cr-icon

اتریومEthereum (ETH)

-13.26%
224,835,577

نمودار قیمت نمودار قیمت لحظه ای در بازار جهانی

در حال بارگذاری، صبر کنید

خرید و فروش اتریوم با شبکه های BSC,ETH,ARBITRUM,BNB,BASE,MANTA,OPTIMISM,STARKNET,ZKSYNCERAدر کافه ارز امکان پذیر است و انتقال ارز به صورت آنی (اتوماتیک) انجام می شود.

 تومان تومان

اتریوم چیست ؟

ارز دیجیتال اتریوم با نام لاتین Ethereum و علامت انحصاری ETH یک ارز دیجیتال است که در تاریخ 1403-01-01 لانچ شده و آخرین بار در تاریخ 1403-01-09 به روز رسانی شده است . این ارز ر رتبه 2 بازار قرار دارد و ارزش کل بازار آن حدود 0 است. هر واحد اتریوم در این لحظه با قیمت 3,552.59 دلار و با احتساب نرخ تتر 62390 تومان مبلغ ریالی آن معادل 224,835,577 تومان می باشد. حجم معاملات روزانه اتریوم میزان 9,848 است. قیمت اتریوم در 7روز اخیر % 5.62 و در ۲۴ ساعت اخیر % -13.26 و در 1 ساعت اخیر % 0 تغییر کرده است.

اطلاعات بازار

ارزش بازار اتریوم

0

تغییرات ۱ ساعته

0%

تغییرات ۲۴ ساعته

-13.26%

تغییرات ۷ روزه

5.62%

ارزهای ترند بازار

نمایش همه

معرفی اتریومهر آنچه که درباره اتریوم باید بدانید

اتریوم ارز دیجیتال بر پایه پلتفرم نرم‌افزاری غیرمتمرکز است که توسط فناوری بلاکچین تغذیه می‌شود. توکن بومی شبکه اتریوم، اتر (Ether) نام دارد که در جایگاه دوم بازار رمزارزها را برای خود کرده است. علاوه بر این، شبکه اتریوم امکان ساخت دارایی‌های دیجیتالی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. توسعه‌دهندگان شبکه ارز دیجیتال اتریوم به ترتیب مقیاس‌پذیری، انعطاف در برنامه‌نویسی، امنیت و غیرمتمرکز‌بودن شبکه را به عنوان اهداف اصلی اتریوم ذکر کرده‌اند. در حقیقت، کارآفرینان و برنامه‌نویسان می‌توانند فناوری‌های جدید را در بستر بلاکچین اتریوم توسعه دهند و به نوعی انقلابی صنعتی و تکنولوژیک را رقم بزنند. از ویژگی‌های خرید اتریوم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • تکنولوژی بلاکچین که از اتریوم پشتیبانی می‌کند، به دفاتر توزیع دیجیتالی (Digital Ledger)  این امکان را می‌‌دهد که در امنیت کامل و به صورت عمومی به فعالیت خود ادامه دهند.
  • بیت کوین و اتریوم شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند اما از لحاظ محدودیت‌ها و اهداف بلند مدت، تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر دارند.
  • شبکه اتریوم در ماه سپتامبر سال 2022 از الگوریتم اثبات کار (Proof of Work) به اثبات سهام (Proof of Stake) کوچ کرد.
  • بسیاری از فناوری‌های جدید حوزه کریپتوکارنسی، در بستر شبکه بلاکچین اتریوم توسعه یافته‌اند.

ارز اتریوم چیست؟

یکی از ویژگی‌های ذاتی شبکه اتریوم، پشتیبانی از قراردادهای هوشمند (Smart Contracts) است. قراردادهای هوشمند ابزار اصلی اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز به شمار می‌رود؛ اغلب اپلیکیشن‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) از فناوری بلاکچین و قراردادهای هوشمند به عنوان قلب تپنده خود استفاده می‌کنند. بنابراین می‌توان گفت که چگونگی استفاده از اتریوم بعد از خرید اتریوم یکی از مهم‌ترین نقاط مثبت این اکوسیستم به شمار می‌رود که توسعه‌دهندگان را به سمت آن جذب می‌کند.

ارز دیجیتال اتریوم در حوزه توکن‌های غیرمثلی (NFT)، اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز، موسسات غیرمتمرکز مستقل و متاورس (Metaverse) مورد استفاده کاربران دنیای کریپتوکارنسی قرار می‌گیرد.

اتریوم چگونه کار می‌کند؟

ویتالیک بوترین، از بنیانگذاران اتریوم در سال 2014 ، سند وایت پیپر (White Paper) اتریوم را منتشر کرد. سپس، بوترین به همراه جو لابین، موسس کمپانی ConsenSys در سال 2015 شبکه اتریوم را راه‌اندازی کردند. موسسان اتریوم عقیده داشتند که پتانسیل و ظرفیت فناوری بلاکچین فراتر از این است که از آن، فقط در حوزه پرداخت‌های مجازی استفاده شود. همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، شبکه اتریوم به تازگی به روزرسانی شده است که از آن به عنوان مرج اتریوم (Merge) یاد می‌شود. در این آپدیت اخیر، نحوه استخراج کوین، که قبلا از طریق الگوریتم اثبات کار انجام می‌شد، حالا توسط مکانیزم اثبات سهام انجام می‌شود. 

مکانیزم اثبات سهام

مکانیزم اثبات سهام به زبان ساده به معنی سرمایه‌گذاری در شبکه (خرید توکن‌های همان شبکه) و سهیم شدن در سود ساخت بلاک‌های جدید است. در حقیقت دریافت پاداش در الگوریتم اثبات کار، به قدرت دستگاه‌های پردازنده یا همان ماینرها بستگی دارد، بنابراین می‌توان گفت که شبکه‌های مبتنی بر مکانیزم اثبات کار به صورت کامل غیرمتمرکز نیستند. به زبان ساده‌تر، هر شخص یا موسسه‌ای که ماینرهای قدرتمندتر و انرژی مصرفی بیشتر داشته باشد سهم بیشتری از شبکه را در اختیار خواهد داشت.

در این روش، برای تایید بلاک‌های جدید، نیازی به سیستم کامپیوتری و مصرف انرژی (برق) نیست. شبکه اتریوم برای تاییدیه نهایی تراکنش‌ها، از پروتکل کسپر (Casper-FFG) و الگوریتم LMD Ghost در ترکیب با مکانیزم اجماع به نام گسپر (Gasper) استفاده می‌کند. در حقیقت این مکانیزم میزان پاداش یا جریمه تاییدکنندگان شبکه را تعیین می‌کند.

اعتبارسنج‌ها (Validators) برای شرکت در مکانیزم اجماع و فعال‌سازی توانایی تایید باید 32 عدد اتریوم در شبکه سرمایه‌گذاری کنند. البته آن‌ها با مبالغ کمتر هم می‌توانند در فرآیند اجماع سهام شرکت کنند، با این تفاوت که در این حالت باید در استخرهای استخراج (Mining Pools) ثبت نام نماید.

در واقع، اعتبارسنج‌، بلاک جدید را ساخته و طی یک فرآیند به نام تحلیف (Attestation)، اعتبار اطلاعات را تایید می‌کند. این فرآیند توسط یک کمیته به خصوص انجام می‌شود به گونه‌ای که اطلاعات بلاک جدید برای احراز و تایید درستی در اختیار آن کمیته قرار می‌گیرد و آن‌ها رای به درستی یا نادرستی آن می‌دهند.

حال شاید از خود سوال کنید که آن دسته از بلاک‌هایی که اعتبار ندارند چه می‌شوند؟ مکانیزم اجماع اتریوم به نام گسپر، بلاک‌هایی که توسط اعتبارسنج‌ها به تایید نرسیده باشید را شناسایی می‌کنند. علاوه بر این، اعتبارسنج‌هایی که از طریق حمله به شبکه قصد خرابکاری داشته باشند نیز طبق دستورالعمل‌های الگوریتم اثبات کار تنبیه خواهند شد؛ تنبیه این دسته از افراد با سوزاندن توکن‌های اتر متعلق به آن‌‌ها و حذف کردن حساب کاربریشان از شبکه اتریوم همراه است.

هارد فورک اتریوم

یکی از رخدادهای بسیار مهم در تاریخ ارز دیجیتال اتریوم، هارد فورک (Hard Fork) یا جداسازی اتریوم و اتریوم کلاسیک است. در سال 2016، گروهی از سارقین توانستند حجم زیادی از اتر معادل 50 میلیون دلار را به سرقت ببرند. پس از این موضوع، اکثر کاربران اتریوم عقیده داشتند که بلاکچین حال حاضر اتریوم باید از کار بیفتد و یک پلتفرم جدید و امن جایگزین آن شود. 

البته بخش اعظمی از جامعه اتریوم به استفاده از بلاکچین اصلی و قدیمی پایبند بودند به همین دلیل، ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک بر روی همان بلاکچین قبلی باقی ماند و طرفداران خاص خود را دارد.

اتریوم کلاسیک چیست؟

اتریوم کلاسیک (ETC) یکی از رمزارزهای موجود در بازار است که در اثر هک شبکه اتریوم در سال 2016 به وجود آمده است. در حقیقت ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک همانند اتریوم از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز و  قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند. البته میزان استفاده از اتریوم کلاسیک در مقایسه با اتریوم بسیار پایین‌ است که همین موضوع باعث آسیب‌پذیری بلاکچین آن شده است.

قیمت اتریوم کلاسیک نیز اختلاف فاحشی با اتریوم دارد و دلیل آن هم این‌ است که بلاکچین اتریم کلاسیک یکبار تجربه حملات هک را دارد. البته؛ توسعه‌دهندگان با ارتقای شبکه اصلی اتریوم کلاسیک توانسته‌اند تا حد بسیار زیادی این حملات خنثی کنند.برای مشاهده قیمت لحظه ای اتریوم کلاسیک می‌توانید از وبسایت یا اپلیکیشن کافه ارز استفاده نمایید.

دامیننس اتریوم 

دامیننس ارزهای دیجیتال به طور کلی به معنی میزان تسلط و غلبه یک ارز دیجیتال بر کل بازار کریپتوکارنسی است. دامیننس اتریوم نیز به میزان سهم ارز دیجیتال eth از کل بازار ارزهای دیجیتال اشاره دارد. هر چه درصد دامیننس اتر بیشتر باشد، اهمیت آن در بازار بیشتر است چون معامله‌گران سرمایه بیشتری بر روی آن قرار داده‌اند. به عبارت دیگر، با مشاهده دامیننس بالا می‌توان به این نتیجه رسید که امید بیشتر کاربران به افزایش قیمت اتریوم افزایش یافته و به احتمال خیلی زیاد این موضوع اتفاق خواهد افتاد.

دامیننس اتریوم رابطه مستقیم با مارکت کپ یا همان ارزش بازار اتریوم دارد. یعنی سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند که پول خود روی برای سرمایه‌گذاری روی این رمز ارز مهم اختصاص دهند. البته، فراموش نکنید که پروژه‌های دیفای بر روی دامیننس اتریوم تاثیر می‌گذارند. برای مثال، پروژه‌های مشابهی نظیر بایننس اسمارت‌چین، سولانا و ترون باعث شده است که کاربران فقط به اتریوم اکتفا نکنند.

قیمت اتریوم

ارز دیجیتال اتریوم با ارزش بازار حدود 160 میلیارد دلار، بعد از بیت کوین در رتبه دوم مارکت قرار دارد. نمودار قیمت اتریوم نشان می‌دهد که در تاریخ 10 نوامبر 2021 (19 آبان 1400) قیمت به بالای 4500 دلار رسید. تعداد کوین‌های در گردش اتریوم 122.62 میلیون و تعداد کل کوین‌های آن نیز 122.62 است. 

قیمت اتریوم به دلار

بالاترین قیمت ارز دیجیتال اتریوم 4.851 دلار است که تفاوت زیادی با قیمت اتریوم امروز دارد. قیمت اتریوم به دلار از این لحاظ مهم است که قیمت این ارز در برخی از کشورها نوسان زیادی دارد. بنابراین اختلاف قیمت دلار در زمان خرید و فروش نیز می‌تواند باعث افزایش یا کاهش سود مالی معامله شود. برای مثال اگر شما 10 اتریوم به قیمت 2 هزار دلار با قیمت 30 هزار تومان خریداری کنید و بعد از یکسال به قیمت 2500 دلار با قیمت 35 هزار تومان به فروش برسانید، علاوه بر سود کردن بر روی افزایش قیمت اتریوم، به خاطر افزایش قیمت دلار نیز سود خواهید کرد.

قیمت اتریوم به تومان

بالاترین قیمت اتریوم حدود یکسال پیش به حدود 138 میلیون پانصد هزار تومان رسید که اکنون اختلاف زیادی با آن زمان دارد. بسیاری از تحلیل‌گران عقیده دارند که نمودار ارز دیجیتال اتریوم و آینده‌نگری پروژه، نشان از افزایش قیمت این ارز در آینده نه چندان دور است.

نمودار اتریوم + تحلیل تکنیکال اتریوم

تحلیل تکنیکال اتریوم نشان دهنده ریزش قیمت این ارز پس از به روز رسانی (مرج) اخیر بوده است. بسیاری از طرفداران و معامله‌گران ارزهای دیجیتال به امید بازگشت روند قیمتی به کانال صعودی هستند. البته فراموش نکنید که پلتفرم اتریوم با پشتیبانی از قراردادهای هوشمند قابلیت همکاری با تمامی تکنولوژی‌های جدید مانند توکن‌های غیرمثلی (NFT)، حوزه بازی‌های کامپیوتری مانند پلتفرم بازی Decentraland  و Axie Infinity , سازمان‌های خودگردان غیرمتمرکز یا همان DAO را دارد.

قیمت ارزهای دیجیتال به عوامل مختلفی بستگی دارد و ارز اتریوم نیز از این قضیه مستثنی نیست. موارد خاص و عمومی زیادی وجود دارند که به صورت تکی یا ترکیبی بر روی قیمت اتریوم تاثیر می‌گذارند. یکی از مواردی که ممکن است در آینده بر روی قیمت اتریوم تاثیر داشته باشد، بحث پیشرفت برنامه‌های غیرمتمرکز بر روی اکوسیستم اتریوم است. در واقع، حدود 80% از پروژه‌های dApp بر روی بلاک چین اتوریم فعالیت دارند. با افزایش پروژه‌های NFT و DeFiها، قیمت اتریوم نیز به مرور زمان روند افزایشی را تجریه خواهد کرد.

آینده اتریوم

انتقال  پلتفرم اتریوم از الگوریتم اثبات کار به اثبات سهام به این معنی است که دارندگان اتر می‌توانند توکن‌‌ها و تراکنش‌های جدید را اعتبارسنجی کنند. اتریوم در حال حاضر دارای دو لایه است. لایه اجرایی (Execution Layer) که تراکنش‌ها و اعتبارسنجی‌ها در آن انجام می‌شود. لایه دوم ، لایه اجماع (Consensus) که پایداری زنجیره اجماع و فرآیند تحلیف کاربران در آن انجام می‌شود.

از دیگر امکانات شبکه اتریوم، فرآیند شاردینگ (Sharding) است که به مقیاس‌پذیری پلتفرم را بهبود می‌بخشد. این فناوری دیتابیس اتریوم را بین شبکه‌های مختلف تقسیم می‌کند. هر کدام از این شبکه‌ها که شارد نام دارد، توسط دارندگان اتر اداره می‌شود. در حقیقت، تکنولوژی شارد باعث می‌شود که همزمان، تعداد بیش‌تری از اعتبارسنج‌ها بتوانند در بستر شبکه کار کنند.

اتریوم در صنعت بازی‌های کامپیوتری نیز قابلیت استفاده دارد. برای مثال پروژه دیسنترالند (Decentraland) و آکسی اینفینیتی (Axie Infinity) از فناوری بلاکچین استفاده می‌کنند. در واقع پلتفرم‌های بازی‌سازی هر کدام از موارد موجود در بازی مانند آواتارها، البسه، تفنگ‌ها، نقشه‌ها، ساختمان‌ها و به طور کل محیط بازی را شخصی‌سازی کرده‌اند. به عبارت ساده‌تر، کمپانی‌های صنعت گیمینگ با طراحی توکن بومی خود بر روی بلاکچین اتریوم، این امکان را به کاربران خود می‌دهند تا بتوانند تمامی موارد موجود در بازی را خریداری کنند یا با انجام مراحل بازی، مقدار مشخصی از توکن را به عنوان پاداش و جایزه دریافت کنند.

حوزه توکن‌های غیرمثلی یا همان NFT نیز در سال 2021 در بین فعالان حوزه کریپتوکارنسی به محبوبیت دست پیدا کرد. در واقع، توکن‌های غیرمثلی آیتم‌های توکنیزه شده‌ای هستند که در بستر اتریوم شاخته شده‌اند. به عبارتی دیگر، فرآیند توکنیزه‌ کردن (Tokenization)، امتیاز مالکیت و استفاده از یک دارایی دیجیتال را به یک فرد می‌دهد و آن را در بستر بلاکچین اتریوم ذخیره می‌سازد.

توکن‌های غیرمثلی در همه زمینه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای مثال، طرفدار یک باشگاه ورزشی می‌تواند توکن کاپیتان یا بازیگن مورد علاقه خود را خریداری کرده و حتی آن را معاوضه یا به فروش برساند.

سازمان غیرمتمرکز خودگردان یا همان DAO نیز یکی دیگر پدیده‌های نوظهور جهان امروز به شمار می‌رود. هدف اصلی سازمان‌های دائو برقراری یک جامعه با حاکمیت غیرمتمرکز است که به خصوص در زمینه مالی و اقتصادی، از اهمیت بیشٌتری برخوردار است. برای مثال فرض کنید که شما با تبلیغات یک صندوق سرمایه‌گذاری راه اندازی کرده‌‌اید و قصد دارید که مدیریت سرمایه و اتخاذ تصمیم‌های مهم از طریق تمامی اعضای موسسه و به صورت غیرمتمرکز انجام بپذیرد. سازمان DAO قادر است که با کمک قراردادهای هوشمند، رای‌گیری بین تمام اعضا انجام دهد. علاوه بر این تمامی تراکنش‌های مالی شبکه، به اطلاع همه اعضای صندوق خواهد رسید.

شاردینگ اتریوم 

شاردینگ به معنی یک ارتقای چند مرحله‌ای است که برای افزایش مقیاس‌پذیری و ظرفیت شبکه اتریوم انجام می‌شود. شاردینگ اتریوم به طرز قابل توجهی ظرفیت بیشتری برای دسترسی و ذخیره کردن داده‌ها در اختیار شبکه اتریوم قرار می‌دهد. به لطف افزایش فضای ذخیره‌سازی و راهکارهای لایه 2 اتریوم، هزینه مربوط به تراکنش‌ها تا چند برابر کاهش خواهد یافت.

ماشین مجازی اتریوم 

اتریوم به دلیل نقش مهمی که در پیشرفت بلاکچین و ایجاد شبکه‌های غیرمتمرکز ایفا کرده است، در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. این شبکه با توانایی انجام کارهایی فراتر از پردازش تراکنش‌های ساده، به عنوان یکی از اصلی‌ترین عوامل در پیشرفت بلاکچین شناخته شده است.

EVM یا ماشین مجازی اتریوم، یک ماشین محاسباتی است که به عنوان یک کامپیوتر غیرمتمرکز عمل می‌کند و بیش از چند هزار پروژه را قابل اجرا می‌کند. این ماشین مجازی، به عنوان یکی از عناصر اساسی در ساختار شبکه اتریوم، وظیفه پیاده‌سازی و اجرای اسمارت کانترکت‌ها را بر عهده دارد.

تمام نودهای شبکه اتریوم، بر روی EVM اجرا می‌شوند تا به اجماع برسند. EVM به صورت کاملاً جدا یا ایزوله عمل می‌کند، به این معنی که کدهای نوشته شده در داخل EVM هیچگونه دسترسی به شبکه، سیستم فایل‌ها یا دیگر فرآیندها ندارند. به عبارت دیگر، EVM به صورت کامل ایمن و امن عمل می‌کند و از نفوذ دسترسی‌های غیرمجاز جلوگیری می‌کند.

مرج اتریوم 

ادغام یا مرج (Merge) اتریوم یکی از حرکات انقلابی حوزه ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود که جسارت بالای مدیران Ethereum را نشان می‌دهد. در این بروزرسانی مکانیزم اجماع اتریوم دچار تغییر شد و  الگوریتم اثبات کار  به اثبات سهام (PoS) تغییر وضعیت خواهد داد. البته، توکن بومی شبکه یعنی اتر به همان وضعیت قبلی فعالیت خواهد داشت. 

ماینرها پس از مرج اتریوم دیگر قادر نیستند تا با تامین امنیت شبکه در رسیدن به اجماع کمک کنند و عملاً از کار خواهند افتاد. بیشتر ماینرهای اتریوم به سمت شبکه‌های دیگری که از الگوریتم اثبات کار استفاده می‌کنند، مثل اتریوم کلاسیک کشیده خواهد شد. این به روز رسانی باعث شده است تا تاثیر اتریوم روی بازار ارز دیجیتال بیشتر شود.

هاردفورک شانگهای اتریوم 

پس از تغییر گواه اثبات سهام در شبکه اتریوم، هارد فورک شانگهای یکی از بروزرسانی‌هایی است که سود بسیار خوبی به سپرده‌گذاران ارز اتر می‌رساند. علاوه بر این، به احتمال خیلی زیاد تاثیرات قابل توجهی در تقاضای بازار خواهد گذاشت. از نکات مهم درباره فورک شانگهای می‌توان به این اشاره کرد که کاربران پس از این بروزرسانی می‌توانند اترهای سپرده‌گذاری شده (استیک شده) در شبکه را آزاد کنند. به عبارت دیگر، اترهای آزاد شده میزان عرضه به نسبت تقاضا را تغییر خواهند داد.

پس از مرج اتریوم کاربران امکان برداشت اترهای سپرده‌گذاری شده را در اختیار نداشتند اما فورک شانگهای این قابلیت را در اختیار آن ها قرار می‌دهد. توسعه‌دهندگان اتریوم چندی پیش با یکدیگر به توافق رسیدند که این بروزرسانی به عنوان یک هارد فورک در ماه مارس 2023 اجرا شود.  البته، در جدیدترین اخبار قرار شده است که فورک شانگهای در تاریخ 11 اپریل انجام شود.

گس فی چیست؟

گس فی به معنی هزینه کارمزد عملیات مختلف بر روی بلاک چین اتریوم است. برخی از کاربران معتقدند که مقدار گس در اتریوم بالا است و شبکه های دیگر از این نظر، نرخ کمتری دارند.

 پروپوزال های اتریوم

پنج EIP با کدهای 4844، 4895، 3860،3855 و 3651 که دارای محتوای مربوط به بهبود WARM coinbase و دستورالعمل PUSH0، اندازه‌گیری و محدودسازی کدهای اولیه، برداشت دارایی از بیکن چین و نمونه اولیه دنک شاردینگ را شامل می‌شود.

سوالات متداول کاربران پاسخ به متداول‌ترین سوالاتی که در ذهن دارید

ارز دیجیتال اتریوم با نام لاتین Ethereum و علامت انحصاری ETH یک ارز دیجیتال است که در تاریخ 1394-05-16 لانچ شده و آخرین بار در تاریخ 1401-01-20 به روز رسانی شده است
در کافه ارز سفارشات ارز دیجیتال اتریوم به صورت آنی انجام می شود
خیر، کافه ارز تنها فی انتقال شبکه اتریوم را از میزان وارد شده شما کسر می کند
بله، طبق درستور مقامات قضایی همه سفارشات مالی و ارزی اتریوم با احراز هویت کاربر انجام می شود

دیدگاه های شما

مینا مرادی

سلام من میخوام واسه اولین بار ارز بخرم باید اولین قدم برای خرید فعال کردنه کیف پوله؟وایا برای استفاده از کیف تراست باید از vpn استفاده کنم؟

ايمان رستگار

عرض ادب و احترام بله در اولین قدم داشتن کیف پول هست که تراست ولت قابل استفاده و نحوه کار راحتی داره،بهتر در خصوص ارز و شبکه ها پیش زمینه ای هم داشته باشید تا بتوانید به راحتی خرید و فروش انجام دهید،استفاده vpn هم موردی نداره.

مجید روانپور

سلام برای انتقال ارز اتریوم کارمزد می گیرید؟

آیدا متین

سلام وقت بخیر خیر خرید وفروش ارز ها دیجیتال در کافه ارز کارمزد ندارد.

مهر ان رباط میلی

سلام. برای خرید اتریوم باید روی کدام شبکه انتقال رو انجام بدم؟