وبلاگ

/

/

آزمون GRE چیست؛ معتبرترین آزمون تحصیلات تکمیلی

آزمون GRE چیست؛ معتبرترین آزمون تحصیلات تکمیلی

آزمون GRE چیست؟ یکی از آزمون های بین المللی سنجش مهارت دانشجویان است که در فرآیند پذیرش در مدارس کسب و کار و مقطع کارشناسی ارشد، گام مهمی محسوب می‌شود. آزمون GRE یک آزمون استاندارد چند گزینه‌ای و کامپیوتری است که دانشجویان برای تحصیل در خارج از کشور و ورود به دانشگاه‌های بین‌المللی به آن نیاز خواهند داشت. اگر قصد شرکت در این آزمون را دارید، نیاز به پرداخت ارزی هزینه آزمون خواهید داشت؛ خدمات پرداخت هزینه ثبت نام آزمون های بین المللی در کافه ارز به شما جهت پرداخت هزینه آزمون GRE یاری خواهد رساند. در این مطلب از معرفی آزمون‌های بین‌المللی ، با هم می‌خوانیم که آزمون جی آر ای چیست ، چه ساختاری دارد، مدت زمان، هزینه آزمون و همچنین نمره دهی آزمون GRE چگونه است.

همواره در تمام دنیا آزمون‌هایی برای سنجش دانش زبان انگلیسی برگزار می‌شوند که معمولا تعدادی از آن‌ها برای گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های خارجی استفاده خواهند شد. یکی از معتبرترین آن‌ها آزمون جی آر ای است که معمولا از بقیه نیز سخت‌تر بوده و داوطلبانی که در آن شرکت می‌کنند هم بیشتر اوقات متقاضی دانشگاه‌های معتبر از سراسر دنیا هستند.

آزمون GRE چیست

آزمون GRE چیست؟

حتما تا به حال درباره آزمون‌های آیلتس، تافل یا دولینگو شنیده‌اید. این آزمون‌ها وجود دارند تا سطح زبان انگلیسی افراد را بررسی کنند و نشان دهند که هر فرد تا چه حدی زبان انگلیسی را می‌داند و یا اینکه برای پذیرش در یک دانشگاه یا پوزیشن شغلی در خارج از کشور به چه نمره‌ای احتیاج دارد. این آزمون‌ها معمولا شرکت‌کنندگان بسیاری از سراسر دنیا دارند و افراد بیشتر در آن‌ها شرکت می‌کنند تا سطح زبان خود را آزمایش کنند. اما در این میان آزمون جی آر ای نیز وجود دارد که مانند دیگر آزمون‌ها اما با تفاوت‌هایی همراه است.

در این آزمون فرد باید علاوه بر اینکه آزمون زبان انگلیسی می‌دهد و مهارت‌های خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن خود را تقویت می‌کند، باید به سوالاتی از ریاضی، هندسه، آمار و جبر و احتمال نیز جواب دهد که این سوالات نیز به زبان انگلیسی است. در واقع جی آر ای یک آزمون زبان انگلیسی با مهارت‌های ریاضی است که سوالات ریاضی در آن به‌صورت تستی نیست. یعنی باید این سوالات را با زبان انگلیسی و به‌صورت تحلیلی پاسخ دهید و به این صورت است که نمره قبولی را کسب خواهید کرد.

آزمون جی آر ای چیست

البته سوالات ریاضی در این آزمون زیاد سخت نیست و در سطح پیش‌دانشگاهی و دبیرستان در ایران است اما چون باید به این سوالها با زبان انگلیسی پاسخ دهید، برای بسیاری از افراد سخت می‌شود و باید با آمادگی بالا در آن شرکت کنند. این آزمون‌ها معمولا برای دانشگاه‌های آمریکا و بعضی از دانشگاه‌های اروپایی مورد نیاز است و نمره آزمون به‌صورت مستقیم برای آنها فرستاده می‌شود.

به عبارت دیگر، آزمون GRE یکی از آزمون‌های بین‌المللی معتبر در دنیا است که توسط موسسه ETS ایجاد و مدیریت می‌شود تا دانشگاه‌‌ها در مقاطع کارشناسی ارشد و حوزه کسب و کار، مقیاس مشترکی برای مقایسه آمادگی و واجد شرایط بودن متقاضیان برای کار آکادمیک، داشته باشند. کمیته‌های پذیرش در مقطع ارشد و مدارس کسب و کار برای ارزیابی آمادگی متقاضی، امتیاز آزمون GRE و همچنین سوابق آکادمیک و اسناد پشتیبان آن‌ها را بررسی می‌کنند. امتیاز بالای GRE تاثیر مستقیم و مثبت بر تقاضای پذیرش شما در مدارس کسب و کار و دوره کارشناسی ارشد دارد. این آزمون مخصوص تحصیلات تکمیلی است که بیشتر بر مهارت‌های محاسباتی و استنتاجی متقاضیان تمرکز دارد.

بیشتر بخوانید: پرداخت هزینه آزمون GRE

نمره GRE چیست؟

آزمون GRE چیست : بعد از اینکه دانستیم آزمون جی ار ای چیست به این مرحله خواهیم رسید که مدرک GRE را چطور به دست خواهیم آورد و با آن چه کارهایی می‌توان انجام داد. بعد از اینکه آزمون را به‌صورت آنلاین برگزار کردید، باید نمره‌های آن برای شما اعلام گردد که این نمره‌ها در غالب کارنامه به شما ارائه می‌شود.

معمولا این نمره‌ها به‌صورت یک فایل به شما ارسال می‌شود که در هر دانشگاه یا موسسه آموزشی یک رنج مشخصی از نمره را قبول دارد. این نمره‌ها هم مانند آیلتس و تافل بسیار مهم هستند پس برای این آزمون هم باید مانند بسیاری از امتحان‌های دیگر با آمادگی کامل شرکت کرد.

آزمون GRE شامل چه مواردی است؟

آزمون جی آر ای به سنجش میزان تسلط شما در ریاضی، جبر، هندسه و تحلیل داده و همچنین لغات آکادمیک می‌پردازد. از همه مهم‌تر، این آزمون به اندازه‌گیری توانایی شما در تحلیل و ارزیابی متون مکتوب، تفکر انتقادی و حل مساله می‌پردازد. در ادامه بیشتر با این آزمون آشنا خواهید شد.

ساختار آزمون جی آر ای چیست؟

درباره آزمون GRE

در آزمون GRE شما از بخش‌های زیر امتیاز کسب می‌کنید:

– نگارش تحلیلی
– استدلال شفاهی
– استدلال کمی

این امتیازات توسط بخش‌های زیر ایجاد می‌شوند:

۱. بخش ارزیابی نگارش تحلیلی

۲. بخش استدلال شفاهی

۳. بخش استدلال کمی

علاوه بر این، یکی از بخش‌های زیر را هم در این آزمون خواهید دید:

– بدون امتیاز (می‌تواند استدلال شفاهی یا استدلال کمی باشد)

– تحقیق (برای اهداف تحقیقاتی ETS به کار می‌رود)

بخش‌های استدلال کمی و استدلال شفاهی هر یک کدام در یک مقیاس ۱۳۰ تا ۱۷۰ امتیازی، سنجیده می‌شوند. حداقل امتیاز برای استدلال شفاهی ۱۵۱ و حداقل امتیاز برای استدلال کمی، ۱۵۳ است. ارزیابی نگارش تحلیلی از صفر تا شش امتیاز، سنجیده می‌شود و حداقل امتیاز برای آن، ۴ است.

بیشتر بخوانید: خرید ووچر GRE

نگارش تحلیلی

– تعداد سوالات: دو Task زمان‌دار جداگانه که یکی از آن‌ها «تحلیل یک موضوع» و دیگری «تحلیل یک استدلال» است.

– مدت زمان: ۳۰ دقیقه برای هر تسک و مجموعا ۶۰ دقیقه

– امتیاز: ۰ تا ۶

ارزیابی نگارش تحلیلی یا بخش «مقاله» به ارزیابی توانایی شما در توضیح افکار و پاسخ‌های خود به ایده‌های پیچیده به صورت شفاف و منطقی می‌پردازد. بیان یک نظریه دارای پشتیبانی قوی در پاسخ به موضوعات جدید و نا آشنا، کلید عملکرد خوب در نگارش تحلیلی است. در طول انجام دو بخش زمان‌دار جداگانه در نگارش تحلیلی، از شما خواسته می‌شود یک موضوع را تحلیل کرده و سپس یک استدلال را تحلیل کنید. برای بخش مربوط به تحلیل یک موضوع، شما یک ایده در مورد موضوعی عمومی را می‌خوانید و دستورالعمل‌هایی در مورد نحوه پاسخ دادن به آن موضوع را دریافت می‌کنید. در بخش مربوط به تحلیل یک استدلال، باید یک استدلال را با توجه به دستورالعمل‌های داده شده، در نظر گرفته و به سرعت تحلیل کنید.

استدلال شفاهی

– تعداد سوالات: ۶ سوال کامل کردن متن ، ۴ سوال جملات معادل، ۱۰ سوال درک مطلب ، مجموعا ۲۰ سوال در هر بخش.

مدت زمان: ۳۰ دقیقه برای هر بخش؛ مجموعا ۶۰ دقیقه

امتیاز: ۱۳۰ تا ۱۷۰

بخش شفاهی آزمون GRE توانایی شما برای تحلیل متون نگارشی و همچنین رابطه بین بخش‌های مختلف جمله شامل کلمات و مفاهیم را می‌آزماید. سوالات استدلال شفاهی در چند بخش مختلف ارائه می‌شوند.

مدرک gre چیست

تکمیل متن

سوالات تکمیل متن از شما می‌خواهند جای خالی را برای کامل کردن جمله استفاده کنید. این جملات به صورت سوالات دارای یک، دو و سه جای خالی هستند. در هر بخش شفاهی، شما با تقریبا شش سوال تکمیل متن رو به رو خواهید شد و باید سعی کنید هر سوال را طی یک تا یک و نیم دقیقه پاسخ دهید. برای تسلط بر این مدل سوالات، باید دایره لغات خود را تقویت کرده و مهارت‌ خود در استفاده از کلیدهای جمله جهت پیش‌بینی جاهای خالی را توسعه دهید. برای دریافت امتیاز این سوالات باید تمام جاهای خالی را به درستی پر کنید.

بیشتر بخوانید: مزایا و معایب آزمون تافل

جمله معادل

سوالات مربوط به جملات معادل از شما می‌خواهند تا جای خالی را با دو گزینه پر کنید تا دو جمله کامل ایجاد شوند که از لحاظ منطقی معنای یکسانی دارند. در هر بخش شفاهی تقریبا به چهار سوال جملات معادل پاسخ خواهید داد. سعی کنید هر سوال را ظرف مدت ۱ دقیقه پاسخ دهید. در این بخش هم باید دایره لغات گسترده داشته و کلیدهای جمله را برای پاسخ به سوال، شناسایی کنید.

درک مطلب

سوالات بخش درک مطلب بر اساس متن‌های یک یا چند پاراگرافی هستند که توضیح یا استدلال در خصوص یک موضوع را پوشش می‌دهند. سوالات درک مطلب از شما می‌خواهند ایده کلیدی ارائه شده در متن و ساختار متن را درک کرده و به دنبال جزئیات موجود در متن بگردید و استنتاج‌های معتبر از آن، بیرون بکشید. سوالات درک مطلب مستلزم مهارت‌های مطالعه استراتژیک و خلاصه کردن هستند. هر بخش شفاهی حاوی تقریبا ۱۰ سوال درک مطلب از ۵ متن مختلف است و شما باید سعی کنید به طور متوسط یک تا سه دقیقه برای خواندن هر متن و یک دقیقه برای پاسخ دادن به هر سوال زمان صرف کنید.

استدلال کمی

تعداد سوالات: ۸ – ۷ سوال مقایسه کمی؛ ۱۳ – ۱۲ سوال حل مساله؛ مجموعا برای هر بخش ۲۰ سوال

مدت زمان: ۳۵ دقیقه برای هر بخش

امتیاز: ۱۳۰ تا ۱۷۰

بخش استدلال کمی آزمون GRE مهارت‌های کمی پایه‌ای شما و همچنین توانایی استدلال و حل مساله با متدهای کمی را می‌سنجد. در این بخش باید به سوالات ریاضی، جبر، هندسه و تحلیل داده پاسخ دهید. شما در دبیرستان این مسائل را فراگرفته‌اید. در این سوالات به مباحث مثلثات، دیفرانسیل و انتگرال یا ریاضیات سطح بالا پرداخته نمی‌شود. سوالات استدلال کمی در چندین فرمت ارائه می‌شوند:

مقایسه کمی

سوالات مقایسه کمی از شما می‌خواهد دو کمیت (کمیت الف و کمیت ب) را با یکدیگر مقایسه کرده و رابطه بین آن دو را مشخص کنید. احتمالا ۸ – ۷ عدد از این سوالات را در هر یک از بخش‌های کمی، ببینید. برای پاسخ دادن به این سوالات با گزینه‌های پاسخ سوالات کمی و روش‌های میان‌بر که به جای حساب کردن به شما امکان مقایسه می‌دهد، آشنا باشید.

حل مساله

رایج‌ترین سوالات حل مساله از نوع سوالات استاندارد چند گزینه‌ای هستند که پنج گزینه و یک پاسخ صحیح دارند. نوع دیگر آن شامل سوالاتی است که از شما می‌خواهد یک یا چند پاسخ را از میان فهرستی از گزینه‌ها انتخاب کنید و سوالاتی که از شما می‌خواهند پاسخ خود را در یک مربع وارد کنید (وارد کردن عدد). برای پاسخ به سوالات حل مساله، با مفاهیم ریاضی و استراتژی‌هایی که به شما امکان رسیدن به راه‌حل را می‌دهند، آشنا باشید. همچنین تعدادی سوال (معمولا ۳ سوال به ازای هر بخش) از سوالات حل مساله مربوط به یک یا چند نمودار هم از شما پرسیده خواهد شد. این سوالات مربوط به تفسیر داده مانند بقیه سوالات استدلال کمی هستند اما توجه داشته باشید که جمع‌آوری اطلاعات صحیح از نمودارها، کلید پاسخ دادن به این سوالات است.

آزمون GRE برای چه رشته هایی است؟

آزمون GRE چیست : آزمون GRE برای افرادی مناسب است که قصد شرکت و ادامه تحصیل در دانشگاه‌های معتبر را در دنیا دارند. معمولا هم افرادی که می‌خواهند تحصیلات تکمیلی مانند ارشد و دکترا را بگذرانند این آزمون را می‌دهند. پس اگر نیاز دارید که معلم زبان شوید و می‌خواهید که مدرکی در زبان داشته باشید، بهتر است آیلتس و یا تافل را امتحان دهید.

معمولا آزمون جی آر ای را افرادی می‌دهند که قصد تحصیل در رشته‌های مهندسی، هنر و یا انسانی را دارند. پس اگر می‌خواهید در رشته‌های وکالت یا حقوق تحصیل کنید باید آزمون‌های دیگر را انجام دهید که مرتبط با این رشته‌ها باشند.

نمره GRE چیست؟(آزمون GRE چیست )

بعد از اینکه دانستیم آزمون جی ار ای چیست به این مرحله خواهیم رسید که مدرک GRE را چطور به دست خواهیم آورد و با آن چه کارهایی می‌توان انجام داد. بعد از اینکه آزمون را به‌صورت آنلاین برگزار کردید، باید نمره‌های آن برای شما اعلام گردد که این نمره‌ها در غالب کارنامه به شما ارائه می‌شود.

معمولا این نمره‌ها به‌صورت یک فایل به شما ارسال می‌شود که در هر دانشگاه یا موسسه آموزشی یک رنج مشخصی از نمره را قبول دارد. این نمره‌ها هم مانند آیلتس و تافل بسیار مهم هستند پس برای این آزمون هم باید مانند بسیاری از امتحان‌های دیگر با آمادگی کامل شرکت کرد.

نمره خوب آزمون GRE چند است؟

نمره آزمون GRE

در زمان تعیین هدف خود برای نمره آزمون GRE به شرایط و حداقل امتیازی که رشته کارشناسی ارشد یا کسب و کاری که برای آن درخواست داده‌اید، نگاه کنید. این معیار به شما کمک می‌کند امتیاز معیار خود را بدانید. اگر بتوانید کمترین یا میانگین امتیاز آزمون GRE متقاضیانی که درخواست آن‌ها در دانشگاه و رشته مورد نظر شما پذیرفته شده است را پیدا کنید، می‌توانید بفهمید چه نمره‌ای شما را به یک متقاضی رقابتی تبدیل می‌کند. بخش‌های شفافی و کمی آزمون GRE هر کدام ۱۳۰ تا ۱۷۰ امتیاز دارند. میانگین امتیاز برای استدلال شفاهی ۱۵۱ و میانگین امتیاز برای استدلال کمی، ۱۵۳ است. ارزیابی نگارش تحلیلی از صفر تا شش امتیاز به صورت فرمت نیم نمره تعیین می‌شود و میانگین امتیاز آن ۴ است. می‌توانید با استفاده از اطلاعات زیر، رابطه بین امتیازات سنجیده شده و آزمون‌دهندگانی که موفق به کسب آن امتیازات شده‌اند را ببینید.

بخش شفاهی:

– ۱۰ درصد از آزمون‌دهندگان امتیاز ۱۶۲ به دست آوردند.

– ۲۵ درصد از آزمون‌دهندگان امتیاز ۱۵۷ به دست آوردند.

– ۵۰ درصد از آزمون‌دهندگان امتیاز ۱۵۱ به دست آوردند.

– کمتر از ۵۰ درصد از آزمون‌دهندگان امتیاز ۱۵۰ به دست آوردند.

بخش کمی:

– ۱۰ درصد از آزمون‌دهندگان امتیاز ۱۶۶ به دست آورند.

– ۲۵ درصد از آزمون‌دهندگان امتیاز ۱۶۰ به دست آورند.

– ۵۰ درصد از آزمون‌دهندگان امتیاز ۱۵۳ به دست آورند.

– کمتر از ۵۰ درصد از شرکت‌کنندگان امتیاز ۱۵۲ به دست آورند.

ویژگی ScoreSelect چیست؟

ویژگی ScoreSelect (انتخاب نمره) در آزمون GRE این امکان را به شما می‌دهد که اگر چندین بار در این آزمون شرکت کرده باشید، فقط نمره‌ای که خودتان می‌خواهید برای دانشگاه مورد نظر شما ارسال شود. فراموش نکنید که حتی با وجود گزینه SocreSelect باز هم باید بهترین عملکرد خود را در همان آزمون اول ارائه دهید تا از شرکت مجدد در آزمون و پرداخت هزینه بیشتر، جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید: آزمون ACCA چیست؟

مدت زمان آزمون GRE چقدر است؟(آزمون GRE چیست)

در روز آزمون GRE حداقل چهار ساعت را برای مدت زمان آزمون و استراحت‌های کوتاه در نظر بگیرد. این زمان شامل زمان رسیدن شما به مرکز آزمون نیست. مهم است که سر وقت و با آمادگی کامل در آزمون حاضر شوید. سازمان ETS توصیه می‌کند حداقل ۳۰ دقیقه پیش از شروع آزمون در مرکز آزمون حضور داشته باشید.

– نگارش تحلیلی: ۳۰ دقیقه برای هر بخش

– استدلال شفاهی: ۳۰ دقیقه برای هر بخش

– استدلال کمی: ۳۵ دقیقه برای هر بخش

– بخش تجربی یا بدون امتیاز: متغیر (۳۰ تا ۳۵ دقیقه)

– استراحت‌های اختیاری (مجموعا): تقریبا ۱۲ دقیقه

زمان برگزاری آزمون GRE چه زمانی است؟

جی آر ای چیست

آزمون GRE چیست : آزمون GRE کامپیوتری در طول سال در مراکز آزمون پرومتریک و در تاریخ‌های مشخص در سایر مراکز آزمون، برگزار می‌شود. آزمون GRE کاغذی در مراکز مشخص و در چند تاریخ محدود برگزار می‌شود. می‌توانید فهرست کامل مراکز آزمون، تاریخ‌های آزمون و صندلی‌های موجود را در سایت ETS مشاهده کنید.

توصیه می‌شود زودتر برای تاریخ مورد نظر خود جهت شرکت در آزمون ثبت‌نام کنید تا بتوانید تاریخی را انتخاب کنید که ETS زمان کافی برای ارزیابی امتیاز و ارسال آن‌ها به موسساتی که به آن‌ها درخواست پذیرش داده‌اید را داشته باشد. این پروسه ۱۰ تا ۱۵ روز طول می کشد. در طول مدت زمان‌های پرطرف‌دار برای آزمون، صندلی‌ها در مراکز پرومتریک محدود هستند. شما می‌توانید هر ۲۱ روز تا پنج بار در سال در آزمون GRE کامپیوتری شرکت کنید.

چطور می توانیم در آزمون GRE ثبت نام کنید؟

آزمون GRE چیست : ثبت نام در آزمون جی آر ای به دو روش صورت می‌گیرد. اولین روش این است که شما این آزمون را توسط موسساتی که مجری آن هستند، ثبت نام کنید. برای این کار باید به سایت سازمان سنجش بروید و در آن جا گزینه ثبت نام GRE را پیدا کرده و آزمون را ثبت نام کنید. در این روش نیازی به پرداخت با مستر کارت نیست اما فرد باید با کارت اعتباری مبلغ را پرداخت کند.

در روش دیگر ثبت نام فرد باید ثبت نام را خودش را از سایت ETS انجام دهد. در این حالت فرد باید یک پروفایل برای خودش روی سایت ETS بسازد. سپس باید آزمون را انتخاب کرده و بعد از اینکه احراز هویت کرد باید به صفحه پرداخت وارد شد. در این قسمت فرد باید اطلاعات کارت اعتباری ویزا کارت یا مستر کارت را وارد کند که در ایران قابل قبول نیست به همین دلیل سایت‌هایی مانند کافه ارز وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا در سایت‌هایی که امکان پرداخت برای ایرانی‌ها وجود ندارد ثبت نام کنید.

شما برای این کار باید به سایت کافه ارز رفته و در قسمت ثبت نام در سایت‌های خارجی جی آر ای را پیدا کرده و خدمات مخصوص به آن را خریداری کنید. سپس می‌توانید از این طریق بدون اینکه در سایت این به کارت اعتباری خارجی نیاز داشته باشید ثبت نام را انجام دهید و آزمون را برگزار کنید.

فقط باید به این نکته دقت کنید که این آزمون دو نوع دارد؛ یکی جی آر ای اورجینال و دیگری جی آر ای سابجکت. اگر قصد ثبت نام در جی آر ای سابجکت داشته باشید باید مبلغ بیشتری را پرداخت کنید. پس قبل از ثبت نام نوع آزمون خود را انتخاب کنید.

نمره gre چیست

چه زمانی در آزمون GRE شرکت کنیم؟

از آنجایی که برنامه‌های کارشناسی ارشد مهلت‌های متفاوتی برای ارسال تقاضا دارند، باید حتما از قبل در مورد دوره‌های مورد علاقه خود تحقیق کرده و مطمئن شوید که نمره آزمون GRE شما می‌تواند به موقع برای دانشگاه ارسال شود. مدت اعتبار نمره این آزمون، ۵ سال است. برای کسب نمرات خوب در این آزمون باید حدود ۱ تا ۳ ماه را به مطالعه برای این آزمون اختصاص دهید. شرکت‌کنندگانی که امتیازات بالا کسب کرده‌اند بیش از ۱۰۰ ساعت مطالعه داشته‌اند.

هزینه آزمون GRE چقدر است؟

هزینه آزمون GRE برای تمام مراکز آزمون به جز چین، ۲۰۵ دلار است. این هزینه شامل ارسال گزارش امتیازات به چهار موسسه مختلفی است که شما برای پذیرش در آن‌ها، درخواست داده‌اید.

پرداخت هزینه ثبت نام آزمون GRE

افرادی که قصد پرداخت شهریه یا هزینه ثبت نام در آزمون‌های بین المللی همچون پرداخت هزینه ثبت نام آزمون جی آر ای را دارند، می‌توانند با استفاده از خدمات پرداخت هزینه ثبت نام آزمون های بین المللی در کافه ارز نسبت به پرداخت هزینه آزمون GRE بدون هیچ مشکل و تاخیری در کافه ارز انجام دهند. همچنین با کافه ارز امکان پرداخت آزمون جی آر ای با کمک خدمات خرید ووچر GRE امکان‌پذیر است.

آزمون جی آر ای (آزمون GRE) یکی از معتبرترین و مهم‌ترین آزمون‌های زبان بین‌المللی است. شما می‌توانید از طریق خدمات کافه ارز در این آزمون ثبت نام کرده و اگر متقاضی آن هستید با خیالی آسوده آن را انجام دهید.

5/5 - (10 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *