وبلاگ

/

/

آیا باز هم رشد انفجاری ارزهای دیجیتال خواهیم داشت؟

آیا باز هم رشد انفجاری ارزهای دیجیتال خواهیم داشت؟

۲۹ آذر ۱۴۰۱

رشد انفجاری ارزهای دیجیتال :شاید بتوان موفقیت انفجاری ارزهای دیجیتال و ظهور رمز ارزها را مشابه با ظهور و اوج شبکه جهانی اینترنت در دهه ۱۹۹۰ دانست. امسال سی‌امین سالگرد اولین صفحه وب روی اینترنت است که یعنی یک فرد باید حدودا نیم قرن عمر داشته باشد تا پیشرفت‌های کوچک و بزرگ، شروع‌ها و پایان‌های اشتباه و آزمون و خطاهایی که در نهایت آنچه امروز شالوده زندگی قرن ۲۱ را رقم زده است، به وضوح به یاد بیاورد. در این مطلب از تحلیل ارزهای دیجیتال به بررسی موفقیت رمز ارزها در آینده نزدیک می‌پردازیم.امروزه خدماتپرداخت ارزیدر ایران به دلیل وجود تحریم ها با مشکل رو برو شده است. و با افزایش اعتبارارزهای دیجیتال فرصت های شغلی در این حوزه افزایش پیدا کرده است شما میتوانید برای خرید و فروش ارز دیجیتال مانند بیت کوین و… از طریق سایتکافه ارزاقدام کنید.ا

اکنون در سال جدید ما اینترنت را یک اتفاق بدیهی می‌دانیم اما چندین دهه طول کشید که اینترنت به این نقطه برسد. در طول این سال‌ها، موانع پذیرش و استفاده از اینترنت رفع شده‌اند و نشانه‌های واضحی وجود دارد که نشان می‌دهد این فناوری تغییری بنیادین در زندگی و کار مردم جهان ایجاد خواهد کرد. اکنون شاهد سقوط ارز بیت کوین (BTC) هستیم،اما در سال 2021، عرضه اولیه عمومی بسیار موفق Coinbase و انتصاب پروفسور گری جنسلر، استاد بلاکچین MIT در سمت ریاست کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا، همگی نشان از این دارند که یک فناوری دگرگون‌ساز دیگر در همان مقیاس اینترنت در حال شکل‌گیری بود و آن فناوری ارزهای دیجیتال است.

رشد انفجاری ارزهای دیجیتال

آیا موفقیت‌های اخیر به معنی نزدیک بودن موفقیت انفجاری ارزهای دیجیتال است؟

در اوایل دهه ۹۰ میلادی، اینترنت ارتباط از طریق مودم تلفن به سه سرویس دهنده اصلی یعنی AOL، CompuServ و Prodigy در دسترس کاربران قرار می‌گرفت که همه این سرویس‌دهنده‌ها لقب «انتظار گسترده جهانی» (به جای شبکه گسترده جهانی) گرفته بودند که نشان می‌دهد بارگزاری آن صفحات چه دردسر و زمانی برای کاربران در پی داشت. آن دسته از ما که سن‌مان به استفاده از این روزهای اینترنت قد می‌دهد، لحظه‌ای که همه چیز تغییر کرد را به یاد می‌آوریم.

اوت ۱۹۹۵ بود که Netscape با محصول اصلی خود به نام Navigator به عموم مردم عرضه شد. این محصول اولین مرورگری بود که به کاربران اینترنت اجازه می‌داد تا بدون پرداخت پول به سرویس‌‌دهنده‌ها، به گشت و گذار در اینترنت بپردازند. این لحظه‌ای بود که استفاده از اینترنت به ساده‌ترین و گسترده‌ترین شکل خود رسید و هیجان ایجاد کرد که تا زمان ظهور و انفجار «دات کام» در آوریل ۲۰۰۰ ادامه یافت. شکل‌گیری پدیده دات کام باعث ایجاد الگوی سرمایه‌گذار و مصرف‌کننده برای فکر کردن به اینترنت و شبکه گسترده جهانی شد.

بیشتر بخوانید: توکن سوزی ارزهای دیجیتال

رشد انفجاری ارزهای دیجیتال

بازه زمانی ظهور و پیشرفت رمز ارزها خبر از موفقیت انفجاری ارزهای دیجیتال می دهد؟

با قطعیت صحبت کردن از آینده آن هم وقتی که ذهن شما مشغول عدم قطعیت‌های امروز شده، دشوار است. شاید هیچ مرحله آخری برای تکنولوژی وجود نداشته باشد و همین باعث می‌شود که فناوری هم درست به اندازه دنیای رمز ارزها رمزآلود و وسوسه‌کننده باشد. البته به سختی می‌توان منکر شباهت‌های بین وضعیت فعلی پذیرش ارزهای دیجیتال و اینترنت در سال ۱۹۹۵ شد. علی‌رغم وجود چرخه‌های خبری زیاد که به افزایش و انفجار قیمت ارزهای دیجیتال می‌پردازند، کریپتوها همچنان زمین بازی تازه وارده‌ها و شیفتگان دنیای دیجیتال باقی می‌ماند. سرمایه‌گذاران شرکتی و حرفه‌ای زیادی علاقمند به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال هستند اما طیف گسترده‌ای از بودجه مالی اصلی سازمانی هنوز به طور جدی وارد این صنعت نشده است.

باورها بر این است که سال ۲۰۲۱ زمانی است که همه چیز تغییر می‌کند. پاندمی جهانی کووید ۱۹ منجر به چاپ پول عظیم در همه جای دنیا شد. بازار ارزهای دیجیتال دارای سرمایه‌ای بالغ بر ۲ تریلیون دلار است و بیت کوین هر روز در صدر اخبار قرار دارد که میزان پرداختن به آن حتی از سال ۲۰۱۸ – ۲۰۱۷ هم بیشتر است. این تغییرات ناشی از افزایش تدریجی آگاهی مردم از ارزهای دیجیتال است که از سال ۲۰۱۷ رو به رشد بوده و سرمایه‌‌گذاران حرفه‌ای و سازمان‌ها علاقه بیشتری دارند که در این حوزه بیشتر ورود کنند.

بیشتر بخوانید: نهنگ ارز دیجیتال کیست

رشد انفجاری ارزهای دیجیتال

تاریخ تکرار نمی شود فقط همانندسازی می کند

به نظر می‌رسد ورود به بازار ارزهای دیجیتال غیر قابل اجتناب است. ما نمی‌توانیم خط زمانی اینترنت را با ارزهای دیجیتال مقایسه کرده و بگویم: «بله! در این تاریخ، موفقیت انفجاری ارزهای دیجیتال به وقوع می‌پیوندد». ممکن است برخی از مقیاس‌های زمانی و توسعه‌ها تسریع شده در حالیکه برخی از پیشرفت جا بمانند.

تفاقات خارج از این صنعت مثل پاندمی‌ها هم می‌توانند بر بازار تاثیر داشته باشند. در ابتدای کووید ۱۹ تصور می‌شد به دلیل وحشت مالی اولیه و نیاز به نقد شوندگی، بازارهای ارزهای دیجیتال و نوآوری متوقف شوند اما قیمت بیت کوین در اولین سال پاندمی، ده برابر شد. دولت‌ها با خرج کردن بدهی‌ها خود را در معرض ریسک‌های مالی قرار داده و مردم بیش از گذشته در دنیای آنلاین غرق شدند و به ارزهای دیجیتال رو آوردند که زندگی و گفتگوی آنلاین زیادی را شکل داده بود.

بیشتر بخوانید: استخر نقدینگی (liquidity pool) چیست

چیزی که می‌توان با قطعیت در مورد موفقیت انفجاری ارزهای دیجیتال، به خصوص در دنیای غرب، گفت این است که این صنعت نیاز به حمایت و همکاری دولت آمریکا دارد. لحظه موفقیت انفجاری ارزهای دیجیتال زمانی اتفاق می‌افتد که دولت آمریکا، به خصوص کمیسیون بورس و اوراق بهادار، قوانین روشن و مشخصی در مورد جذب سرمایه، تولیت، حقوق مشتری، مالیات‌ها، سرمایه‌گذاری و انتقال سرمایه ارائه دهند. حتی بهتر است کمیسیون بورس و اوراق بهادار اعلام کند که ارزهای دیجیتال یک نوع سهام یا اوراق بهادار نیستند بلکه یک نوع دارایی جدید با مجموعه قوانین مربوط به خود هستند.

جنسلر که اخیرا به ریاست کمیسیون بورس و اوراق بهادار منصوب شده است صریحا گفت که در چشم‌انداز او، ارزهای دیجیتال ارزشمند و دارای قدرت رشد هستند. او اخیرا اعلام کرد که مذاکراتی در مورد وضع قوانین بدون ابهام برای این حوزه انجام خواهد شد که راه را برای جاری شدن میلیاردها دلار سرمایه سازمانی به صنعت رمزارزها، باز خواهند کرد. این یک پیشرفت عظیم است که می‌تواند عرضه اولیه عمومی و نوسانات قیمت بیت کوین را تثبیت کند.

رشد انفجاری ارزهای دیجیتال

آمریکا به رهبر جنبش اینترنت تبدیل شد چون ما به کمپانی‌های تجارت الکترونییک اجازه دادیم بدون فشار مالیات بر فروش در کشور و قوانین دست و پا گیر، رشد کنند. این رویکرد امکان رشد این صنعت را فراهم کرد تا به غول عظیم‌الجثه امروز تبدیل شود. گرچه الگور همیشه از روزی که به تلاش‌های دولت آمریکا برای تسهیل شبکه‌های ملی و فناوری از طریق قانون محاسبات با کارایی بالا در سال ۱۹۹۱ اعتبار بخشید، پشیمان بود اما واقعیت این است که سیاست‌های حامی اینترنت توسط دولت به رشد سریع اینترنت کمک زیادی کرد.

امروز دولت آمریکا خود را در همان مقطع مشابه می‌یابد. کشورهایی شامل سوئیس، سنگاپور، مالتا، پاناما و سایر اقتصادهایی که بر محور بازار آزاد فعالیت می‌کنند هم به ارزهای دیجیتال امیدوار هستند و امید همه ما هم است که قدرت‌ها تصمیم عقلانی را در کمک به رشد و رسیدن به موفقیت انفجاری ارزهای دیجیتال ببینند. قوانین تسهیل‌کننده برای سرمایه‌گذاران در آمریکا به این کشور اجازه می‌دهد رهبری خود را در حوزه نوآوری و فناوری حفظ کند.

اگر آمریکا بخواهد تاریخ ۲۵ سال پیش را تکرار کند، تاریخی که شاهد رهبری بلامنازع آمریکا در حوزه نوآوری تکنولوژی بود، باید همان راه اعمال سیاست‌های حمایتگرانه خود را برود و مسیر را برای فناوری نوپای کریپتوکارنسی‌ها هموار کند تا هرچه سریع‌تر شاهد موفقیت انفجاری ارزهای دیجیتال باشیم.

نتیجه گیری:

نظر شما درباره موفقیت انفجاری ارزهای دیجیتال چیست؟ شما می‌توانید قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال و همچنین نمودار و تغییرات ۲۴ ساعته ارزها را در کافه ارز مشاهده کنید. در صورتی که قصد ورود به حوزه ارزهای دیجیتال و سرمایه‌گذاری در این صنعت یا خرید و فروش رمز ارزها را دارید، می‌توانید از سرویس خرید و فروش اتوماتیک ارزهای دیجیتال در وب‌سایت کافه ارز استفاده کنید.

5/5 - (26 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *