وبلاگ

/

/

۱۲ نکته که قبل از مهاجرت تحصیلی به استرالیا باید بدانید

۱۲ نکته که قبل از مهاجرت تحصیلی به استرالیا باید بدانید

۱ اسفند ۱۴۰۱

وقتی به استرالیا فکر می‌کنیم، صخره‌های مرجانی، سواحل ماسه‌ای زیبا و حیات وحش دیدنی آن به ذهن خطور می‌کند. اما چیزهای زیادی هست که در مورد این مجمع‌الجزایر نمی‌دانیم. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به استرالیا را دارید، لازم است ابتدا در مورد فرهنگ، غذا، تاریخچه و هنجارهای اجتماعی در این کشور تحقیق کنید وگرنه ممکن است با غافلگیری‌های سختی رو‌به‌رو شوید که تمام تصورات شما از تحصیل در خارج از کشور را برهم بزند.

البته نکاتی هم وجود دارد که فرقی نمی‌کند که مقصد شما کدام کشور است، باید قبل از اقدام به مهاجرت به آن توجه کرده و مقدمات آن را آماده کنید. یکی از مواردی مهمی که باید به آن توجه کنید عدم توانایی ایرانیان برای انجام مستقیم پرداخت‌های ارزی است. متاسفانه به خاطر محدودیت‌های موجود اتباع ایرانی برای پرداخت‌ هزینه‌هایی مثل پرداخت هزینه تعیین وقت سفارتنیاز دارند که از طریق مجموعه‌های معتبری اقدام کنند. یکی از مجموعه‌های معتبری که همواره آمادگی انجام مبادلات ارزی و بین المللی را دارد، کافه ارز است که می‌تواند در تمامی مراحل مربوط به پرداخت‌های ارزی فرآیندهای مربوط به دریافت ویزا همراه شما باشد. اگر قصد دریافت ویزای تحصیلی استرالیا را دارید، با خیال آسوده پرداخت‌های خود را به کافه ارز بسپارید.

در این راهنما قصد داریم نکاتی که باید پیش از تحصیل در استرالیا بدانید را بیان کنیم.

مهاجرت تحصیلی به استرالیا

برای مهاجرت به هر کشوری، باید موارد مختلفی را در نظر بگیرید تا با مشکلات بسیار کمتری روبرو شوید. برای مهاجرت به استرالیا نیز این ۱۲ مورد را حتما در نظر داشته باشید:

۱.شما به ویزای استرالیا نیاز دارید

برای مهاجرت تحصیلی به استرالیا به مدت بیش از ۳ ماه باید ویزا دریافت کنید. فرآیند درخواست ویزا بسیار ساده است و کاملا به صورت آنلاین انجام شده و به پاسپورت شما متصل می‌شود؛ یعنی هیچ نیازی به وقت سفارت یا انتظار برای دریافت پستی ویزا وجود ندارد. البته هزینه درخواست ویزا بالا است بنابراین برای آن آماده باشید. اگر مدت زمان تحصیل شما کمتر از سه ماه باشد، می‌توانید با ویزای توریستی وارد شده و هزینه کمتری صرف کنید.

مهاجرت تحصیلی به استرالیا

۲.باید بیمه درمانی داشته باشید

اگر قصد مهاجرت تحصیلی به استرالیا را دارید باید بیمه درمانی خریداری کنید. دولت استرالیا از تمام دانشجویان بین‌المللی می‌خواهد که بیمه خدمات درمانی دانشجویان خارجی (OSHC) خریداری کنند. بیمه طیف گسترده‌ای از خدمات درمانی مختلف را پوشش می‌دهد بنابراین حتما طرحی را انتخاب کنید که خدمات مورد نظر شما را شامل شود.

بیشتر بخوانید :انواع ویزای کار و مهارت استرالیا

۳.برای مهاجرت تحصیلی به استرالیا به محل تحصیل خود فکر کنید

شهرهای مختلف استرالیا برنامه‌های تحصیلی گوناگونی ارائه می‌دهند. کدام‌یک از مکان‌های شهری یا روستایی را ترجیح می‌دهید؟ آیا می‌خواهید همه وقت آزاد خود را در ساحل بگذارنید یا ترجیح می‌دهید در جنگل باشید؟ اگر به رشته زیست شناسی دریایی علاقمند هستید، شاید کوئینزلند و نزدیکی به سد بزرگ مرجانی برای شما گزینه خوبی باشد. اگر به رشته کسب و کار علاقه دارید، شاید تحصیل در سیدنی بتواند منطبق بر علایق شما باشد. در مورد شهرهایی که رشته شما را ارائه می‌دهند تحقیق کنید.

۴.پرواز زدگی واقعیت دارد

برای مهاجرت تحصیلی به استرالیا از کشوری که ساعت بیولوژیک بدن شما به آن عادت کرده است وارد کشوری می‌شوید که با مبدا شما اختلاف زمانی دارد. اگر صبح وارد استرالیا می‌شوید خود را وادار به بیدار ماندن کنید. اگر زمان ورود شما شب بود، فورا به رختخواب بروید. هرچه زودتر خود را به منطقه زمانی جدید وفق دهید، برای شما بهتر خواهد بود. پس از طی کردن پرواززدگی اولیه باید با مشکلات پیدا کردن زمان مناسب برای صحبت با دوستان و خانواده خود در کشور مبدا دست و پنجه نرم کنید. به مرور زمان می‌توانید بهترین زمان را با توجه به منطقه زمانی دو کشور پیدا کنید.

۵.استرالیا کشور گرانی است

اگر برای مهاجرت تحصیلی به استرالیا شهرهای سیدنی و ملبورن را انتخاب کرده‌اید، باید بدانید که این دو شهر معمولا در فهرست گران‌ترین شهرهای جهان قرار می‌گیرند. حتما برای هزینه‌های بالای خانه و اقلام خوراکی آماده باشید و از قبل پس‌انداز کنید تا دچار شوک شدید نشوید. برای خودتان یک بودجه در نظر بگیرید و به آن متعهد باشید.

۶.جای فصل ها برعکس است

اگر در تابستان نیم‌کره شمالی وارد استرالیا شوید، مستقیما در زمستان فرود خواهید آمد. علی‌رغم تصاویری که از نور خوشید و سواحل آفتابی در ذهن شما غوطه می‌خورند، اگر به یکی از شهرهای بزرگ استرالیا در جنوب این کشور سفر کنید (مثل سیدنی یا ملبورن)، با هوای سرد مواجه خواهید شد.

مهاجرت به استرالیا

۷.استرالیا کشور پهناوری است

رویای مهاجرت تحصیلی به استرالیا برای خیلی از افراد با سد بزرگ مرحاتی، خانه اوپرای سیدنی و جاذبه‌های مشهور دیگر همراه شده است. اما وقتی به استرالیا می‌روید باید انتظار این را داشته باشید که همه این‌ها فقط رویاهای جذابی بوده‌اند و در عمل اینطور نیست مگر اینکه پول زیادی برای هدر دادن داشته باشید. هرجای استرالیا که تحصیل می‌کنید دیدنی‌های زیادی در نزدیکی آن وجود دارد که می‌توانید از انها بازدید کنید. برای یک سفر طولانی به مقاصد جذاب استرالیا، بودجه کافی داشته باشید و انتظار خود را برای دیدن کل کشور، تعدیل کنید.

بیشتر بخوانید : بهترین کشورها برای مهاجرت، کدام کشور بهتر است؟

۸.برای مهاجرت تحصیلی به استرالیا در مورد این کشور تحقیق کنید

در خصوص کلیشه‌هایی که در مورد استرالیا در ذهن شما وجود دارد، حتما قبل از مهاجرت تحصیلی به استرالیا در مورد این کشور تحقیق کنید. برای مثال پایتخت استرالیا کجاست؟ کانبرا. شهروندان کشور میزبان خود را با اطلاعات بالا در مورد کشورشان تحت تاثیر قرار دهید و تلاش کنید بازدیدکننده محترم و آگاهی باشید.

مهاجرت تحصیلی به استرالیا

۹.سیستم امتیازدهی استرالیا متفاوت است

اگر قرار است با سیستم امتیازدهی استرالیا نمره بگیرید، بهتر است معنی آنها را هم بدانید . نمره «D» یعنی امتیاز خوب و بالا و بیشتر دانشگاه‌های استرالیا از HD (بالاترین امتیاز)، D (ممتاز)، C (رضایت‌بخش)، P (قبول) و F (مردود) به عنوان سیستم نمره خود استفاده می‌کنند. بنابراین وقتی نمره D گرفتید وحشت نکنید.

۱۰.در زمان تحصیل در استرالیا می‌توانید کار کنید

همان‌طور که می‌دانید در بالا به ویزای گران مهاجرت تحصیلی به استرالیا اشاره کردیم، اما شما می‌توانید آن پول را به خود برگردانید. ویزای رایج دانشجویی استرالیا به شما اجازه می‌دهد در هفته به مقدار مشخصی کار کنی. با در نظر گرفتن بالا بودن حداقل حقوق در استرالیا، می‌توانید خیلی زود هزینه‌هایی که خرج کرده‌اید را به دست‌ بیاورید.

۱۱.مهاجرت تحصیلی به استرالیا حساب بانکی باز کنید

اگر به اندازه یک ترم یا بیشتر در استرالیا هستید، بهتر است حساب بانکی باز کنید. با این کار از هزینه‌های گزاف حواله‌های صرافی و بانک‌های کشور مبدا خود خلاص می‌شوید. بعضی از بانک‌های استرالیا نرخ بهره بسیار پایینی دارند. این ویژگی زمانی ارزشمند است که تصمیم به اشتغال در یک شغل نیمه وقت را داشته باشید.

بیشتر بخوانید:پرداخت هزینه رزرو تاکسی و ترانسفر خارجی

۱۲. قوانین رسمی و غیررسمی رانندگی را بدانید

احتمال اینکه پس از ورود به استرالیا موقعیتی ایجاد شود که بخواهید ماشین اجاره کنید وجود دارد. البته اول از همه باید بدانید که استرالیایی‌ها در سمت چپ جاده رانندگی می‌کنند. در همه ج دوربین‌های ترافیکی وجود ندارد و اینکه در زمان طلوع و غروب آفتاب رانندگی نکنید. شاید این قانون عجیب به نظر برسد اما در اوایل صبح، اواخر شب و حتی در طول شب، کانگوروها همه جا هستند و به سختی می‌توان نزدیک شدن آنها را تشخیص داد. برخورد با آنها نه تنها باعث آسیب به خودروی شما می‌شود، بلکه می‌تواند احساسات شما را هم جریحه‌دار کند.

مهاجرت به استرالیا

نتیجه:

کشور استرالیا یکی از بهترین مقاصد ایرانیان برای مهاجرت تحصیلی است. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به استرالیا یا سفر به سایر کشورهای خارجی دارید، قبل از هر چیز نیاز به دریافت ویزا و همچنین تعیین وقت سفارت دارید. کافه ارز با سال‌ها تجربه در زمینه پرداخت‌های ارزی بین‌المللی همچون پرداخت با ویزا و مستر کارت یا پرداخت با پی پال به شما در پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت‌های مختلف کمک خواهد کرد.

به این مقاله امتیاز دهید

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *