وبلاگ

/

/

خرید از ایبی | چگونه از سایت eBay در ایران به صورت مستقیم خرید کنیم؟

خرید از ایبی | چگونه از سایت eBay در ایران به صورت مستقیم خرید کنیم؟

خرید از ایبی چگونه است؟ خرید از eBay که یکی از پرفروش‌ترین و معروف‌ترین سایت های خرید آنلاین در دنیا است، در ایران هم محبوب و شناخته شده است. eBay مانند بازاری است که همه روزه میلیون‌ها نفر برای خرید و حتی فروش به سراغ آن می‌روند. از کوچک‌ترین و بی‌اهمیت‌ترین کالاها تا مهم و ارزشمندترین‌ها در این وب‌سایت وجود دارد. اما دلیل شهرت eBay فراتر از تنها یک فروشگاه اینترنتی است. در این وب‌سایت هر کالا همان‌قدر ارزش دارد که خریداران بابت آن هزینه می‌کنند. مشکلاتی مثل پرداخت ارزی و ارسال مستقیم کالاها به ایران برای خرید از سایت های خارجی مانند خرید از سایت ای بی وجود دارد.

خرید از فروشگاه‌های آنلاین خارجی برای ایرانیان نیاز به داشتن کارت‌های اعتباری بین‌المللی مثل ویزا کارت یا مستر کارت و یا حساب پی پال دارد و این برای تمام ایرانیان ساکن در داخل کشور میسر نیست. شما در سایت کافه ارز می‌توانید به راحتی از سایت‌های خارجی یا فروشگاه‌های آنلاین مانند آمازون، eBay یا ترندیول و برندهای مشهور دنیا مثل زارا، برشکا و … خرید کنید. لازم به ذکر است که سایت‌های خارجی ارسال به اریان ندارند و شما باید آدرس آشنای خود در خارج از کشور استفاده کنید. در این مطلب از راهنمای خرید از سایت های خارجی، با نحوه خرید از ایبی در ایران (خرید کالا از ebay) آشنا می‌شویم.

سایت خرید و فروش ایبی ebay چیست؟

eBay یکی از سایت‌های خارجی و از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های آنلاین جهان به شمار می‌رود، در این سایت خرید، فروش و مزایده کالاهای نو و دست دوم باعث ایجاد یک تعامل موفق بین خریداران و فروشندگان شده ‌است و امروز یکی از سایت‌های موفق در زمینه خرید و فروش انواع محصولات با حدود 200 میلیون کاربر از سراسر جهان است. دفتر اصلی این فروشگاه در کشور آمریکا و در شهر سن خوزه واقع شده ‌است و برای ما ایرانیان به دلیل محدودیت‌های موجود امکان خرید کالا از ebay به راحتی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: معرفی سایت ای بی (eBay)

شرکت eBay در سال ۱۹۹۵ شروع به فعالیت کرده است. این فروشگاه آنلاین که اکنون به عنوان بزرگ‌ترین کمپانی در زمینه مزایده‌های آنلاین است، تا به حال شعبه‌های زیادی در دیگر کشورهای دنیا تاسیس کرده و در حال حاضر در ایران نیز بسیار شناخته شده و مشهور است. محصولاتی که در سایت ای بی ارائه می‌شود به چندین میلیون هم می‌رسد که در دسته‌بندی‌های مختلفی همچون لوازم جانبی خودرو، پوشاک، لوازم منزل، آلات موسیقی، تجهیزات ورزشی و بسیاری دیگر قرار می‌گیرد. جالب است بدانید که در این سایت وسایل و حتی لباس‌های نو و کارکرده وجود دارد. خرید از ایبی به عنوان بزرگ‌ترین و معروف‌ترین بازار آنلاین جهان با برترین برندها، قیمت پائین و با داشتن امکان ارسال رایگان برای برخی محصولات می‌تواند برای ما ایرانیان سخت به نظر بیاید اما با خدمات خرید از سایت های خارجی می‌توانید به آسانی نسبت به خرید از ایبی اقدام کنید.

خرید از سایت eBay در ایران

با وجود محبوبیت بسیار زیاد فروشگاه ebay در میان ایرانیان، امکان ارسال کالاها از ای بی به ایران مقدور نیست. با این شرایط که امکان ارسال محصولات به آدرس ایران ممکن نیست، اگر قصد خرید از ای بی (خرید کالا از ebay) دارید باید آدرس یکی از دوستان و آشنایان خود را در خارج از ایران همچون یکی از کشورهای همسایه مثل ترکیه ، جهت خرید محصول ثبت کنید تا بعد از خرید محصول این کالا به آن‌ها تحویل داده شده و سپس برای شما ارسال کنند.

علاوه بر داشتن یک آدرس جهت تحویل و خرید محصول از سایت ebay شما به یک کارت اعتباری بین المللی جهت خرید نیاز دارید. اما این مرحله با استفاده از خدمات مختلف پرداخت‌های آنلاین سایت کافه ارز مانند خرید از سایت های خارجی بسیار آسان خواهد بود.

خرید از سایت eBay

مزایای خرید از ای بی ebay چیست؟

ایبی به عنوان یک سایت خرید و فروش محصولات آنلاین در دنیا طرفداران بسیاری دارد، اما دلیل این تعداد بالای کاربر و اشتیاق برای خرید از سایت ایبی چیست؟ در این بخش این دلایل را به عنوان مزایای خرید از ایبی مورد بررسی قرار می‌دهیم.

  • محصولات موجود در این سایت به دلیل اصل و اورجینال بودن، کیفیت بسیار بالایی دارند که پیدا کردن مشابه آن‌ها مخصوصا برای ما ایرانیان وجود ندارد.
  • در این سایت جدیدترین کالاها، حتی گاهی قبل از عرضه در بازارهای خارجی، به طور مستقیم توسط تولیدکننده برای فروش عرضه می‌شود.
  • برخی فروشندگان، کالاهای نو و دست دوم خود را به صورت برگزاری مزایده به فروش می‌رسانند و خریدار می‌تواند با قیمت‌گذاری بر روی آن‌ها، کالای موردنظر خود را خریداری کند.
  • خرید محصولات موردنیاز در حراجی سایت ebay با قیمت‌های پائین‌تر از قیمت واقعی، یا استفاه از تخفیفات خرید ebay در مناسبت‌ها و روزهای خاص که مهم‌ترین آن بلک فرایدی است، می‌تواند بسیار جذاب و مهیج باشد.
  • امکان خرید کالاهای دست دوم اصل و با کیفیت، با قیمت‌های پائین می‌تواند باعث صرفه‌جویی زیادی در هزینه‌های خانواده شود.
  • کالاهای خارجی اصل در ایران با قیمتی بسیار بیشتر از قیمت واقعی خود به فروش می‌رسند، با خرید از ای بی می‌توان این نوع محصولات را با قیمتی ازران‌تر نسبت به فروشگاه‌های ایران خریداری کرد.
  • بیشتر کالاهای قابل سفارش در این سایت دارای امکان ارسال رایگان هستند که این باعث صرفه‌جویی بسیاری در هزینه خرید آنلاین خواهد شد. (ارسال به ایران ندارد.)
  • در خرید آنلاین یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خریداران اطمینان از اعتبار سایت و فروشگاه آنلاین است، که در مورد خرید ازebay این اطمینان صد در صد وجود دارد که از سایتی دارای اعتبار جهانی خرید می‌کنید.
بیشتر بخوانید: کسب درآمد از Shopify چگونه است؟

چه محصولاتی برای خرید از سایت ebay وجود دارد؟

در این سایت در حدود 1.5 میلیارد کالا برای خرید وجود دارد که در دسته‌بندی‌های لوازم الکترونیکی، مد و فشن، سلامت و زیبایی، تجهیزات مکانیکی، هنر و کلکسیون و مجموعه‌های هنری، لوازم ورزشی، خانه و باغ عرضه می‌شوند. در این میان آنچه خرید از ایبای (ebay خرید از) را جذاب و متمایز می‌کند، خرید محصولات برندهای معروف و با کیفیت موجود در دنیا است که با قیمت‌های پائین در این سایت عرضه می‌شود.

آدرس سایت خرید از ebay چیست؟

این سایت در ابتدا با نام آکشن وب (Auction Web) فعالیت خود را آغاز کرد و بنابر گفته‌های موجود، آغاز کار آن با فروش یک دستگاه لیزر شکسته توسط خود پیر امیدیار در این سایت بود. بعد از گذشت دو سال از فعالیت پیر امیدیار تصمیم به تغییر نام سایت به echobay.com داشت که با توجه به موجود بودن این دامنه در اینترنت به نام شرکتی دیگر، آن را کوتاه کرد و از آن زمان نام ebay بر روی این سایت قرار گرفت. سایت ebay را می‌توانید از طریق جستجوی آدرس ebay.com در گوگل پیدا کنید و از محصولات موجود در آن دیدن کنید.

خرید ebay

آیا امکان دریافت سفارش از ebay در ایران وجود دارد؟

یکی از محدودیت‌های ebay خرید از آن از داخل ایران، پرداخت هزینه کالا و ارسال کالا به کشور ایران است. خرید از سایت‌های خارجی نیازمند پرداخت ارزی توسط کارت‌های اعتباری بین‌المللی است و این امر به آسانی برای ایرانیان قابل انجام نیست. به همین ترتیب ارسال کالا از سایت eBay به ایران انجام نمی‌شود و برای اینکه کالای خود را دریافت کنید، باید هنگام خرید ebay آدرس یکی از دوستان و اقوام خود را در خارج از ایران برای دریافت محصول اعلام کنید. سایت eBay محصول خریداری‌شده شما را به این آدرس تحویل می‌دهد و سپس آن‌ها می‌توانند ارسال کالا را برای شما انجام دهند. در بخش خدمات خرید از سایت های خارجی در کافه ارز شما می‌توانید کالای مورد نظر خود را به راحتی خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: فروش در سایت ebay

چگونه از ebay خرید کنیم؟

در ابتدا برای اینکه بتوانید در ایبی خرید و فروش کنید، باید به ثبت‌نام در این سایت اقدام کنید. به این ترتیب که در صفحه اصلی سایت به آدرس ebay.com بر روی گزینه register کلیک کنید و اطلاعاتی که از شما خواسته شده‌است شامل ایمیل، رمز عبور، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید. نحوه پرداخت را از بین گزینه‌های موجود در این قسمت انتخاب کنید، یکی نحوه پرداخت هزینه کالای خریداری شده به فروشندگان و دیگری برای دریافت هزینه کالای فروخته شده به خریداران است. با انجام این مراحل ثبت‌نام شما به اتمام می‌رسد و می‌توانید کالای موردنظر خود را در بین کالاهای موجود پیدا و خریداری کنید، یا اینکه کالای نو یا دست دوم خود را به فروش برسانید. محصولات موجود بر روی سایت را می‌توانید در دسته‌بندی‌های موجود در سایت مشاهده کنید و یا در قسمت جستجوی سایت به آن برسید.

مراحل خرید از سایت ebay

قبل از خرید در هر سایت یا آنلاین شاپ باید در آن ثبت‌نام کنید. برای خرید از ایبی (خرید ebay) پس ابتدا در سایت ebay ثبت‌نام کنید. ابتدا وارد سایت به آدرس ebay.com شده و در بالای صفحه بر روی گزینه Register مانند عکس زیر کلیک کنید.

خرید از ایبای

شما به چند روش می‌توانید در وب‌سایت ای بی ثبت‌نام کنید: با اکانت گوگل، اکانت فیسبوک و یا اکانت اپل. اگر هیچ یک از این موارد را ندارید، باید نام و نام خانوادگی، آدرس ایمیل و یک رمز عبور را ثبت کنید و سپس گزینه Create Account را بزنید.

خرید ازebay

پس از انتخاب کالای مورد نظر خود، آن را به سبد خرید انتقال دهید.

خرید از ای بی

پس اتمام انجام تمامی مراحل برای خرید از ایبی ، حالا باید آدرس و محل سکونت جهت تحویل کالا (که باید حتما آدرس یک دوست یا آشنای شما در یک کشور خارجی باشد) را ثبت کنید.

خرید کالا از ebay

پس از افزودن تمامی محصولاتی که قصد خرید آن‌ها را دارید، گزینه Checkout را انتخاب کنید.خرید از eBay

در مرحله بعد باید اطلاعات مربوط به حساب پی پال یا کارت اعتباری خود را وارد کنید. توجه داشته باشید که برخی محصولات امکات پرداخت با کارت اعتباری همچون ویزا کارت یا مستر کارت را ندارند.

خرید از سایت eBay در ایران

در صورت نیاز به کارت اعتباری بین‌المللی برای خرید از eBay ، می‌توانید از خدمات خرید از سایت های خارجی کافه ارز بدون داشتن کارت اعتباری بین‌المللی خرید از ایبی را به کافه ارز بسپارید.

بیشتر بخوانید: خرید از علی اکسپرس

خرید از ebay با لینک به چه معنا است؟

پس از ایجاد حساب کاربری در سایت ایبی و پیدا کردن محصول موردنظر، لازم است تا محصول خود را به کافه ارز اعلام کنید، این کار با کپی لینک خرید محصول در ایبی انجام می‌شود. به این ترتیب در صورتی که در کافه ارز حساب کاربری دارید وارد پنل کاربری خود شوید و ثبت سفارش جدید را انتخاب کنید. از میان خدمات مختلف، خرید از سایت های خارجی را انتخاب کنید. سپس گزینه خرید از ایبی را انتخاب کنید. با وارد کردن لینک کپی شده در کادر لینک خرید در این صفحه، مبلغ و نوع ارز (دلار، یورو یا پوند) سفارش خود را تکمیل و پرداخت آن را انجام دهید. کارشناسان کافه ارز در کوتاه‌ترین زمان ممکن این پرداخت را برای شما انجام خواهند داد.

آموزش خرید از ebay در ایران

نحوه خرید از ebay (خرید کالا از ebay) شامل مراحل ثبت‌نام در سایت ایبی و پیدا کردن محصول موردنظر، کار پیچیده‌ای نیست. شما با استفاده از خدمات خرید از سایت‌های خارجی در کافه ارز می‌توانید به راحتی کالای خود را خریداری کنید. تنها چند نکته را باید در هنگام خرید محصولات رعایت کنید، یکی از آن‌ها توجه به اطلاعات کالای موردنظر مانند رنگ، سایز و سایر موارد است. مورد بعدی توجه به نو یا دست دوم بودن محصول است. برای اطمینان از کیفیت محصول هم می‌توانید از نظرات مشتریانی که این محصول را قبلا خریداری کرده‌اند در سایت استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: کسب درآمد از eBay

سخن آخر

خرید از ایبی که یکی از بزرگ‌ترین و موفق‌ترین بازارهای آنلاین جهان با بهره‌گیری از برترین برندها و داشتن قیمت پائین است، به دلیل محدودیت‌های موجود برای ایرانیان امکانپذیر نیست. یکی از مشکلات در خرید از ایبی نحوه پرداخت هزینه کالا از طریق حساب بین‌المللی پی پال است که داشتن این حساب برای ایرانیان مقدور نیست. با این وجود در صورتی که شخصی در ایران این حساب را داشته‌ باشد، باز هم ارسال کالا به ایران توسط این سایت انجام نمی‌شود و شما برای دریافت کالای خود باید آدرس اقوام و آشنایان خود در خارج را از کشور را برای دریافت کالای خود اعلام کنید.

اما با وجود تمام این مشکلات و محدودیت‌ها برای خرید از ایبی، کافه ارز با اضافه کردن خدمات خرید از سایت های خارجی در خدمات پرداخت بین‌المللی خود امکان خرید از سایت eBay را برای ایرانیان فراهم کرده‌است. شما می‌توانید پس از تکمیل اطلاعات و ثبت‌نام در سایت کافه ارز وارد پنل کاربری خود شوید و با وارد کردن اطلاعات خواسته‌شده و لینک خرید کالای موردنظر خود، به راحتی اقدام به خرید از سایت ایبی و سایر سایت‌های خارجی مانند آمازون، ترندیول، زارا و برشکا کنید.

4.5/5 - (19 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاه ها(1)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *