وبلاگ

/

/

چطوری از وب‌سایت Upwork درآمد دلاری کسب کنیم؟

چطوری از وب‌سایت Upwork درآمد دلاری کسب کنیم؟

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

کسب درآمد از سایت Upwork: اگر فریلنسر هستید، حتما تا به حال نام سایت Upwork (آپ ورک) را شنیده‌اید، اما آیا به استفاده از این پلتفرم برای کاریابی، استخدام و درآمد دلاری نیز فکر کرده‌اید؟ این روزها با استقبال از روش کار فریلنسرها و محبوبیت این نوع از مشاغل پلتفرم‌های مختلفی برای کاریابی و استخدام افرادی که مسلط به مهارت‌های دورکاری هستند ظاهر شده‌اند، اما بهتر است کمی دوراندیش‌تر بود و به کسب درآمد ارزی و کار برای کارفرمایان خارجی فکر کرد. چنین موردی نه‌تنها باعث افزایش چشمگیر درآمد شما به‌عنوان یک فریلنسر می‌شود، بلکه فرصتی برای معرفی شدن به دیگران و آشنایی با سایر شرکت‌ها و ایجاد فرصت همکاری با آن‌ها و حتی در مواردی، دعوت به کار و اخذ اقامت یک کشور خواهد بود. اما هر چیز راه و رسم خود را دارد؛ اگر قصد دارید به تازگی در سایت آپ ورک ثبت نام کنید، بهتر است ابتدا با راهنمای کسب درآمد فریلنسرها از آپ ورک آشنا شده و پس از آشنایی با پرداخت ارزی سپس اقدام به ساخت رزومه و ارسال درخواست همکاری کنید.

کسب درآمد از سایت Upwork

سایت Upwork (آپ ورک) چیست؟

Upwork یکی از بزرگترین بازارهای آنلاین برای کارفرمایان و فریلنسرها است. در این سایت، کارفرمایان می‌توانند پروژه‌های خود را برای فریلنسرها ارسال کنند و فریلنسرها نیز می‌توانند برای انجام پروژه‌های مختلف، خدمات خود را در این بازار آنلاین ارائه دهند.

با استفاده از Upwork، کارفرمایان می‌توانند به راحتی به فریلنسرهایی با مهارت‌های مختلف دسترسی پیدا کنند و با آن‌ها همکاری کنند. همچنین فریلنسرها نیز می‌توانند به راحتی پروژه‌هایی را که با مهارت‌های خود سازگار هستند، پیدا کنند و به انجام آن‌ها بپردازند. با استفاده از این سایت، کارفرمایان و فریلنسرها می‌توانند به راحتی و با کیفیت بالا به همکاری و مشارکت در پروژه‌های مختلف بپردازند.

Upwork با ارائه خدماتی مطمئن و با کیفیت، به کارفرمایان و فریلنسرها در اجرای پروژه‌های مختلف کمک می‌کند و باعث افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها می‌شود. به کمک Upwork، شما می‌توانید با استفاده از بهترین فریلنسرها، به بهترین نتیجه برسید. همچنین، دیگر سایتی می‌توانید از طریق آن کسب درامد دلاری داشته باشید کسب درامد از Fiverr است که برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله آن در وبلاگ کافه ارز مراجعه کنید و آن را مطالعه کنید.

کاریابی در سایت Upwork (آپ ورک)

به‌ دست آوردن شغل در وب‌‌سایت آپ ورک که یکی از بهترین سایت های فریلنسری است، بسیار آسان است. اما دقت داشته باشید از آنجایی که این وب سایت در میان فریلنسرهای جهان بسیار مشهور و محبوب است، بازار رقابتی شدیدی دارد. در این حالت ممکن برای به‌ دست آوردن شغلی با درآمد بالا دچار مشکل شود، به‌ خصوص اگر تازه کار هستید، مشکل‌تان دو برابر خواهد بود.

یکی از مشکلاتی که در بازار رقابتی سایت Upwork وجود دارد، ماراتن‌ها و مزایده‌های قیمتی است که در این وب‌ سایت انجام می‌شود. برای درک بهتر می‌توانید به این مسئله فکر کنید: زمانی که یک کارفرما در آپ ورک پیشنهاد استخدام با قیمت آزاد فریلنسر مطرح می‌کند، هر فردی می‌تواند قیمت مد نظر خود را براساس کیفیت کارش پیشنهاد دهد. در این مورد بزرگ‌ترین مشکل آن است که همواره یک نفر وجود دارد که قیمتی پایین‌تر پیشنهاد داده و برنده مزایده شود.

با این حال، هدف اصلی شما نباید رقابت در قیمت باشد. برای کاریابی در آپ ورک بهتر است با اعتماد به‌ نفس عمل کنید. شما یک فریلنسر هستید یعنی مدیر، مشاور، راهنما و حتی کارمند خودتان هستید؛ پس استراتژی صحیحی طراحی کرده و مانند یک مدیر رفتار کنید.

کسب درآمد از سایت Upwork

صبوری و به‌ دست آوردن فرصت‌های شغلی

به‌دست آوردن پروژه‌های خوب از سایت Upwork نیاز به زمان دارد. شما باید به صورت روزانه و حتی ساعتی وب‌ سایت را بررسی کرده و به چم و خم بازار کار آپ ورک مسلط شده و با نحوه موفقیت فریلنسرهای برتر آشنا شوید.

کمی صبر کنید؛ همواره پاداش صبر و تلاش، نتیجه‌ای مطلوب است. هرچند هم که گرفتن پروژه زمان ببرد، صبر کنید، در نهایت وقت آن می‌رسد که پروژه‌ای مناسب با سلیقه و مهارت و هزینه مورد نظرتان را پیدا کرده و با کسب درآمد دلاری پاداش خود را دریافت کنید.

مهم‌ترین مواردی که باعث جلب نظر کارفرمایان برای استخدام فریلنسرها می‌شود، میزان مهارت، سابقه و کیفیت کار آن‌ها است.

فریلنسرها می‌توانند گرافیست، مترجم، نویسنده، توسعه‌دهنده، برنامه‌نویس و حتی عکاس و طراح وب باشند؛ بنابراین بهتر است همواره از آخرین ترندها و تکنولوژی‌های روز در زمینه مهارت خود آگاه بوده و با ارتقا سطح دانش خود، شانس بیشتری برای کسب پیشنهاد کارفرما داشته باشید.

کاریابی در سایت Upwork 

آیا کار کردن در آپ ورک ارزش دارد؟

جالب است بدانید بسیاری از کاربران، ابتدا از این پلتفرم به شدت متنفر بوده و کار با آن را دوست نداشتند؛ اما تنها در عرض کمتر از ۴ سال و تغییر استراتژی‌های این گروه، همه‌چیز به نفع آپ ورک عوض شد.

عمده شکایات کاربران از سایت Upwork مربوط به عدم رسیدگی به شکایات، پرداخت هزینه پروژه یا ایرادهای نا به‌ جای کارفرما و غیره بود اما اکنون همه چیز عوض شده است و در پاسخ به سوال مطرح شده باید گفت:

بله کار در Upwork برای یک کارفرمای خارجی معتبر، رزومه‌ای بسیار قوی محسوب می‌شود که حتی در مواردی با ادامه همکاری با یک شرکت یا درآمد بالا می‌توان دعوتنامه و اقامت کاری کشورهای دیگر را دریافت کرد.

بهتر است بدانید اگر یک فریلنسر تازه‌ کار هستید به ارزش کار خود احترام گذاشته و برحسب کیفیت کار خود به‌ صورت عادلانه قیمت مورد نظر را به کارفرما پیشنهاد دهید. دقت داشته باشید هیچ چیز ارزان نیست. بنابراین اگر مدت زمانی طولانی است که در کار تولید محتوا (شغل اغلب فریلنسرها) هستید، هرگز برای کسب درآمد تن به کار با هزینه‌ای بسیار پایین ندهید؛ زیرا علاوه بر کاهش کیفیت و انگیزه کاری باعث اختلال در نرخ کار سایر فریلنسرها خواهید شد. به یاد داشته باشید، هیچ کار با کیفیتی، ارزان نیست.

کاریابی در سایت Upwork 

راهنمای کار با سایت Upwork برای فریلنسرها

برای تبدیل شدن به یک فریلنسر محبوب با درآمد بالا که کارفرمایان زیادی متقاضی کار با او هستند، باید تلاش کنید. از جمله کارهایی که برای کاریابی در سایت آپ ورک می‌توانید انجام دهید عبارتند از:

۱. دستمزدی مناسب و منطقی

بهتر است بدانید تعداد مشتریانی که حاضر باشند برای تولید محتوا یا وبلاگ‌نویسی ۵۰۰ دلار پرداخت کنند، بسیار کم هستند. همچنین در ابتدای کار برای کسب رتبه لازم است چند شغل کم درآمد اما مناسب بگیرید تا بتوانید بازخورد و نظر کارفرمایان را جلب کنید. در آپ ورک اغلب کارفرمایان به‌ دنبال همکاری با فریلنسرهایی که رتبه بالا از سوی سایر کارفرمایان دارند، هستند.

۲. تکمیل پروفایل

مطمئن شوید که پروفایل خود در سایت Upwork را کاملا تکمیل کرده‌اید. زمانی که پروفایل‌تان را تکمیل کنید، وب‌‌سایت به شما نمره ۱۰۰ درصد می‌دهد. این کار کمک می‌کند سریع‌تر در نتایج جستجو دیده شوید. یک ترفند ساده این که هرچه پروفایل شما حرفه‌ای‌تر و کامل‌تر باشد، شانس بیشتری برای جلب نظر کارفرما خواهید داشت.

۳. نمونه کارها

بخش نمونه کارهای Upwork را فراموش نکنید. اگر وب‌سایت معرفی‌نامه که شامل نمونه کارهای شما باشد، دارید حتما آن را در پروفایل آپ ورک خود وارد کنید. این مورد به خصوص برای وبلاگ‌نویسان، مترجمان و نویسندگان مهم است. در غیر این صورت می‌توانید عکس‌هایی از نمونه کار خود را در پروفایل‌تان بارگذاری کنید.

بهتر است بدانید اکثر افراد اهمیتی به مدرک دانشگاهی شما نمی‌دهند، آن‌ها می‌خواهند بدانند فردی که قصد استخدامش را دارد، چه مهارتی داشته و نمونه کارهایش چگونه است.

۴. استفاده هوشمندانه از اعتبار

سایت Upwork برای اعضای عادی محدودیت ارسال درخواست ماهانه دارد. البته افراد می‌تواند از طریق افتتاح حساب پی پال اقدام به خرید اشتراک‌های دیگر کرده و تعداد بیشتری پیشنهاد ماهانه ارسال کنند. بهتر است اگر عضو عادی و فریلنسری تازه‌ کار هستید، از تعداد اولیه پیشنهادات رایگان خود هوشمندانه و فقط برای پروژه‌هایی که مناسب شما هستند استفاده کنید.

 سایت Upwork 

۵. ایجاد روابط جدید با دیگران

آپ‌ ورک پلتفرم مناسبی برای آشنا شدن با سایر فریلنسرها از سراسر جهان، آگاهی از آخرین ترندهای روز در زمینه فریلنسری و همکاری با شرکت‌ها و کارفرمایان مختلف است. این پلتفرم به ایجاد روابط بهتر میان مشتری و کارفرما نیز کمک می‌کند.

۶. تحویل زودتر از موعود

هیچ چیز بهتر از انجام به‌موقع کارها و حتی تحویل زودتر از موعد اتمام پروژه برای کارفرما و فریلنسر شیرین نیست. این کار باعث افزایش اعتبار فریلنسر و بازخورد مثبت کارفرما شده و شما را در یاد او ماندنی می‌کند. به این ترتیب کارفرمایی وفادار خواهید داشت که مشتری دائمی شما بوده و بارها و بارها می‌توانید با او همکاری کنید.

۷. ثبت بازخورد

هرگز ثبت بازخورد از سوی کارفرما را فراموش نکنید. ممکن است کارفرما به‌ دلیل شلوغی یا حجم سنگین کارها ثبت بازخورد همکاری با شما را در سایت Upwork فراموش کند. بهتر است با او تماس گرفته و حتما بخواهید نظرش در مورد همکاری با شما را ثبت کند. ثبت نظر کارفرما در بهبود رتبه شما و جلب نظر سایرین بسیار موثر است.

۸. حداقل یک پروژه در هر ماه

سعی کنید فعالیت خود را در آپ ورک حفظ کنید. حداقل ۱ پروژه در هر ماه بگیرید. با این کار پروفایل شما به صورت خودکار به حالت «پرایوت» یا «خصوصی» تغییر نکرده و همچنان برای کارفرمایان قابل مشاهده است. سعی کنید همواره کار خود را سریع انجام داده و ارتباط خوبی با کارفرما داشته باشید.

۹. پاسخگویی سریع سایت Upwork

در صورتی که از آن دسته فریلنسرهایی هستید که مدام در سفر هستند، همواره در دسترس بودن مشتری و پاسخگویی سریع کاری مشکل خواهد بود. بنابراین بهتر است تجهیزات مورد نیاز خود برای حفظ ارتباط با کارفرما را همواره با خود داشته باشید.

اگر می‌دانید، ممکن است برای مدتی از دسترس خارج باشید، شرایط را از چند روز قبل به کارفرما اطلاع داده و حتما با او تغییرات لازم را هماهنگ کنید.

در دسترس بودن و پاسخگویی سریع یک مزیت و ویژگی خوب برای فریلنسرها محسوب می‌شود که نشان‌دهنده مسئولیت‌پذیری و میزان علاقه فرد به همکاری با کارفرما است. زمانی که قصد سفر طولانی‌مدت دارید، بهتر است پروفایل سایت Upwork خود را برای مدتی (تا زمان بازگشت) غیرفعال کنید.

درآمد ارزی از سایت Upwork

۱۰. اصلاح غلط‌های نگارشی

اگر قصد کار برای یک شرکت یا کارفرمای خارجی را دارید، بهتر است زبان انگلیسی خود را بهبود بخشیده و میزان غلط‌های نگارشی و کیفیت نگارش خود را بالا ببرید. این کار نشان‌دهنده حرفه‌ای بودن و تسلط شما بر روابط حرفه‌ای است.

۱۱. آزمون آپ ورک

همان‌طور که پیش از این نیز اشاره شد، کارفرمایان در سایت Upwork با ثبت نظر باعث افزایش یا کاهش نمره و امتیاز فریلنسر می‌شوند. در صورتی که کارفرما فیلتر جستجوی خود را بر حسب بهترین نمره و امتیاز تنظیم کرده باشد؛ هرچه نمره بالاتری داشته باشید، سریع‌تر در صفحه نتایج جستجو نمایش داده می‌شوید. در صورتی که وقت اضافی دارید می‌توانید برای افزایش نمره خود از آزمون‌های مهارتی آپ ورک استفاده کنید.

۱۲. تناسب درخواست و پیشنهاد

مطمئن شوید پیشنهاد و رزومه‌ای که در آپ ورک برای کارفرما ارسال می‌کنید، حتما با شرایط ذکر شده در آگهی استخدام همخوانی داشته باشد. بهتر است از نمونه پیشنهادهای عمومی و روتین موجود در اینترنت استفاده نکنید. کمی خلاق باشید؛ از کتاب مورد علاقه یا فیلمی که دوست دارید نیز می‌توانید الهام گرفته و پیشنهادی خلاقانه برای کارفرما ارسال کنید.

چرا باید در آپ ورک کار کرد؟

کسب درآمد دلاری، روابط بین‌المللی، همکاری با کارفرمایان خارجی، شناخته شدن و احتمال اخذ اقامت یا استخدام در کشورهای دیگر همگی از دلایل محبوبیت سایت Upwork است.

سبک کار فریلنسرها برای بسیاری از افراد بسیار جذاب است اما این نوع شغل نیز سختی‌های خود را دارد. پیش از این نیز اشاره کردیم، یکی از مهم‌ترین مواردی که فریلنسرها باید به آن‌ دقت داشته باشند «همراه بودن با تکنولوژی و مهارت روز» است. بنابراین هرچه بیشتر در این زمینه فعال بوده و کیفیت کارتان را بهبود ببخشید شانس بیشتری برای کاریابی در یکی از بهترین وب‌سایت‌های دنیا را خواهید داشت.

درامد بیشتر با Upwork

نتیجه گیری:

کسب درآمد از طریق سایت آپ ورک امکان پذیر است. Upwork یک بازار آنلاین برای کارفرمایان و فریلنسرهاست که به شما اجازه می دهد برای پروژه هایی که با مهارت های شما سازگار هستند، پیشنهاد بدهید. با ثبت نام در Upwork، می توانید پروفایل فریلنسر خود را ایجاد کنید، نمونه کارها و تجربیات خود را ارائه دهید و به دنبال پروژه هایی باشید که با رزومه و مهارت های شما مطابقت دارند. در صورتی که برای پروژه انتخاب شوید، با کارفرمای خود در مورد جزئیات پروژه و هزینه صحبت می کنید و پس از اتمام پروژه، پرداخت را دریافت می کنید. البته برای کسب موفقیت در Upwork، بهتر است به بهبود مهارت های خود، ایجاد روابط موثر با کارفرمایان و تعامل خوب با جامعه فریلنسرهای آپ ورک توجه کنید.

اگر قصد دارید کار خود را با این سایت شروع کنید، می‌توانید درآمدهای ارزی خود را با استفاده از خدمات نقد درآمد ارزی در وب‌سایت کافه ارز، به ریال تبدیل کنید. همچنین می‌توانید اشتراک ویژه سایت آپ ورک را برای دریافت پیشنهادهای کاری بیشتر را خریداری کنید.

4.4/5 - (7 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاه ها(2)
  1. حورا ریاضی گفت:

    سلام
    اطلاعات خوب ومفيد بود اما برام سوال هست که چگونه از ایران بخوایم از ا اپ ورک استفاده کنیم با وجود محدودیت فعالیت در ایران؟ واینکه چگونه بخواهیم در امد که کسب میکنیم ازش به دست بیارییم؟

    1. مهران رباطی گفت:

      درود بر شما. برای آشنایی بیشتر با شماره 02191014920 با کارشناسان مجموعه کافه ارز تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *