای دیجیتال در سال 2022

سال 2022 به نوعی زمستان ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود. با پایان‌یافتن سال 2022 بسیاری از کاربران هنوز هم از ورشکستگی و سقوط صرافی FTX و دستگری سم بنکمن فراید در شوک هستند. وضعیت اسفناک بازار کریپتو به همینجا ختم نمی‌شود و قبل از این پروژه ترالونا نیز شکست خورد و توکن لونا سقوط کرد. دو کوآن، موسس پروژه ترالونا نیز دستگیر شد. فضای تاریک ارزهای دیجیتال در سال 2022 به همینجا ختم نمی‌شود. پس از شکست پروژه ترالونا، صندوق‌های سرمایه‌گذاری سلسیوس و تری اروز کپیتال اعلام کردند که دارایی‌های کاربران را به حالت تعلیق در می‌آورند. این دو صندوق سرمایه‌گذاری به سرعت دارایی‌های بیت کوین و اتریوم خود را به فروش رساندند. به دلیل ازدیاد حجم فروش رمزارزها، سقوط قیمتی بیت کوین تشدید شد و همین موضوع بر روی کل بازار ارز دیجیتال تاثیر منفی گذاشت. با شروع سال جدید، قیمت بیت کوین وارد فاز صعودی شد. اوایل ماه ژانویه 2023 بیت کوین از محدوده 16 هزار دلاری در طی 45 روز به قیمت 25 هزار دلار رسید.

قیمت btc در 2023

با ورشکستگی بانک‌های امریکا و افزایش نرخ بهره همه گمان می‌کردند که قیمت ارز بیت کوین مجددا وارد فاز نزولی شود اما باز هم قیمت ارز دیجیتال btc روند صعودی را تجربه کرد. قیمت ارز دیجیتال بیتکوین در حال حاضر زیر 30 هزار دلار معامله می‌شود و اگر بتواند بالای 32 هزار دلار تثبیت شود، می‌توان امیدوار بود که روند صعودی مجدد اتفاق بیافتد و قیمت تا 70 هزار دلار تا پایان سال رشد داشته باشد. در گذشته همه فکر می‌کردند موضوعاتی نظیر جنگ اوکراین و روسیه، افزایش نرخ تورم، بحران انرژی در اروپا و سیاست‌های غلط اقتصادی امریکا ممکن است بیت کوین را بیش از پیش تضعیف کند اما دقیقاً روند قیمت برعکس شد و بیت کوین از ابتدای سال جدید وارد ترند صعودی شده است.

بیشتر بخوانید: آیا باید نگران سقوط بیت کوین باشیم؟

پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2024

بسیاری از تحلیلگران معتقد بودند که بیت کوین در 3 ماه اول سال 2022 به سقف قیمتی 100 هزار دلار خواهید رسید! نکته جالب این است که این دسته افراد علی‌رغم اتفاق‌های سال 2022 هنوز هم بر روی نظر خود پافشاری می‌کنند و باور دارند که بیت کوین در سال 2023 به 100 هزار دلار خواهد رسید. البته، در حال حاضر کمتر کسی چنین قیمتی برای Bitcoin متصور است. بیشتر تحلیلگران عقیده دارند که قیمت بیتکوین حداکثر در صورت ایجاد شرایط فوق‌العاده تا 70 هزار دلار رشد خواهد داشت. البته، برخی کارشناسان معتقدند که قیمت btc مجددا وارد روند نزولی شده و بعد از رسیدن به 10 هزار دلار مجددا وارد کانل صعودی خواهد شد.

گروهی دیگر نظیر جورین تایمر مدیر عامل صندوق سرمایه‌گذاری Fidelity معتقد است که قیمت بیتکوین در سال 2023 به محدود 40 الی 50 هزار دلار خواهد رسید. او همچنین می‌گوید که ارزش واقعی Bitcoin بیشتر از این قیمت‌ها است و در آینده‌ای نه چندان دور قیمتی به مراتب بالاتر را تجربه خواهد کرد. نظرسنجی شرکت Morning Consult نیز نشان می‌دهد که بیشتر تحلیلگران بازار کریپتوکارنسی معتقدند بیت کوین در سال 2023 بین قیمت 38 الی 50 هزار دلار معامله خواهد شد.

به طور کلی سال 2023 سال پر حاشیه‌ای برای بیت کوین خواهد بود. با نزدیک‌شدن رویداد هاوینگ بیتکوین در سال 2024 است که مرکزیت تغییرات بازار ارزهای دیجیتال از زمان پیدایش آن بوده است. هاوینگ بیت کوین در سال‌های گذشته همواره روند قیمتی بیت کوین و به طور کلی بازار ارزهای دیجیتال را وارد فاز گاوی (Bullish) کرده است. فراموش نکنید که در دوره‌های قبل، افزایش قیمت شدید بیت کوین از یک‌ سال قبل از رویداد هاوینگ شروع شده است. معمولاً افزایش قیمت از کف بازار خرسی آغاز شده و چند برابر افزایش یافته است. بنابراین یکی از دغدغه‌های معامله‌گران شناسایی کف بازار خرسی بیت کوین است که معمولاً یک سال قبل از شروع هاوینگ اتفاق می‌افتد.

بیشتر بخوانید: تغییر آدرس بیت کوین

نظر کارشناسان درباره قیمت بیتکوین

برای مثال، اگر به نمودار قیمتی بیت کوین در بازه زمانی سالانه نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد که بعد از بسته شدن یک کندل سالانه قرمز، سه کندل سبز رنگ و صعودی وجود دارد. به عبارت دیگر، احتمال این‌که سال‌های 2023، 2024 , 2025 هر سه شاهد روند مثبت بیتکوین باشند خیلی دور از ذهن نیست.

البته، این سکه یک روی دیگر نیز دارد. بسیاری از کارشناسان اقتصادی جهان معتقدند که اقتصاد ایالات متحده آمریکا وارد رکود شدیدی می‌شود. بروز بحران اقتصادی در آمریکا می‌تواند تاثیر بسیار منفی بر روی بازارهای مالی سنتی و به تبع آن بازار ارزهای دیجیتال شود. تقابل این دو رخداد صعودی یعنی (نزدیک شدن هاوینگ بیت کوین) و نزولی (رکود اقتصادی آمریکا) هیجان سال 2023 را دو چندان می‌کند و به نوعی دوره گذار از بازار خرسی به بازار بولیش را ایجاد خواهد کرد. در ادامه مهم‌ترین پیش‌ بینی های قیمت بیت کوین در سال 2024 را مرور خواهیم کرد؛ لازم به ذکر است که این مطلب پس از نگارش به صورت مرتب بروزرسانی شده و گزارشات جدید از قیمت بیتکوین به آن اضافه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: کسب درامد بیت کوین با بازی

سازمان VanEck: قیمت BTC تا پایان امسال بین 10 الی 12 هزار دلار نوسان خواهد داشت

شرکت سرمایه‌گذاری ون‌اک که نامی بزرگ در حوزه ارزهای دیجیتال است و صندوق‌های تجت امر آن حدود 53 میلیارد دلار سرمایه را تحت کنترل دارند در گزارشی از پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2023 اعلام کرده است که در 3 ماه اول سال، بیتکوین قیمت 10 الی 12 هزار دلاری را تست خواهد کرد. استدلال ون‌اک این است که افزایش نرخ الکتریسیته و کاهش قیمت بیتکوین باعث شده است که استخراج این ارز دیجیتال دیگر خیلی صرفه اقتصادی نداشته باشد. البته، تحلیلگران ون‌اک معتقدند که این آخرین موج نزولی بیتکوین خواهد بود و بازار خرسی آن در انتهای سال 2023 خاتمه خواهد یافت.

بیتکوین 2023 نمودار قیمت
شرکت سرمایه‌گذاری ون اک همچنین معتقد است که در اواسط سال 2023، قیمت بیتکوین مجدداً به کانال 30 هزار دلار باز خواهد گشت. استدلال VanEck این است که در نیمه دوم سال 2023، با گرم شدن هوا و کاهش نگرانی در مورد انرژی جهانی، اتش بس احتمالی بین روسیه و اوکراین، کاهش نرخ تورم و تنظیم مجدد سیاست‌های پولی انبساطی باعث می‌شود که روند قیمتی بیتکوین وارد فاز گاوی شود.

بیشتر بخوانید: رابطه بیت کوین و تورم

بلک راک: سال 2024 سال رکود تمام بازارها

سازمان blackrock که بزرگترین صندوق‌ سرمایه‌گذاری جهان با 13 تریلیون دلار سرمایه اعتقاد دارد که آینده اقتصاد ایالات متحده آمریکا و جهان در سال 2023 را منفی توصیف می‌کنند. آن‌ها معتقدند که شرایط اقتصادی باثبات 40 سال گذشته جهان موسوم به دوره اعتدال بزرگ (The Great Moderation Period) دیگر به پایان رسیده است. شروع پاندمی و شیوع ویروس کرونا و بروز اختلافات سیاسی-جغرافیایی بین غرب و شرق باعث می‌شود که اقتصاد کلان جهان تا مرز فروپاشی پیش رود و هیچ نقطه پایانی کوتاه مدت برای آن در دسترس نخواهد بود.

کلام آخر

قیمت بیت کوین به دلار در سال 2024 ممکن است بر روی کل بازار ارزهای دیجیتال تاثیر بگذارد. برخی از سازمان‌های معتبر معتقدند که زمستان btc تا پایان سال 2023 ادامه خواهد داشت و بعضی دیگر فرارسیدن هاوینگ بیت کوین را عاملی برای ورود به بازار گاوی معرفی می‌کنند. فراموش نکنید که عوامل مختلفی نظیر ادامه جنگ روسیه و اوکراین، رکود اقتصادی ایالات متحده آمریکا و بحران انرژی اروپا در پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2023 تاثیر گذار هستند.

5/5 - (1 امتیاز)

نویسنده

مهران رباطی نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *