وبلاگ

/

/

معرفی کامل انواع حساب پی پال و خدمات آن ها

معرفی کامل انواع حساب پی پال و خدمات آن ها

۲۴ آبان ۱۴۰۰

احتمالا با سیستم پرداخت های الکترونیکی و پرداخت ارزی همچون سیستم پی پال (PayPal) آشنا هستید یا حداقل نام آن را شنیده‌اید. پی پال خدمات و کاربردهای زیادی دارد که شاید با آن‌ها آشنایی نداشته باشید. در این مقاله می‌خواهیم به انواع حساب پی پال و سایر خدماتی که این سیستم پرداخت ارزی ارائه می‌دهد و همچین اطلاعات مهم مثل میزان کارمزدها در پی پال بپردازیم. این اطلاعات تصویر بسیار شفاف‌تری از خدمات پی پال ارائه می‌دهد.

انواع حساب پی پال

پیش از این با تاریخچه پی پال و همچنین با مزایا و معایب پی پال آشنا شدیم. در حال حاضر پی پال یکی بهترین درگاه‌های پرداخت سال 2024 نیز محسوب می‌شود. به طور کلی برای استفاده از پی پال باید یک حساب کاربری در آن ایجاد کنید. در حال حاضر، این کمپانی فقط دو نوع افتتاح حساب پی پال ارائه می‌دهد. حساب‌های قبلی مانند پریمیر (Premier) و دانشجویی دیگر قابل استفاده نیستند.

افتتاح حساب پی پال

حساب های شخصی پی پال

حساب شخصی یا حساب پرسونال پی پال (Personal) یکی از انواع حساب پی پال است. ساخت حساب پرسونال پی پال برای کسی است که از پی پال برای خرید یا ارسال پول به دوستان خود استفاده می‌کند. مثلا می‌توانید پول شامی که دیشب دوست شما به جای شما پرداخت کرد را برای او ارسال کرده یا خریدهای آنلاین انجام دهید.

پی پال کش و پی پال کش پلاس

اگر حساب شخصی پی پال دارید و در آمریکا ساکن هستید و می‌خواهید موجودی خود را نگه دارید، پی پال از شما می‌خواهد تا از سرویسی به نام «حساب موجودی» (Balance Account) – که می‌تواند پی پال کش (PayPal Cash) یا پی پال کش پلاس (PayPal Cash Plus) باشد استفاده کنید. بدون داشتن یکی از این حساب‌ها، باز هم می‌توانید پول ارسال کرده یا دریافت کنید، پرداخت انجام دهید و قبوض را پرداخت کنید.

اما برای نگه داشتن پول در حساب پی پال ، به یکی از این دو گزینه از حساب‌های موجودی نیاز خواهید داشت. حساب موجودی به حساب فعلی پی پال شما متصل می‌شود بنابراین یک حساب مجزا نیست. می‌توانید وقتی در حساب پی پال خود پول دریافت کردید، برای یک حساب پی پال کش ثبت‌نام کنید. وقتی روی Accept Money در تراکنش کلیک کنید، می‌توانید یکی از دو گزینه انتقال به حساب بانکی یا نگه داشتن در پی پال را انتخاب کنید. اگر گزینه دوم را انتخاب کنید، باید یک حساب پی پال کش ایجاد کنید. همچنین، برای کسب اطلاعات کامل در مورد تفاوت‌های حساب بیزینسی و حساب عادی در پی‌پال، به وبلاگ کافه ارز سر بزنید. در مقاله ما با عنوان “تفاوت حساب بیزینسی و شخصی پی‌پال“، این تفاوت‌ها را به صورت جامع برای شما توضیح داده‌ایم.

انواع حساب های پی پال

پی پال کش علاوه بر نگه داشتن موجودی به شما امکان ارسال پول با استفاده از آن موجودی را می‌دهد. همچنین می‌توانید از آن برای Google Pay و Sumsung Pay استفاده کرده و همچنین ارز موجودی خود را تبدیل کنید. گزینه جایگزین پی پال کش، حساب پی پال کش پلاس است. این حساب به شما امکان انجام تمام کارهای پی پال کش و همچنین استفاده از کارت بدهی پی پال برای خرید در فروشگاه‌ها، انجام واریز مستقیم به حساب و حتی قرار دادن چک‌ها در انواع حساب پی پال را می‌دهد. شما می‌توانید با دریافت مسترکارت پی پال کش، ایجاد واریز مستقیم یا هدف‌گذاری در پی پال، حساب پی پال کش پلاس ایجاد کنید. همچنین، به اطلاعات شما اهمیت ویژه‌ای می‌دهیم و در مقاله “اکانت پی پال کرک شده” به شیوه‌هایی که می‌توانید از فعالیت‌های مخرب هکرها در حساب پی‌پال جلوگیری کنید، پرداخته‌ایم. برای دسترسی به این مطلب، به وبلاگ ما سر بزنید و آن را مطالعه فرمایید.

حساب های تجاری پی پال

حساب تجاری پی پال

نوع دیگر از انواع حساب پی پال حساب تجاری یا بیزنس پی پال است. اگر شما به عنوان یک کمپانی یا سایر گروه‌های شغلی از پی پال استفاده می‌کنید، باید یک حساب تجاری ایجاد کنید. این حساب به شما اجازه می‌دهد تحت نام کمپانی خود فعالیت کنید، پرداخت‌ها را دریافت کنید، به کارمندان خود دسترسی محدود به حساب خود را بدهید و از محصولات و خدمات پی پال که مخصوص کسب‌و‌کارها هستند استفاده کنید.

اعتبارسنجی حساب های پی پال

برای ایجاد انواع حساب PayPal نیازی به ارائه اطلاعات زیادی ندارید؛ فقط نام، آدرس، شماره تلفن و آدرس ایمیل شما نیاز است. البته باید یک روش پرداخت (حساب بانکی، کارت اعتباری یا کارت بدهی) برای ارسال پول مشخص کنید و اگر می‌خواهید موجودی حساب پی پال خود را برداشت کنید، باید حساب بانکی خود را به حساب پی پال خود متصل کنید.
همچنین، اگر قصد خرید شماره مجازی را دارید، می‌توانید به صفحه شماره مجازی برای پی پال مراجعه کرده و اطلاعات کامل را کسب نمایید.

تایید حساب های پی پال

البته برای این‌که نشان دهید یک کاربر قانونی هستید، باید حساب پی پال خود را تایید کنید. این نشان می‌دهد که شما همان کسی هستید که می‌گویید و این اعتماد را در کسانی که با شما کسب و کار انجام می‌دهند، افزایش می‌دهد. برای تایید حساب پی پال ، باید یا حساب بانکی خود را اضافه و تایید کنید یا برای یکی از محصولات اعتباری پی پال واجد شرایط باشید. تایید حساب بانکی یا شامل وارد شدن به حساب با اطلاعات حساب بانکی است یا تایید دو واریزی کوچک که پی پال به حساب شما انجام می‌دهد. پس از این کار، محدودیت برداشت از حساب پی پال شما برداشته می‌شود. همچنین، اگر علاقه‌مند هستید درباره حساب اجاره ای پی پال بدانید به مقاله حساب پی‌پال اجاره‌ای در وبلاگ کافه ارز سر بزنید.

تبدیل پی پال به ریال

کارمزدها در پی پال

ایجاد انواع حساب پی پال مستلزم پرداخت هیچ هزینه‌ای نیست. در زیر، موقعیت‌هایی که پی پال از شما هزینه دریافت می‌کند، آورده شده است:

– وقتی پولی را از فروش چیزی به دست می‌آورید مثل فروش چیزی در eBay.

– وقتی پولی را به بیرون از کشور خود ارسال کرده یا پولی از خارج از کشور دریافت می‌کنید.

– وقتی با استفاده از یک کارت اعتباری یا کارت بدهی، برای دوستان خود پول می‌فرستید.

– وقتی با استفاده از کارت بدهی، پول را از حساب پی پال خود به حساب بانکی خود منتقل می‌کنید.

اگر موجودی حساب پی پال خود را به حساب بانکی خود انتقال دهید هیچ کارمزدی نخواهد داشت. همچنین وقتی با استفاده از حساب بانکی خود برای کسی پول ارسال می‌کنید یا از حساب بانکی کسی پول دریافت می‌کنید مشمول پرداخت کارمزد نخواهید بود. در آمریکا، برای تراکنش‌های ارسال پول با استفاده از کارت یا زمانی که در حساب تجاری خود پول دریافت می‌کنید، هزینه کارمزد ۲.۹ درصد به علاوه ۳۰ سنت است. برای تراکنش‌های بین‌المللی باید کارمزد بیشتری پرداخت کنید که شامل هزینه تبدیل ارزها می‌شود. اگر برای شما سوال ایجاد شده که آیا افراد زیر 18 سال می‌توانند از حساب پی پال استفاده کنند یا خیر؟ پیشنهاد می‌شود که مطلب حساب پی پال برای زیر 18 سال به صورت کامل مطالعه کنید.

کارت های پی پال

از آنجایی که پی پال یک سرویس مالی است، چند کارت مختلف ارائه می‌دهد که ممکن است شما به عنوان صاحب یکی از انواع حساب پی پال واجد شرایط دریافت آن‌ها باشید. در ادامه هر یک از این کارت‌ها به صورت خلاصه معرفی می‌شوند.

مسترکارت پی پال کش بک (Cashback)

با داشتن این کارت، بابت هر خرید با پی پال که انجام می‌دهید بدون استثنا دو درصد از مبلغ خرید به شما بازخواهد گشت. شما می‌توانید هر زمان که خواستید این مبلغ را به حساب پی پال PAYPAL خود منتقل کنید. این کارت هیچ هزینه سالانه‌ای ندارد که اگر خواهان تخفیف ۲ درصدی بی قید و شرط هستید، این کارت گزینه بسیار جذابی است.

مسترکارت پی پال اکسترا

این کارت بر خلاف کش بک، روی سیستم امتیازگیری کار می‌کند. شما با روش‌های زیر امتیاز کسب می‌کنید:

– ۳ امتیاز به ازای هر دلاری که صرف سوخت و رستوران شده باشد.

– ۲ امتیاز بابت هر دلاری که صرف خرید در پی پال و eBay شده باشد.

– ۱ امتیاز بابت هر دلاری که صرف هر مورد دیگری شده باشد.

وقتی به اندازه کافی امتیاز جمع کردید، می‌توانید آن‌ها را به گیفت کارت ، کالا، برگشت پول یا حتی ووچر سفر تبدیل کنید. همچنین هیچ هزینه سالانه‌ای هم وجود نخواهد داشت؛ بنابراین اگر خواهان انعطاف‌پذیری بیشتر در پاداش‌ها هستید، این گزینه برای شما مناسب خواهد بود.

مسترکارت پی پال کش (Cash)

مستر کارت پی پال کش

مستر کارت پی پال کش یک کارت اعتباری نیست بلکه یک کارت بدهی محسوب می‌شود. این کارت به شما اجازه می‌دهد موجودی هر یک از انواع حساب PayPal خود را هر جایی که مسترکارت پذیرفته شده باشد، خرج کنید. این کارت هزینه ماهانه یا مسدود کردن حداقل موجودی ندارد و نیاز به چک اعتباری نیست. ثبت نام این کارت، حساب پی پال کش پلاس را به حساب پی پال شما متصل می‌کند.

مسترکارت Prepaid پی پال

این یک کارت اعتباری یا بدهی نیست. بلکه شما با روش واریز مستقیم یا با انتقال موجودی حساب پی پال خود، به این کارت پول واریز می‌کنید. مانند کارت‌های عابر بانک در داخل ایران که برای استفاده از آن‌ها حتما باید از قبل به حساب متصل به کارت‌ها پول واریز کرده باشید.

سایر خدمات پی پال

همان‌طور که مشاهده کردید انواع حساب پی پال و انواع کارت های پی پال معرفی شدند. اما هنوز خدمات پی پال به طور کامل تمام نشده است. در ادامه به معرفی بقیه خدمات پی پال می‌‌پردازیم. اگر می‌خواهید از بهترین زمان افتتاح پی پال مطلع شوید، ما مطلبی را مربوط به همین موضوع منتشر کرده‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر، حتماً این مقاله را مطالعه کنید.

۱. سرویس Pay in 4

این سرویس دقیقا همان کاری که از نام آن پیدا است انجام می‌دهد. با استفاده از این سرویس می‌توانید هزینه خریدهایی که با پی پال انجام داده‌اید را در ۴ مرحله پرداخت کنید. یعنی می‌توانید هر دو هفته یک بار، بدون هیچ سود اضافی یا امتیاز منفی برای اعتبار خود، مبلغی از خرید خود را پرداخت کنید. برای استفاده از این سرویس، هنگام پرداخت با پی پال فقط کافی است گزینه Pay in 4 در بخش Pay Later را انتخاب کنید.

۲. پی پال کردیت

نام این سرویس قبلا Bill Me Later بود. پی پال کردیت به شما اجازه می‌دهد اعتبارات قابل استفاده برای پرداخت هزینه خریدهای خود در طی زمان، ایجاد کنید. برای خریدهای ۹۹ دلار و بالاتر، تا زمانی که طی ۶ ماه پرداخت شوند، هیچ سودی به آن تعلق نخواهد گرفت. لازم است که به صورت جداگانه برای پی پال کردیت ثبت نام کرده و سپس آن را به حساب پی پال خود متصل کنید تا همه چیز به صورت هم‌زمان مدیریت شوند.

۳. مانی پولز (Money Pools)

مانی پولز به شما امکان ایجاد صفحه‌ای را می‌دهد که مردم می‌توانند در آن برای انجام یک هدف مشترک، پول واریز کنند. برای مثال ممکن است بخواهید برای مهمانی تولد دوست خود یا برای کمک به هزینه‌های اسباب‌کشی یک نفر پول جمغ کنید. هر کسی با انواع حساب پی پال می‌تواند یک Pool ایجاد کند.

حال که با انواع خدمات کمپانی پی پال آشنا شده‌اید و در صورت ایجاد هر یک انواع حساب پی پال می‌توانید بیشترین استفاده را از آن‌ها ببرید. پی پال همچنین سرویس Venmo را ارائه می‌دهد که تمرکز آن بر پرداخت‌های موبایلی است. با استفاده از خدمات افتتاح حساب پی پال کافه ارز ، شما تنها با چند گام ساده می توانید یک حساب بین‌المللی داشته باشید. همچنین شما می‌توانید بدون داشتن حساب پیپال با استفاده از خدمات خرید با پی پال کافه ارز ، خریدهای آنلاین خود را انجام دهید. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره حرفه‌ای در خصوص افتتاح حساب پی پل می‌توانید با کارشناسان کافه ارز تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *