وبلاگ

/

/

تحصیل در انگلستان؛ مهاجرت تحصیلی به انگلیس و شرایط آن

تحصیل در انگلستان؛ مهاجرت تحصیلی به انگلیس و شرایط آن

۱۲ مهر ۱۴۰۱

یکی از مقاصد پرطرفدار و محبوب در دنیا برای تحصیل در خارج از کشور انگلستان است؛ در واقع پادشاهی بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی که با نام انگلیس یا بریتانیا هم شناخته می‌شود به عنوان دومین مقصد تحصیلی محبوب برای دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته می‌شود. انگلیس هر ساله میزبان تقریبا ۴۶۰۰۰۰ دانشجوی بین‌المللی از سراسر جهان است. با تحصیل در انگلستان از سیستم آموزشی با کلاس جهانی بهره‌مند خواهید شد که الگوی بسیاری از کشورهای جهان است. در این مطلب بهترین مقصدهای تحصیل در خارج و یک راهنمای خلاصه و مفید برای تحصیل در انگلستان را در اختیار شما قرار می‌دهیم. شما برای مراحل مختلف تحصیل در انگلیس، از اخذ ویزای تحصیلی تا پرداخت شهریه دانشگاه و … به پرداخت ارزی نیاز خواهید داشت که با استفاده از خدمات کافه ارز می‌توانید نسبت به ثبت نام آزمون های بین المللی و همچنین کلیه پرداخت‌های مورد نیاز خود بدون داشتن کارت اعتباری یا حساب بین‌المللی اقدام کنید و مسیر را برای خودتون آسان کنید.

مزایای تحصیل در انگلستان

کشور انگلستان علاوه بر آموزش سطح بالا و سیستم بی نظیری آموزشی امکانات رفاهی مناسب و زندگی ایده آلی را برای دانشجویان فراهم می کند. نکته مورد توجه دیگر هزینه های تحصیلی مقرون به صرفه انگلستان نسبت به سایر کشورها مثل آمریکا و استرالیا است چرا که طول برنامه های تحصیلی در انگلستان کوتاه تر بوده و همین امر باعث کمتر بودن هزینه ها نسبت به سایر کشورها می شود. همچنین فاصله کم انگلستان از ایران علاوه بر اینکه زمان و هزینه رفت‌وآمد را کاهش می دهد، باعث می شود تا شما و خانواده‌تان راحت تر بتوانید یکدیگر را ملاقات کنید.

بسیاری از دانشگاه‌ها و کالج‌های انگلیس رتبه‌های بالای جهانی دارند. در رتبه‌بندی QS دانشگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۲، انگلیس دارای چهار دانشگاه از ده دانشگاه برتر جهان است.بالاترین رتبه متعلق به دانشگاه آکسفورد است که دومین جایگاه را به خود اختصاص داده است.پس از آن دانشگاه کمبریج و کالج سلطنتی لندن به ترتیب در جایگاه‌های سوم و هفتم قرار دارند.

تحصیل در انگلستان و فازغ التحصیل شدن از دانشگاه های معتبر آن کلیه شرایط مورد نیاز برای اشتغال در کارهای مناسب را گرد هم آورده و دستیابی به موفقیت را تسهیل خواهد کرد.انگلستان به نیروی کار متخصص و کاربلد اهمیت فراوانی قائل است لذا برای فارغ التحصیلان در انگلستان موقعیت های شغلی ایده آل و آینده ای روشن فراهم است.از دیگر مزایای تحصیل در انگلستان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه مدرک معتبر در ایران و سرتاسر جهان
  • هزینه های پایین تحصیلی نسبت به سایر کشورها مثل آمریکا
  • رشد بالای اقتصادی و نرخ پایین بیکاری
  • دارا بودن دومین سیستم آموزش برتر در سطح جهانی
  • هزینه های پایین تحصیلی نسبت به سایر کشورها مثل آمریکا
بیشتر بخوانید: بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی

شرایط تحصیل در انگلستان

برای تحصیل در انگلستان در ابتدا نیاز به آشنایی با شرایط تحصیل در آن دارد. ویزاهای تحصیلی انگلستان به دو گروه تقسیم می شوند که برای افراد ۴ تا ۱۷ ساله که قصد تحصیل در مدارس انگلستان را دارند و برای افراد بالای ۱۷سال صادر می شود. متقاضی می تواند از ۳ ماه قبل از شروع دوره تحصیلی اش در انگلستان درخواست ویزا بدهد. هزینه عمومی ویزای تحصیلی انگلستان در سال 2023، تقریباً بین 440 تا 564 دلار آمریکا بسته به مقطع تحصیلی است و هر فرد متقاضی ویزا باید مبلغی را تحت عنوان healthcare surcharge پرداخت کند که مقدار آن برای هر فرد محصل سالیانه ۱۵۰ پوند است.این مقدار برای هر همراه ۱۵۰ پوند در سال می باشد که باید برای تمام سال های تحصیل یک جا پرداخت شود و رسید پرداخت این مبلغ باید به باقی مدارک برای درخواست ویزا اضافه شود.

همچنین شخص متقاضی باید تمکن مالی برای پوشش دادن هزینه های تحصیلی و زندگی خود را نشان دهد. این مبلغ باید برای یک دوره ۲۸ روزه و به صورت متوالی در حساب باشد که این دوره نباید قبل از ۳۱ روز قبل از درخواست متقاضی پایان یافته باشد. این مبلغ شامل هزینه تحصیل و زندگی فرد است. هزینه تحصیل شامل هزینه یک سال تحصیل یا کل هزینه اگر دوره تحصیل کمتر از یک سال است که این هزینه متفاوت است.

انگلیس به عنوان یکی از پیشرفته ترین کشور جهان شناخته می‌شود، پس حتما شرایط خود یا فرزند خود را برای تحصیل در بهترین دانشگاه های جهان بررسی کنید.

درباره انگلیس

تحصیل در انگلستان با بورسیه

اگر به فکر گرفتن بورسیه از دانشگاه‌های انگلیس هستید باید بدانید که این امکان برای شما وجود دارد. البته باید حواستان باشد که این بورسیه‌ها خیلی رقابتی هستند و برای برنده شدن در این رقابت باید یک رزومه خیلی قوی داشته باشید چون در حال مسابقه با دانشجوهای زیادی از سراسر دنیا هستید. هر بورسیه‌ای شرایط و مقدار متفاوتی دارد و به ماهرترین دانشجوها اهدا می‌شوند. بعضی از آن‌ها فول‌فاند هستند، یعنی تمام هزینه‌های تحصیل و زندگی شما را در انگلستان پوشش می‌دهند. این در حالی است که بعضی از بورسیه‌ها فقط بخشی از هزینه‌های تحصیل شما را پوشش می‌دهند.برخی از بورسیه های معروف انگلستان را در ادامه بیان کردیم.

  • بورسیه گیتس کمبریج (Gates Cambridge)
  • بورسیه Chevening
  • بورسیه کشورهای مشترک المنافع (Commonwealth Countries)
  • بورسیه کلارندون آکسفورد (Oxford Clarendon)

هزینه تحصیل در انگلیس

ارز رایج در کشور انگلیس و بریتانیا پوند استرلینگ است. هزینه شهریه برای دانشجویان بین‌المللی که تحصیل در انگلیس را انتخاب می‌کنند ثابت و تحت نظر دولت نیست. این یعنی شهریه‌ها از یک موسسه تا موسسه دیگر، تفاوت‌های بسیار چشمگیری دارد و هر دانشگاه به صورت مستقل تصمیم می‌گیرد چه هزینه‌ای از دانشجو دریافت کند. هزینه تحصیل در انگلیس ارتباط زیادی به کشور مبدا شما دارد. اگر شما از کشورهای عضو اتحادیه اروپا باشید احتمالا شهریه‌ای برابر با دانشجویان انگلیسی پرداخت خواهید کرد. اگر از هر کشور دیگری باشید، هزینه‌های مربوط به دانشجویان بین‌المللی را برای تحصیل در انگلستان پرداخت خواهید کرد.هزینه تحصیل در انگلیس در مقطع کارشناسی، هزینه یک سال تحصیلی شما ۹۲۵۰ پوند خواهد بود. در ولز و اسکاتلند این هزینه می‌تواند تا ۹۰۰۰ پوند باشد که برای دانشجویان اتحادیه اروپا کمتر خواهد بود در ایرلند شمالی، هزینه شهریه سالانه برای دانشجویان اتحادیه اروپا ۴۲۷۵ پوند خواهد بود. حتما قبل شروع تحصیل در انگلیس از شهریه‌ها و هزینه‌های دوره خود اطلاع کسب کنید. دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی باید انتظار هزینه سالانه بین ۵۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰ پوند را داشته باشند. اگر قصد تحصیل در دوره‌های اجرایی مانند MBA یا رشته‌های رقابتی مثل پزشکی را داشته باشید، این هزینه‌ها بسیار بالاتر خواهد بود.علاوه بر هزینه‌های تحصیل، باید درباره هزینه زندگی هنگام تحصیل در انگلستان نیز بدانید. از لحاظ هزینه‌های زندگی، توصیه می‌شود حداقل مبلغ ۱۴۰۰۰ پوند را برای یک سال در نظر بگیرید. این مبلغ هزینه اجازه، خوار و بار، سفر و هر هزینه ضروری دیگری را پوشش می‌دهد. اگر تصمیم به زندگی در لندن دارید باید بودجه کافی برای هزینه‌های بالاتر را داشته باشید چون این شهر بسیار گران‌تر از بقیه شهرهای انگلیس است. اگر بتوانید با نشان دادن کارت دانشجویی به فروشندگان از آن‌ها تخفیف بگیرید، صرفه‌جویی زیادی در هزینه‌های شما خواهد بود. با توجه به ملیت شما، شاید بتوانید یک شغل نیمه‌وقت برای تامین هزینه‌های خود پیدا کنید. طبیعتا اجازه کار در ویزای شما درج خواهد شد و گاهی مشمول محدودیت‌هایی خواهید بود.

بیشتر بخوانید: نحوه درخواست ویزای انگلستان

هزینه تحصیل در انگلیس

مدارک مورد نیاز اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی انگلیس

فرذ پس از پذیرش در دانشگاه های انگلیس، لازم است که نسبت به ارائه مدارک لازم اقدام نماید. اطلاع از این مدارک می تواند راه را برای شما شفاف کند . مدارک مورد نیاز برای گرفتن پذیرش دانشگاه های انگلیس شامل موارد زیر است:

  • ارائه ریز نمرات
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی
  • اثبات تمکن مالی
  • ارائه مدارک هویتی مثل کارت ملی و شناسنامه و پاسپورت
  • ارائه توصیه نامه و انگیزه نامه
  • ارائه رزومه تحصیلی
  • ارائه مدرک زبان

پس از پذیرش در دانشگاه و ارائه مدارک فرذ باید ویزای تحصیلی خود را بگیرد تا بتواند به انگلستان مهاجرت کند. یکی از مهم ترین شرایط تحصیل و ادامه تحصیل در این کشور که باید مد نظر گرفت، گرفتن ویزای تحصیلی است. توصیه می شود 3 ماه قبل از اینکه دوره آموزشی مورد نظر شروع شود، نسبت به اخذ ویزا اقدام نمایید تا به موقع بتوانید در انگلستان حضور داشته باشید. در اینجا مدارک مورد نیاز برای دو نوع ویزای تحصیلی انگلستان را بررسی می کنیم.

■ ویزای تحصیلی عمومی

برای افرادی که قصد دارند به در دانشگاه های این کشور پذیرش شوند، ارائه مدارک زیر جهت اخذ ویزای تحصیلی عمومی لازم است:

  • عکس پاسپورتی
  • نامه اخذ پذیرش از دانشگاه مربوطه
  • پرداخت حق بیمه و ارائه مدرک آن
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی
  • فیش پرداخت هزینه درخواست ویزا
  • داشتن پاسپورت با اعتبار کافی
  • اثبات تمکن مالی جهت زندگی در انگلیس

■ ویزای دانش آموزی

ویزای دانش آموزی انگلستان، برای افرادی که سن آن ها بین 4 تا 17 سال است صادر می شود که قصد دارند در مدارس انگلستان به تحصیل بپردازند. شرایط و مدارک مورد نیازی که متقاضیان این ویزا باید داشته باشند عبارتند از:

  • نامه پذیرش در مدارس انگلستان
  • داشتن بیمه و گذرنامه معتبر
  • رضایت نامه والدین یا سرپرست متقاضی
  • اثبات تمکن مالی خانواده جهت حمایت مالی در حین تحصیل
  • پرداخت هزینه اخذ ویزا و ارائه فیش آن
  • ارائه مدارکی دال بر نسبت متقاضی با والدین یا سرپرست خود

امکان کار حین تحصیل در انگلستان

تحصیل در انگلستان یکی ازمهم ترین مزیت های انتخاب انگلستان است.. شما حین تحصیل در انگلستان اجازه کار دارید؛ کار داخل یا خارج از دانشگاه. ذر بعضی از کشورها، دانشجوی بین‌المللی اجازه کار در خارج از دانشگاه را ندارد در صورتی که شما در طول ترم هفته‌ای ۲۰ ساعت اجازه کار دارید و این رقم در طول تعطیلات به هفته‌ای ۴۴ ساعت هم می‌رسد.البته افراد تحصیل‌کرده و ماهر می‌توانند درآمد های بالاتر داشته باشند.

برای مهاجرت تحصیلی به انگلیس ابتدا اطلاعات بیشتری راجع به انگلیس، شهرهای آن و همچنین دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید اطلاعات کسب کنید. همچنین درباره هزینه تحصیل در انگلیس بیشتر بدانید. برای مهاجرت تحصیلی به انگلیس نیاز به اخذ ویزای تحصیلی انگلیس و همچنین پرداخت هزینه سفارت انگلیس خواهید داشت که با خدمات کافه ارز این پرداخت به آسانی ممکن خواهد بود. همچنین برای پرداخت بین‌المللی سایر هزینه‌ها همچون پرداخت شهریه دانشگاه خارجی و یا حتی خریدهایی همچون خرید دوره های آموزشی از سایت های خارجی نیز می‌توانید از طریق کافه ارز پرداخت خوذ را با کم ترین کارمزذ و سریغ ترین زمان ممکن پرداخت کنید.

4.8/5 - (22 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *