وبلاگ

/

/

آشنایی با انواع معاملات در صرافی کوکوین

آشنایی با انواع معاملات در صرافی کوکوین

۲۹ اسفند ۱۴۰۱

انواع معاملات در کوکوین: پیشرفت حوزه پرداخت ارزی و معاملات ارزهای دیجیتال نیاز کاربران به صرافی‌های آنلاین را بیش از پیش افزایش داده است. یکی از صرافی‌های معتبر در بازار کریپتوکارنسی، صرافی کوکوین (Kucoin) است که امکانات بسیار زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. آشنایی با انواع معاملات کوکوین پیش از شروع به کار در این صرافی جزو موارد بسیار ضروری برای تریدرها و معامله‌گران رمز ارزها است. صرافی کوکوین (KuCoin) یکی از بزرگ ترین صرافی های خرید و فروش ارز دیجیتال است که پس از محدود شدن فعالیت در صرافی بایننس برای ایرانیان به سرعت به محبوبیت رسید. این صرافی همچنین با ارائه ویژگی‌های معاملاتی متنوع و امکان انجام انواع معاملات همچون معاملات اسپات، معاملات مارجین و معاملات فیوچرز محبوبیت زیادی در جهان به دست آورده است. امروز قصد داریم، انواع معاملات در صرافی Kucoin را معرفی کرده و اصطلاحات مربوط به هرکدام را مورد بررسی قرار دهیم، پس اگر می‌خواهید با خیال راحت به ترید در کوکوین بپردازید، بهتر است تا انتهای این مطلب را مطالعه کنید.

صرافی کوکوین چیست؟

صرافی کوکوین یکی از معتبرترین پلتفرم‌های معاملاتی در دنیا به شمار می‌رود که از طریق وب و اپلیکیشن موبایل در دسترس معامله‌گران قرار دارد. صرافی Kucoin دارای بیش از 6 میلیون کاربر فعال است که برای یک صرافی آنلاین رقم بسیار قابل توجهی است و از این طریق می‌توان به کیفیت خدمات رسانی این پلتفرم پی برد. از دیگر مزایای این صرافی می‌توان به ارز دیجیتال بومی به نام ksc اشاره کرد که امکان دریافت تخفیف در کارمزد معاملات را برای معامله‌گران فراهم می‌آورد. کوکوین هم در کامپیوتر و هم در موبایل به خوبی اجرا می‌شود، بنابراین ویژگی ریسپانسیو بودن نیز دارد. در حقیقت، فرقی ندارد که با کامپیوتر یا موبایل وارد پلتفرم شوید، در هر صورت رابط کاربری ساده آن باعث می‌شود که به سادگی معاملات خود را انجام دهید.

از دیگر قابلیت‌های صرافی کوکوین باید به چارت‌های پیشرفته موجود در آن اشاره کرد. با کمک‌های چارت‌های تحلیلی پیشرفته می‌توانید اطلاعات کاملی از رمزارزهای گوناگون بدست آورید. علاوه بر این، می‌توانید با استفاده از ابزارهای مختلف میزان سود و ضرر خود در معاملات را بدست آورید. به طور کلی، پنل کاربری این صرافی بسیار پیشرفته است که به کمک آن می‌توانید سود بیشتری در معاملات خود بدست آورید. امنیت صارفی کوکوین هم مزید بر علت محبوبیت بیش از حد آن است. رضایت بیش از 6 میلیون کاربر و پشتیبانی شبانه‌روزی نشان‌دهنده امن بودن این پلتفرم معاملاتی است. تیم فنی و پشتیبانی این صرافی به صورت 24 ساعت در تلاش هستند که در برابر حملات و مشکلات از کاربران محافظت کنند.

بیشتر بحوانید : آموزش نحوه ثبت نام در صرافی کوکوین

۱. معاملات اسپات (Spot)

معاملات اسپات کوکوین یکی از ساده‌ترین و پرکاربردترین انواع معاملات و از بهترین روش‌های ثبت سفارش و خرید و فروش در صرافی کوکوین است. برای استفاده از این معاملات نیازی به احراز هویت در کوکوین ندارید و فقط با ثبت نام در این سایت می‌توانید وارد معاملات اسپات شوید. در معاملات اسپات با ۴ روش معاملاتی روبرو خواهید شد:

انواع معامله در صرافی ارزهای دیجیتال کوکوین

بیشتر بخوانید: معرفی صرافی BingX
  • لیمیت (Limit)

در این معاملات می‌توانید برای خود حداقل و حداکثر مشخص کنید؛ برای مثال در مقدار مشخص x به میزان مشخصی که شما تعیین می‌کنید، خریداری کند و در مقدار مشخص شده Y به میزان مشخصی که شما می‌خواهید به فروش برساند.

  • استاپ لیمیت (Stop Limit)

ثبت سفارش استاپ لیمیت مشابه با سفارش Limit است، تنها از ضرر و زیان احتمالی معامله جلوگیری می‌کند.

  • مارکت (Market)

برای انجام این روش از انواع معاملات کوکوین ابتدا باید موجودی خود را از حساب اصلی به حساب تریدینگ اکانت منتقل کنید و با استفاده از قیمت‌های حال حاضر بازار اقدام به خرید و فروش کنید (یعنی خرید و فروش ارز با قیمت فعلی بازار).

  • استاپ مارکت (Stop Market)

در این قسمت به جای این‌که کاربر محدوده قیمت را مشخص کند، قیمت به صورت خودکار بر روی بهترین قیمت بازار قرار گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: صرافی OTC چیست و چه مزایایی دارد ؟

۲. انواع معاملات کوکوین؛ معاملات مارجین

این روش از انواع معاملات کوکوین فرصت مناسبی را برای به دست آوردن سود از طریق نوسانات قیمت، برای کاربران فراهم می‌کنند. این معاملات ریسک بسیار بالایی دارند، به همین دلیل به مبتدیان پیشنهاد نمی‌شود و بهتر است مبتدیان درباره این معاملات اطلاعات زیادی کسب کنند تا گرفتار ضرر نشوند.

ویژگی مهم معاملات مارجین وامی است که از طرف صرافی کوکوین در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. اما لازم است بدانید که برای استفاده از این وام باید احراز هویت (kyc) خود را در صرافی کوکوین به صورت کامل انجام دهید.
برای گرفتن این وام از کوکوین حتما باید در صرافی ارز داشته باشید اما معاملات مارجین از تمامی ارزها پشتیبانی نمی‌کند. برای گرفتن وام باید مقداری از ارز خود را به حساب مارجین خود انتقال دهید و معاملات مارجین را شروع کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش کار با صرافی اوپن اوشن

انواع معاملات کوکوین

۳. معاملات فیوچرز (Futures)

فیوچرز یکی دیگر از انواع معاملات کوکوین است. این پلتفرم برای معامله‌گران با تجربه و حرفه ای طراحی شده است و برای مبتدیان توصیه نمی‌شود. در معاملات فیوچرز معامله‌گر باید عملکرد آینده یک رمز ارز را پیش‌بینی کند. در صرافی کوکوین پلتفرمی برای ایجاد یک موقعیت یا همان Position طراحی شده است که توسط آن کاربر می‌تواند سود و گاهی ضرر دریافت کند. معامله فیوچرز که از سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی شده است انواع معاملات اهرمی را به کاربران ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی مدیر عامل صرافی بایننس

با تنظیم اهرم فشار در معاملات فیوچرز شما می‌توانید سود و ضرر خود را چندین برابر کنید. اهرم فشار با سود و زیان معامله‌گران رابطه مستقیمی دارد، به همان اندازه که حد سود شما را افزایش می‌دهد همان انداز باعث ضرر شما خواهدشد. سطح اهرم فشار فیوچرز بستگی به سطح احراز هویت شما در کوکوین دارد و کاربرانی که احراز هویت را به صورت کامل انجام داده باشند می‌توانند به حداکثر میزان Leverage سفارشات فیوچرز دسترسی داشته باشند.

سخن آخر

صرافی کوکوین یکی از بهترین پلتفرم‌های معاملاتی بازار ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود که با رابط کاربری ساده، انواع معاملات اسپات، مارجین و فیوچرز محبوبیت زیادی در بین کاربران پیدا کرده است. علاوه بر این، قابلیت‌هایی نظیر چارت‌های پیشرفته و تعداد 6 میلیون کاربران فعال نیز از دیگر فاکتورهایی است که باعث شده تا Kucoin گزینه اول تردرها تبدیل شود. البته، دسترسی به امکانات صرافی کوکوین در ایران با محدودیت‌ها و مشکلات قابل توجهی روبرور است و در صورت ساخت حساب و فعالیت در آن ممکن است بدون اخطار قبلی حساب شما را مسدود و موجودی آن را به حالت تعلیق درآورند. برای فارغ آمدن بر این کشل بهتر است از صرافی کافه ارز استفاده کنید زیرا تمام ارزهای موجود در کوکوین در کافه ارز نیز لیست شده است و برای انتقال کارمکزد بسیار کمی از شما دریافت خواهد شد.

4.9/5 - (16 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *