cr-icon

پالیگان - متیکPolygon (MATIC)

8.62%
46,038

نمودار قیمت نمودار قیمت لحظه ای در بازار جهانی

در حال بارگذاری، صبر کنید

خرید و فروش پالیگان - متیک با شبکه های BSC,MATIC,BNB,ETHدر کافه ارز امکان پذیر است و انتقال ارز به صورت آنی (اتوماتیک) انجام می شود.

 تومان تومان

پالیگان - متیک چیست ؟

ارز دیجیتال پالی‌گان (ماتیک) با نام لاتین Polygon و علامت انحصاری MATIC یک ارز دیجیتال است که در تاریخ 1398-02-08 لانچ شده و آخرین بار در تاریخ 1403-02-01 به روز رسانی شده است . این ارز ر رتبه 17 بازار قرار دارد و ارزش کل بازار آن حدود 6,708,042,451 است. هر واحد پالی‌گان (ماتیک) در این لحظه با قیمت 0.6785 دلار و با احتساب نرخ تتر 66890 تومان مبلغ ریالی آن معادل 46,037 تومان می باشد. حجم معاملات روزانه پالی‌گان (ماتیک) میزان 384,306,502 است. قیمت پالی‌گان (ماتیک) در 7روز اخیر % -9.88 و در ۲۴ ساعت اخیر % 8.62 و در 1 ساعت اخیر % 0.81 تغییر کرده است.

اطلاعات بازار

ارزش بازار پالیگان - متیک

6,708,042,451

تغییرات ۱ ساعته

0.81%

تغییرات ۲۴ ساعته

8.62%

تغییرات ۷ روزه

-9.88%

ارزهای ترند بازار

نمایش همه

معرفی پالیگان - متیکهر آنچه که درباره پالیگان - متیک باید بدانید

خرید ماتیک (پالیگان‌)

پالیگان (Polygon) که در ابتدا با نام ماتیک (Matic Network) شناخته می‌شد، یکی از پروژه‌های منحصربفرد و روبه رشد دنیای کریپتوکارنسی به شمار می‌رود که امکان اتصال شبکه‌های مختلف به یکدیگر را میسر می‌سازد. اگرچه پرداخت خارجی از طریق خرید و فروش ارزهای دیجیتال امکان‌پذیر است اما عدم شناخت برخی کاربران با این حوزه، باعث شده است که مورد استقبال کم‌تری قرار بگیرد. ماتیک ارز دیجیتال شبکه پالیگان با نام اختصاری MATIC و معروف به ماتیک کوین در بازار ارزهای دیجیتال معامله می‌شود. پالیگان یا اینترنت بلاکچین اتریوم، در سال 2017 توسط دو برنامه‌نویس هندوستانی راه‌اندازی شد که در ادامه آن را مورد بررسی قرار داده و ویژگی‌های آن را نیز با یکدیگر مرور خواهیم کرد؛ تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

پالیگان چیست؟

پلتفرم پالیگان، با تکیه بر بلاکچین اتریوم کار می‌کند و پروژه‌های مبتنی بر شبکه اتریوم را به یکدیگر متصل می‌کند. استفاده از شبکه پالیگان، انعطاف‌پذیری، مقیاس‌پذیری و خودمختاری یک پروژه بلاکچینی را افزایش می‌دهد. در حالی‌که هنوز از امنیت، قابلیت همکاری و مزایای ساختاری بلاکچین اتریوم پشتیبانی می‌کند. 

ارز دیجیتال ماتیک، یک توکن ERC-20 است که قابلیت سازگاری با دیگر رمز‌ارزهای مبتنی بر اتریوم را دارد. رمز ارز ماتیک با هدف تقویت حاکمیت و امنیت شبکه پالیگان و پرداخت کارمزد تراکنش‌های موجود در شبکه راه‌اندازی شده است. پلتفرم پالیگان، با تکیه بر مکانیزم اجماع و بر پایه الگوریتم اثبات سهام فعالیت دارد.

تحلیل ارز ماتیک 

 شبکه پالیگان از یک الگوریتم اثبات سهام طبقه‌بندی شده برای دست‌یابی به مکانیزم اجماع مورد نظر خود استفاده می‌کند. شبکه‌های مبتنی بر الگوریتم اثبات سهام که به صورت سنتی کار می‌کنند، برای رسیدن به مکانیزم اجماع، تعدادی زیادی از بلاک‌ها را به صورت همزمان پردازش می‌کنند؛ اما در پالیگان قضیه متفاوت است. 

الگوریتم اثبات سهام رمز ارز ماتیک، این امکان را در اختیار مکانیزم اجماع قرار می‌دهد تا هر کدام از بلاک‌های شبکه را به صورت جداگانه اعتبار‌سنجی کند. به عبارت دیگر، اعضای شبکه میزان مشخصی از رمز ارز ماتیک را به عنوان وثیقه در شبکه سپرده‌گذاری می‌کنند. سپس شبکه پالیگان در ازای این کار، امتیاز اعتبارسنجی تراکنش‌های موجود را در اختیار اعضا قرار می‌‌دهد و هرکدام که بتوانند به درستی یک تراکنش را اعتبارسنجی کنند، از شبکه پاداش دریافت می‌کنند.

تحلیل‌گران معتقدند که پالیگان، برای حل مشکلات اتریوم طراحی شده است. کارمزد بالا و سرعت پایین پردازش پلتفرم اتریوم از جمله مشکلاتی است که توسط پالیگان پوشش داده می‌شود. از ویژگی‌های رمز ارز ماتیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استقرار بلاکچین‌های موجود و توسعه بلاکچین‌های شخصی
  • امکان برقراری ارتباط بین شبکه اتریوم و بلاک‌چین‌های دیگر
  • قابلیت همگام‌سازی بلاک‌چین‌های مختلف با اتریوم

رمز ارز ماتیک در سال 2017 توسط دو برنامه‌نویس بسیار مجرب در بمبئی هندوستان پایه‌گذاری شد. نفر اصلی پروژه به نام جینتی کنانی (Jaynti Kanani) بود که در زمره حرفه‌ای‌ترین برنامه‌نویسان بلاکچین قرار دارد و در حال حاضر به عنوان مدیرعامل شبکه پالیگان، در توسعه پروژه‌های نسل سوم اینترنت (Web.3) نیز فعالیت دارد.

 شخص دوم تیم پالیگان، سندیپ نیلوال (Sandeep Nailwal) است که در حال حاضر به عنوان مدیر ارشد پروژه فعالیت دارد.

تبدیل پالیگان به اتریوم

پالیگان به منظور جبران مشکلات اتریوم و به عنوان یک راه‌حل ثانویه طراحی شد. در واقع، افزودن ویژگی‌هایی در رابطه با تقویت امنیت، افزایش خودمختاری بلاک‌چین، بهبود تجربه کاربری و سازگاری بیش‌تر با ماژول‌های گوناگون، باعث شده است که شبکه پالیگان نقص‌های اتریوم را مرتفع سازد.

قابلیت تبدیل پالیگان به اتریوم نیز در این راستا ایجاد شده است تا تعامل‌پذیری بین این دو شبکه بهتر انجام شود. این ویژگی از طریق ابزار پل یا همان بریج (Bridge) شبکه پالیگان میسر می‌شود. در حقیقت، با استفاده از این قابلیت، توکن‌های اتریومی و NFT را می‌توان به راحتی و از طریق قراردادهای هوشمند به ساید‌چین پالیگان (Polygon Sidechain) انتقال داد.

مزایا و معایب ارز دیجیتال ماتیک 

اگر می‌خواهید به خرید ارز دیجیتال ماتیک فکر کنید، ابتدا باید از نقاط قوت و ضعف این پروژه آگاه باشید. سرمایه‌گذاری بر روی پروژه‌هایی که چشم‌انداز روشن و مثبت ندارند، یکی از اشتباهاتی است که اکثر علاقه‌مندان به دنیای ارزهای دیجیتال، مرتکب آن می‌شوند. بنابراین در ادامه مزایا و معایب رمز ارز ماتیک را با یکدیگر مرور خواهیم کرد.

مزایا ارز ماتیک

  • توانایی پردازش سریع تراکنش‌ها؛ مکانیزم اجماع شبکه پالیگان، تاییدیه هر کدام از بلاک‌ها را به صورت جداگانه پردازش می‌کند. بنابراین، شبکه توانایی پردازش فوق سریع تراکنش‌ها را دارد.
  • کارمزد بسیار پایین تراکنش‌ها؛ کارمزد شبکه پالیگان، در مقایسه با پلتفرم‌های دیگر بسیار پایین است. در حال حاضر، شبکه مبلغی معادل 0.01 دلار را به عنوان کمیسیون معاملات عادی در نظر گرفته است.

معایب ارز ماتیک 

  • عدم برخورداری از بلاک‌چین خودمختار؛ پالیگان یک پلتفرم لایه دوم محسوب می‌شود که موازی با اتریوم فعالیت دارد. در واقع، اگر اتریوم به هر دلیلی دچار مشکل شود، رمز ارز ماتیک نیز به دنبال آن ارزش خود را از دست خواهد داد.
  • محدودیت توکن ماتیک؛  ارز ماتیک، توکن بومی شبکه پالیگان است که برای پرداخت کارمزد و تقویت امنیت شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از مشکلات، ارز دیجیتال ماتیک این است که موارد استفاده از آن، فقط به داخل شبکه پالیگان محدود است و برای امور روزمره کارایی ندارد.

قیمت ماتیک 

پالیگان با ارزش بازار حدود 7.5 میلیارد دلار و با در دست داشتن 0.77 درصد از سهم بازار، رتبه 11 بازار کریپتوکارنسی را در اختیار دارد. روند قیمت ارز دیجیتال ماتیک نشان از افول قیمت دارد، اما برخی تحلیل‌گران معتقدند که با راه‌اندازی فناوری پالیگان استودیو و تمرکز بر روی صنعت بازی و توکن‌های غیر مثلی (NFT)، افزایش قیمت را تجربه خواهد کرد. برای اطلاع از قیمت پالیگان ماتیک به صورت لحظه‌ای به وب‌سایت یا اپلیکیشن کافه‌ارز مراجعه کنید.

خرید ارز ماتیک 

قیمت ماتیک ارز دیجیتال شبکه پالیگان، از اول انتشار تا به امروز معمولاً بالای یک دلار معامله شده است اما اخیرا در زیر این قیمت نوسان داشته است.  بالاترین قیمت ارز دیجیتال ماتیک، در تاریخ 27 دسامبر 2021 (6 دی 1401) معادل 2.92 دلار بوده که اکنون اختلاف بسیاری با آن دارد. برخی از تحلیل‌گران کریپتوکارنسی اذعان دارند که در حال حاضر، خرید و اضافه‌کردن رمز ارز ماتیک به سبد معاملاتی، گزینه منطقی و عقلانی به شمار می‌رود. اگر به دنبال خرید ارز دیجیتال ماتیک هستید، با ثبت نام و احراز هویت در کافه ارز، می‌توانید به صورت آنی و با کارمزد پایین، آن را به سبد معاملاتی خود اضافه کنید.

سوالات متداول کاربران پاسخ به متداول‌ترین سوالاتی که در ذهن دارید

ارز دیجیتال پالی‌گان (ماتیک) با نام لاتین Polygon و علامت انحصاری MATIC یک ارز دیجیتال است که در تاریخ 1398-02-08 لانچ شده و آخرین بار در تاریخ 1401-01-20 به روز رسانی شده است
در کافه ارز سفارشات ارز دیجیتال پالی‌گان (ماتیک) به صورت آنی انجام می شود
خیر، کافه ارز تنها فی انتقال شبکه پالی‌گان (ماتیک) را از میزان وارد شده شما کسر می کند
بله، طبق درستور مقامات قضایی همه سفارشات مالی و ارزی پالی‌گان (ماتیک) با احراز هویت کاربر انجام می شود

دیدگاه های شما

دیدگاه