وبلاگ

/

/

معرفی بهترین سایت های فریلنسری

معرفی بهترین سایت های فریلنسری

۲۸ آذر ۱۴۰۱

بهترین سایت های فریلنسری: اقتصاد گیگ از محبوب‌ترین روش های کسب درآمد آنلاین است. کسب درآمد آنلاین این روزها موضوع جدیدی نیست و فریلنسرهای زیادی در سطح جهان از این طریق امرار معاش می کنند. بسیاری از فریلنسرها به بهترین سایت های فریلنسری خارجی مراجعه می‌کنند تا فرصت‌های شغلی مورد نظر خود را جستجو کنند. هم‌اکنون بهترین سایت های فریلنسری در ایران و خارج خدماتی از جمله معرفی انواع کارهای فریلنسری با کیفیت، پیدا کردن مشتریانی که از پلتفرم استفاده می‌کنند، نحوه دریافت حقوق فریلنسری و هزینه‌های مربوطه را ارائه می‌دهند. اگر برای وب سایت های فریلنسری در خارج از کشور کار می‌کنید، برای دریافت درآمد دلاری و یورویی و نقد آن به پرداخت ارزی نیاز دارید که شما می‌توانید درآمدهای ارزی خود را با استفاده از خدمات نقد درآمد ارزیدر وب‌سایت کافه ارز، به آسانی به ریال تبدیل کنید.

بهترین سایت های فریلنسینگ

فریلنسری نوعی خوداشتغالی و کسب و کار آنلاین است که در آن فرد کار قراردادی برای شرکت یا مشتری انجام می‌دهد. فریلنسرها که به آن‌ها پیمانکار نیز گفته می‌شود کارمند رسمی هیچ شرکتی نیستند و ممکن است همزمان برای چندین شرکت یا مشتری در یک زمان کار کنند. فریلنسری مزیت‌های زیادی از جمله دور کاری داشته و امکان کنترل برنامه، حجم کار و درآمد از دیگر ویژگی‌های آن است.

اگر شما به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید یا به هر طریقی بتوانید با پروژه‌های خارجی ارتباط برقرار کنید، با فعالیت در سایت‌ های فریلنسری خارجی، درآمد دلاری و یوروریی خواهید داشت. طبیعی است که با کاهش ارزش ریال، داشتن درآمدهای ارزی منفعت بیشتری برای شما دارد. به همین خاطر ابتدا به سراغ معرفی بهترین سایت های فریلنسری می‌رویم تا به‌ صورت مختصر با شیوه کاری آن‌‌ها آشنا شویم.

سایت‌ های فریلنسری معمولا ابزارهای ساده برای استفاده، پرداخت سریع، قیمت‌گذاری شفاف و امنیت را برای خریداران و فروشندگان فراهم می‌کنند. در ادامه به معرفی برخی دیگر از بهترین سایت های فریلنسری پرداخته و مزایا و معایب هر یک را بیان می‌کنیم. اگر برای بهترین سایت های فریلنسری خارجی کار می‌کنید، می‌توانید درآمدهای ارزی خود را با استفاده از خدمات نقد درآمد ارزی در وب‌سایت کافه ارز، به ریال تبدیل کنید.

بیشتر بخوانید: اپلیکیشن کاربردی برای فریلنسرها

بهترین سایت های فریلنسینگ

معرفی سایت های فریلنسری

بهترین سایت های فریلنسری معمولا ابزارهای ساده برای استفاده، پرداخت سریع، قیمت گذاری شفاف و امنیت را برای خریداران و فروشندگان فراهم می‌کنند. در ادامه به معرفی برخی از بهترین سایت های فریلنسری برای یافتن پروژه پرداخته و مزایا و معایب هر یک را بیان می‌کنیم.

کسب درآمد از سایت Upwork

سایت Upwork (آپ ورک) یکی از بزرگ‌ترین و بهترین سایت های فریلنسری در جهان است که تنها در سال ۲۰۲۰ بیش از ۲۰۰۰۰۰۰۰۰۰ دلار درآمد را نصیب فریلنسرها کرده است. Upwork در سال ۲۰۱۵ با ادغام ۲ بازار Elance و O-Desk توانست خیلی زود به یکی از بزرگ‌ترین بازارهای فریلنسری جهان تبدیل شود. آپ ورک به عنوان یکی از بهترین سایت های فریلنسری در زمینه‌های مختلف از جمله امور مالی، فناوری اطلاعات، طراحی و خلاقیت، فروش و بازاریابی، تولید محتوا، خدمات ترجمه و… مشاغل فریلنسری ارائه می‌دهد و با شرکت‌های برتر جهان از جمله مایکروسافت و سایت Airbnb و سایت GoDaddy همکاری دارد.

Upwork به عنوان یکی از بهترین سایت های فریلنسری انواع مختلفی از موقعیت های شغلی فریلنسری از جمله ساعتی، مداوم، پروژه‌های با پرداخت ثابت و یکباره را ارائه می‌دهد. هر فریلنسر یک حساب کاربری دارد که تمامی صورت حساب‌ها و پرداخت‌ها از این روش انجام می‌شود و پرداخت را آسان می‌کند.

آپ ورک همچنین امنیت پرداخت‌ها را تضمین کرده و طبق ساعت کاری ثبت شده در حساب کاربری برای کارهای ساعتی و هزینه ثابت ظرف ۱۴ روز دستمزد را پرداخت می‌کند. برای شروع کار با Upwork می‌توانید ۱ حساب کاربری رایگان داشته، مشخصات خود را وارد کرده و روزمه و نمونه کار خود را نیز آپلود کنید و سپس شروع به جستجوی کار کنید. می‌توانید برای مشاغل داخل پلتفرم خود درخواست داده و کارها را از طریق حساب کاربری خود پیگیری کنید.

بیشتر بخوانید: نکات مهم قبل از فریلنسر شدن

Upwork یافتن کار آنلاین را آسان کرده است اما ممکن است برای افراد مبتدی پیدا کردن اولین کار کمی دشوار باشد. رقابت با فریلنسرهای با تجربه برای افراد مبتدی سخت است مخصوصا افرادی که تجربه قبلی نداشته و نمونه کار زیادی برای ارائه ندارند. Upwork همچنین از کارهای کوچک و افراد مبتدی هزینه سنگینی را دریافت می‌کند. کارمزدها مستقیما از دستمزد افراد کسر شده و بر اساس سابقه کار به‌صورت پلکانی کمتر می‌شود. (با افزایش درآمد کارمزدها نیز کاهش می‌یابد.).

  • درآمد ۰ تا ۵۰۰ دلار: ۲۰%
  • ۵۰۰ تا ۱۰۰۰۰ دلار: ۱۰%
  • ۱۰۰۰۰ دلار یا بیشتر: ۵%

با وجود کارمزدهای بالا ، آپ ورک شروع به کار فریلنسرها را آسان کرده است و با تنوع کاری بالایی که دارد کم و بیش هر کار کوچک تا بزرگی را پوشش می‌دهد و یکی از بهترین سایت های فریلنسری محسوب می‌شود.

معایب و مزایای سایت Upwork

مزایا

  • کسب درآمد بیش از ۲۰۰۰۰۰۰۰۰۰ دلار در سال ۲۰۲۰ توسط فریلنسرها
  • انتخاب صنایع بزرگ و حرفه‌ای
  • پلتفرمی با کاربری آسان و حساب کاربری اختصاصی برای سازماندهی فریلنسرها
  • دریافت آسان دستمزد

معایب

  • کارمزد بالا تا ۲۰% از درآمد
  • فضای رقابتی سنگین مخصوصا برای مبتدیان
  • بسیاری از مشاغل آن کم در آمد هستند

کسب درآمد از سایت 99designs

سایت 99designs بازار طراحی مستقل رقابتی است که در آن مشتریان ۱ مسابقه طراحی آنلاین برگزار کرده و طراحان آزاد این امکان را دارند که طرحی را برای مسابقه ارائه دهند. مشتری طرح‌های ارائه شده را بررسی کرده و پس از پایان مسابقه ۱ طرح را انتخاب کرده و مبلغی را به‌عنوان جایزه به برنده می‌دهد. 99designs همچنین کارهای طراحی اختصاصی را برای مشتریان خود انجام داده و پروژه‌های پیچیده‌تر را به طراحان خود ارائه می‌دهد. برای ثبت نام در سایت فریلنسر 99designs ایتدا باید با gmail لاگین کنید سپس بقیه مراحل را طی کنید.

بیشتر بخوانید: کسب درآمد از سایت 99designs
بهترین سایت های فریلنسینگ

۹۹designs از بهترین سایت های فریلنسری برای طراحان گرافیک و وب‌سایت است که تجربه ساخت وب سایت، لوگو، لباس و دیگر طرح‌های بازاریابی را دارند. طرح‌های مسابقه‌ای راهی سریع برای رقابت و کسب کار جدید هستند اما ممکن است دستمزدی به شما داده نشود. کار کردن مستقیم برای مشتری پرداخت تضمینی دارد اما ممکن است با چند کارمزد سنگین از جمله ۱۰۰ دلار برای هزینه‌های مقدماتی و ۱۵ درصد کارمزد پلتفرم که از درآمد شما گرفته می‌شود همراه شود. کارمزدها مستقیما از درآمد کسب شده گرفته می‌شود و بر اساس سطح طراحی شما به‌صورت پلکانی است:

  • مبتدی: ۱۵% هزینه پلتفرم
  • میانه: ۱۰% هزینه پلتفرم
  • سطح بالا: ۵% هزینه پلتفرم

۹۹designs هزینه‌های کار را ابتدا و پیش از شروع مسابقه یا کار اختصاصی دریافت کرده و به این شرکت پرداخت هزینه را تضمین می‌کند. هزینه طراحی‌ها به‌صورت سپرده نگهداری شده و بعد از پایان پروژه در اختیار طراح قرار می‌گیرد. صورت حساب‌ها و پرداخت‌ها در حساب کاربری هر فرد در ۹۹designs انجام می‌شود پرداخت‌ها فقط از طریق پی پال و پایونیر (Payoneer) در دسترس است. این پلتفرم‌های پرداخت در حدود ۳ درصد از درآمد شما را کاهش می‌دهند که در هنگام قیمت‌گذاری خدمات خود حتما باید آن را در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید: شغل فریلنسری پردرآمد در ایران

مزایا و معایب سایت 99designs

99designs یکی از بهترین سایت های فریلنسری است که علاوه بر مزایا ، معایبی نیز دارد:

مزایا

  • پلتفرمی با کاربری آسان برای ارسال طرح‌ها
  • انواع مسابقات مشتری و اختصاصی در دسترس است.
  • هزینه کمتر برای طراحان با کیفیت بالاتر

معایب

  • هزینه‌های بالا برای کار مسابقه طراحی
  • در برخی از مسابقات پولی پرداخت نمی‌شود.
  • پرداخت تنها از طریق پی پال یا Payoneer با هزینه ۳ درصد یا بیشتر در دسترس است.

کسب درآمد از سایت FlexJobs

Flexjobs یکی از بهترین سایت های فریلنسری برای یافتن کار است که کارهای آزاد و فریلنسری در زمینه IT در صنایع مختلف را ارائه می‌دهد. این شرکت از سال ۲۰۰۷ برای کمک به فریلنسرها برای پیدا کردن مشاغل در خانه تأسیس شد و خیلی زود تبدیل به به یکی از بازارهای برتر برای کار از راه دور تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: مزایای فریلنسری

بهترین سایت های فریلنسری خارجی

Flexjobs دسترسی به مشاغل سنتی را نیز ممکن ساخته است اما شما می‌توانید تنها کارهای فریلنسری را در سایت فیلتر کرده و به آن‌ها دسترسی داشته باشید. این سایت طیف گسترده‌ای از دسته‌های شغلی از جمله امور مالی، طراحی، تولید محتوا و… را ارائه می‌دهد اما در عین حال چند ۱۰۰ لیست شغلی به‌طور ویژه برای مشاغل رایانه‌ای و فناوری اطلاعات دارد. Flexjobs تنها مشاغل واجد شرایط خود را در سایت فهرست می‌کند و از پذیرش کارهای کم درآمد خودداری می‌کند. این شرکت روزانه ساعات زیادی را صرف تحقیق و بررسی مشاغل داخل سایت می‌کند تا از هر گونه کلاهبرداری جلوگیری به عمل بیاورد. Flexjobs به‌جای دریافت هزینه برای هر کار مانند بسیاری از بازارهای آزاد، هزینه‌ای ماهانه برای دسترسی به لیست مشاغل دریافت می‌کند. جدول زیر شرح هزینه‌های این سایت است:

  • آزمایشی ۱ هفته‌ای: ۶٫۹۵ دلار
  • ۱ ماه: ۱۴٫۹۵ دلار
  • ۳ ماه: ۲۹٫۹۵ دلار
  • ۱ سال: ۴۹٫۹۵ دلار

Flexjobs پرداخت و جزئیات آن را مدیریت نمی‌کند و تمام این مراحل باید مستقیما با مشتری مذاکره شود. اگر شما متخصص فناوری اطلاعات هستید و به دنبال کار آزاد و از راه دور هستید می‌توانید یک حساب کاربری در Flexjobs ایجاد کرده و درخواست کار کنید.

بیشتر بخوانید: کسب درآمد از یودمی

مزایا و معایب سایت Flexjobs

مزایا

  • با موتور جستجوی قدرتمند به‌سرعت مشاغل آزاد را پیدا کنید
  • انواع مختلفی از مشاغل فناوری اطلاعات موجود است.
  • مشاغل بشدت مورد بررسی قرار می‌گیرند تا از کلاهبرداری جلوگیری شود.

معایب

  • پرداخت هزینه ماهانه حتی اگر شغلی پیدا نکنید.
  • ضمانت پرداخت ندارد.
  • باید در مورد نرخ‌ها مذاکره شود.

کسب درآمد از سایت Freelance Writing Gigs

Freelance Writing Gigs یکی از بهترین سایت های فریلنسری برای ارائه مشاغل فریلنسری نویسندگی است. مشتریان برای درخواست کار خود هزینه پرداخت می‌کنند اما نویسندگان می‌توانند به صورت رایگان فرصت‌های شغلی را دیده و درخواست کار بدهند. انواع کارهای وبلاگ‌نویسی، کپی رایتینگ، ویرایش و دیگر کارهای نوشتن در این پلتفرم ارائه می‌شود.

بهترین سایت های فریلنسری برای ایرانیان

Freelance Writing Gigs تمامی فرصت‌های شغلی را بررسی کرده و تنها موارد با کیفیت را در سایت درج می‌کند. این بدان معنا است که تعداد انتخاب‌ها محدود می‌شود. در هر زمان ممکن است کمتر از ۱۰۰ کار در فهرست در دسترس باشد. این وب سایت همچنین حاوی محتوای مفیدی در مورد ایجاد یک حرفه فریلنسری است؛ از جمله نحوه ایجاد کار، ساخت نمونه کارها و نحوه افزایش‌های نرخ‌های خود که می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. Freelance Writing Gigs کار فریلنسری شما را مدیریت نمی‌کند و تمامی جزئیات پرداخت و کل مبلغ پرداختی و روش پرداخت باید مورد مذاکره قرار گیرد.

 بیشتر بخوانید: کسب درآمد دلاری از نئوباکس

مزایا و معایب Freelance Writing Gigs

مزایا:

  • جستجوی راحت و بدون پرداخت هزینه
  • نوشتن برای مشاغل و طیف گسترده‌ای از مشاغل
  • فقط متن‌ها و نوشتارهای با کیفیت انتخاب می‌شوند.

معایب:

  • فیلترهای جستجو بسیار محدود است.
  • مشاغل ارائه شده محدود هستند.

کسب درآمد از سایت Craigslist

Craigslist یکی دیگر از بهترین سایت های فریلنسری است که در سال ۱۹۹۵ تاسیس شد و هم اکنون یکی از بزرگ‌ترین بازارهای آنلاین در جهان به شمار می‌رود. در حالی که بسیاری این سایت را محلی برای خرید و فروش اقلام مختلف می دادند، Craigslist یک تابلوی استخدامی بزرگ است برای کاربرانی که به دنبال کار از راه دور و فریلنسری هستند.

بهترین سایت های فریلنسری برای ایرانیان

این سایت هیچ هزینه‌ای برای جستجوی کار و درخواست برای آن‌ها دریافت نمی کند. Craigslist در بیش از ۷۰ کشور جهان در دسترس بوده و مشاغل بیش از ۳۰ صنعت را پوشش می‌دهد. آگهی‌های شغلی این سایت در ایالات متحده آمریکا از آمار بالای بازدید برخوردار است. این سایت برای ارائه زمینه‌های شغلی محلی نیز طراحی شده است و به‌سرعت می‌تواند طیف وسیعی از مشاغل آزاد را در منطقه محلی ارائه دهد. Craigslist برای درج آگهی از مشتریان خود هزینه دریافت می‌کند اما جستجو در این سایت رایگان است. با این حال آگهی‌های شغلی به خوبی بررسی نمی‌شوند و این سایت به کلاهبرداری معروف است. بنابراین قبل از موافقت با کار و یا ارسال هر گونه اطلاعات شخصی تحقیقات لازم را باید انجام داد. همچنین، اگر تصمیم دارید صاحب یک کسب و کار اینترنتی شوید ما در وبلاگ کافه ارز مدیریت کسب‌و‌کار‌های آنلاین با سایت Paddle برای شما شرح داده‌ایم. برای اطلاعات بیشتر حتما به مطالعه این مطلب بپردازید.

مزایا و معایب Craigslist

مزایا

  • یکی از بزرگ‌ترین تابلوهای کار در جهان
  • بدون هزینه
  • ارائه لیست مشاغل محلی

معایب

  • احتمال کلاهبرداری دارد.
  • از فریلنسرها حمایتی نمی‌شود.
  • فیلترهای جستجو تنها برای منطقه محلی شما انجام می‌شود و برای پیدا کردن کار در فاصله دورتر باید محله‌های دیگر را جستجو کنید.

کسب درآمد از سایت Fiverr

Fiverr که یکی از بهترین سایت های فریلنسری است، در سال ۲۰۱۰ به‌عنوان محلی برای استخدام فریلنسرها تأسیس شد تا خدمات خود را با قیمتی کمتر از ۵ دلار ارائه دهد. خیلی زود به یکی از بزرگ‌ترین بازارهای آنلاین جهان تبدیل شد که دارای روزانه ۵۰ میلیون تراکنش بوده و به طور متوسط در هر ثانیه چهار کار جدید ایجاد می‌کند.

بهترین سایت فریلنسری در ایران

Fiverr یک پلتفرم بسیار ساده برای مبتدیان است تا بتوانند برای خود رزومه قوی بسازند. نام نویسی ساده است و فریلنسرها با داشتن حساب کاربری می‌توانند نمونه کارهای خود را برای مشتریان قرار دهند. در Fiverr می‌توانید گیگ ها یا همان خدمات خود را با امتیاز بندی قیمت در سایت قرار دهید. همچنین می‌توانید خدمات خود را در قالب بسته خدماتی ارائه داده و پتانسیل درآمد زایی خود را افزایش دهید. Fiverr همه پرداخت را انجام می‌دهد اما ۲۰ درصد درآمد شما را بر می‌دارد. این رقم بالاترین مقدار در بین پلتفرم‌ها فریلنسری است اما خدماتی که Fiverr برای مبتدیان ارائه می‌دهد ارزشش را دارد. همچنین این پلتفرم از پرداخت اولیه محافظت کرده و هر گونه پرداختی که در معرض کلاهبرداری قرار گرفته باشد را بازپرداخت می‌کند.

برای شروع با Fiverr می‌توانید یک حساب کاربری رایگان ایجاد کرده، فرم مشخصات خود را پر کنید؛ رزومه و چند نمونه کار خود را آپلود کنید. سپس می‌توانید لیستی از خدمات خود را در معرض دید مشتریان قرار داده و کار خود را آغاز کنید. مقاله «مقایسه وب سایت های آپ ورک و فایور» نیز ممکن است برای شما جالب باشد.

مزایا و معایب Fiverr

مزایا

  • بدون هزینه نام نویسی یا هزینه ماهانه
  • دارای وب سایت و اپلیکیشن موبایل
  • چندین گزینه قیمت گذاری برای فریلنسرها
  • هزینه برداشت از طریق پی پال صفر است.

معایب

  • کارمزد بالا برای فروشندگان (۲۰%)
  • خدماتی با درآمد کمتر
  • دوره انتظار ۱۴ روزه برای پرداخت‌ها

مقایسه سایت های فریلنسری برای یافتن کار

هنگامی که به دنبال فریلنسری یا کار آزاد هستید ده‌ها سایت های فریلنسری یا پلتفرم برای انتخاب وجود دارد. حتی با وجود لیست‌های بسیار از سایت‌های برتر چندین فاکتور مهم برای مقایسه این سایت‌ها وجود دارد:

  • هزینه‌ها: هزینه‌های دریافت شده می‌تواند تأثیر زیادی بر سود شما داشته باشد. حتما قبل از شروع کار میزان کارمزدها و تأثیر آنها بر درآمد خود را بررسی کنید و اینکه ِآیا ارزش هزینه‌هایی را دارد که از شما دریافت می‌کنند.
  • صنایع: برخی از سایت‌ها طیف وسیعی از صنایع را پوشش می‌دهند اما برخی دیگر روی برخی از صنایع و مشاغل تمرکز دارند. در نظر داشته باشید که روی چه صنعتی متمرکز هستید و آیا پلتفرم مورد نظر شما دارای کارهای با کیفیت در این زمینه هست یا خیر.
  • سهولت استفاده: از پلتفرمی استفاده کنید که تنظیم حساب کاربری، ساخت نمونه کارها و تبلیغ خدمات شما را به آسانی انجام دهد. به دنبال پلتفرم‌هایی باشید که کارهای شما را به‌صورت خودکار تطبیق داده و امکان ارتقا در پلتفرم برای پیدا کردن شغل‌های بهتر را داشته باشید.
  • امنیت و حمایت: کلاهبرداری در سایت‌های فریلنسری بسیار شایع است. پیدا کردن پلتفرمی که از خدمات پرداخت و برداشت بخوبی محافظت کرده و راه هر گونه کلاهبرداری را بسته باشد بسیار مهم است. این پلتفرم می‌تواند شما را از دردسر کار کردن با مشتری که پولی پرداخت نمی‌کند نجات داده و غرامت شما را پرداخت می‌کند. بسیاری از پلتفرم‌ها از مشتریان هزینه دریافت کرده و به‌صورت امانی نگه می‌دارند تا پس از اتمام کار هزینه را پرداخت کرده و از فریلنسرها حمایت می‌کنند.

مقایسه سایت های فریلنسری

ارائه درخواست برای فریلنسرها از طریق وب سایت‌

شروع کار برای فریلنسرها همیشه سخت است. بهتر است با ایجاد یک نمایه حرفه‌ای در پلتفرم انتخابی خود، آپلود جزئیات و نمونه کارهای اخیر خود و تبلیغ در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند توییتر و لینکدین شروع کنید. رزرو اولین کار در پلتفرم‌ها نیز کاری سخت است زیرا بسیاری از پلتفرم‌ها دارای سیستم رتبه بندی کاربران هستند. بنابراین در قدم اول به دنبال کاری ساده و کم هزینه باشید تا کم کم به شهرت برسید. همانطور که مهارت‌ها و تجربه‌های زیادی کسب می‌کنید می‌توانید با ارائه خدمات با کیفیت بالاتر و افزایش قیمت‌ها به مرور زمان کسب و کار خود را گسترش دهید.

نتیجه گیری در مورد بهترین سایت های فریلنسری

ایجاد یک کسب و کار به‌عنوان فریلنسر کاری دشوار است اما این پلتفرم‌های آنلاین به شما کمک می‌کند به‌صورت سازماندهی شده خدمات خود را برای مشتریان تبلیغ کرده و درآمد داشته باشید. به‌عنوان مثال پلتفرم Upwork ارائه دهنده شبکه عظیمی از مشتریان و مشاغل آزاد در صنایع مختلف است. همچنین هر چه کار بیشتری را با مشتری رزرو کنید هزینه پلتفرم برای شما کمتر می‌شود.

سایت‌هایی مانند Craigslist، Freelance Writing Gigs، و FlexJobs به‌صورت مستقیم به فریلنسرها امکان دسترسی به فهرست مشاغل را می‌دهند، هزینه‌های جانبی را کاهش داده و امکان دسترسی مستقیم مشتری به شما را فراهم می‌کنند. اگر می‌خواهید یک رابطه تجاری بلندمدت با مشتری ایجاد کنید و پروژه‌های بزرگتر را در طول زمان رزرو کنید این راه می‌تواند مطلوب باشد. ۹۹دیزاین نیز برای کسانی که قصد دارند به‌سادگی با چند پروژه مستقل آغاز کنند مناسب است و Fiverr نیز به آسانی امکان ارائه خدمات را برای شما فراهم می‌کند.

2/5 - (1 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *